Beginnen hardlopen met evy

Discussie in 'De lounge' gestart door ria30, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Mr. Mystiek zegt dat het bijna onmogelijk is om les 30 te krijgen waarvan het bestand niet corrupt is.

Zelf heb ik gisteren les 26 gedaan. Lekker prima zeg! Nog heel even, dan ben ik er en kan ik zelf gaan experimenteren met tijd en afstand. Ik heb het wel wat langzamer aan gedaan dan volgens plan zou moeten, want ik heb al drie keer per week mijn andere sporten, en het lukt gewoon niet altijd drie keer per week. En ik doe rustig lessen over als mijn zelfvertrouwen daalt - beter over doen dan op moeten geven.

2. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Nou, ik ben vol goede moed met Evy begonnen. Ik moest echt wat meer serieuze lichaamsbeweging hebben naast al het op en neer gewandel met de kinderen en de hond.
    Gisteren voor het eerst in mijn leven hardgelopen, met Evy dus, en ik vond het eigenlijk best wel lekker met mijn eigen muziekje gemixed.
    Maar mijn conditie viel me echt tegen hoor :). Extra motivatie dus om het goed aan te pakken, haha!
    Ik heb gelukkig niet echt spierpijn, een beetje zwaar gevoel in mijn bovenbenen, dat is het. Dat viel me dan weer wel mee. :D
    Ik heb mijn man opgelegd dat hij me in mijn hardloopschoenen moet zien te motiveren als ik een keer geen zin heb. Ben benieuwd of ik alle lessen ga halen in de tien weken.

3. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Eigenlijk moet ik ook weer aan de bak.. toen mijn kleine 8 weken was geprobeerd, maar borsten waren te gevoelig met rennen. Inmiddels is ze 18 weken, dus mag wel weer beginnen eigenlijk. Heb ff schop onder mn kont nodig

4. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hey meiden!

Ik heb ook de app op mijn tel staan en wil het graag gaan proberen. Is er iemand die mij weg wijs kan maken? Moet ik die punten kopen of gewoon gaan rennen en dan krijg ik ze vanzelf:(

Ben 2 weken geleden begonnen met lopen maar veeeeeel te enthousiast aan de slag gegaan, gevolg mijn knieën in de puinpoeier. Had toen ook de app nog niet en wil nu verantwoord aan de slag.

Dus tips zijn welkom!

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik moet ook aardig wat bagage kwijt en dacht dat als ik hiermee zou beginnen het rustig aan kon opbouwen

Ik kwam met les 1 niet verder dan 1 minuut hardlopen en 19 minuten met mijn tong op mijn schoenen terug naar huis te wandelen. :)

Ik ga nu via de sportschool proberen wat conditie op te bouwen en dan over een tijd eens kijken of Evy me kan begeleiden in de buitenlucht. :)

6. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Babylove26, je moet inderdaad de hardloopschema's in de app kopen. Ik heb even getwijfeld, maar het toch wel gedaan. Ik heb ook alle Evy's 2011 op mp3 , maar die wilde het toch niet helemaal lekker doen op mijn telefoon. En ik vind het fijn om mijn eigen muziekje eronder te hebben staan.
    Eigenlijk ook wel een gevalletje luiheid hoor, je kan namelijk volgens mij ook andere apps downloaden die wel gratis zijn, daar je gewenste schema in invoeren en dan je muziek eronder zetten. Maar dat was me teveel uitzoek werk :D

Maar vandaag dus lesje 2 en dat viel me 1000% mee. Het zal ook wel aan de temperatuur gelegen hebben de vorige keer dan, want dit was echt een eitje. Toch ietsjes meer conditie dan ik dacht dus. Maar het blijft vast niet zo makkelijk, haha!

Nog meer meiden die gelopen hebben?

7. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Skyscrapper, jammer dat het tegenviel.
    Maar dan heb je ook wel keihard gerend in die ene minuut dat je er 19 voor nodig had om hetzelfde stuk weer terug naar huis te lopen :D :D

En als je nou eerst begint met stukken flink doorwandelen als je graag in de buitenlucht beweegt? Of levert dat je niet snel genoeg conditie op?

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik ben nu eigenlijk bij les 26 ,net terug van vakantie , dus 2,5 niks gedaan en es 25 was paar dagen terug erg zwaar.. Dus denk dat ik ff een stap terug ga , dus les 26 denk ik les 20 ....

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Leuk topic! Ik ben nu vijf weken bezig en heb gisteren les 13 gedaan na een vakantie van twee weken. Ging prima! Ik dacht eerst dat ik een aantal lessen terug moest gaan om het vol te houden maar het lukte me goed om 4,5,5,4 minuten te lopen. Ik merk nu dat de wandelpauzes korter worden. Volgende week is het opeens 7 minuten lopen en hier zie ik al tegen op. Maar aan de andere kant: 5 minuten houd ik nu ook vol. Ik wil in september een loop van 5,5 kilometer kunnen lopen. That's my goal!

10. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hey Mol, jij ook aan t hardlopen! Ik heb zaterdag les 13 gedaan!! Heb als doel begin okt een loop ban 5 km te doen. De 5 min lopen gaan me nu goed af, dus ik ben benieuwd hoe t straks is om 5km aan een stuk te lopen. Zit nu iig op 4km en ik liep zaterdag 8,3 km/u. Heb wel enorm veel pijn in m'n kuiten; heb te weinig gedronken op de dag dat ik ging lopen... Compleet verzuurd...:(

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

dat heb ik dus ook vaak , onwijs pijn aan mijn kuiten , kan dat aan te weinig drinken liggen , ant echt sportspierpijn is het niet want de dag erna is het weg ..

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oei, van die app weet ik niet. Ik heb gewoon de mp3 bestanden die ik afspeel, die zijn gratis te downloaden. Daarbij gebruik ik runkeeper om achteraf te kunnen kijken naar mijn snelheid en verdeling van tijd en afstand, dat is ook een gratis app (wel wat zwaar voor mijn telefoontje, maar het gaat).
    Met de mp3s werkt het in ieder geval prima. Je hoort precies wanneer je moet lopen en wandelen, en dat is lekker. Het geeft motivatie voor wanneer je op wilt geven, maar het remt ook als je opeens denkt wonderwoman te zijn en maar door wilt lopen. Nadeel is wel dat als je mp3 speler vindt dat opgeven leuk is, je niet weet waar je nu precies bent in de les. Dat gebeurde me gisteren: mp3 speler stopte ermee en toen ik weer op play drukte ging hij aan het begin verder. Ik heb handmatig verder gespoeld naar waar ik zou moeten zijn, maar ik geloof dat ik zeker 3 minuten meer heb gelopen - ik had het toch niet helemaal goed ingeschat.:)

Anyway, ik vraag me nu best af of hier ook dames meelezen die de 5km en meer onder de knie hebben, en wat die na het programmaatje gedaan hebben. Er is keep running, maar ik hoor verhalen over hupsen en armen zwaaien, en dat zie ik niet zo heel erg zitten. Het liefst zou ik gewoon opbouwen tot een km of 7 lopen, en dan aan mijn tijd gaan werken. Wat is de beste methode daarvoor?

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik gebruik de Evy app via de App store op de IPhone 5S. Het is een app die je moet betalen maar het is het geld dubbel en dwars waard. Ik heb eerst de lessen t/m 5 kilometer gekocht en heb vandaar les 14 gedaan. Pfoe.... Het viel vandaag tegen.

Ik ben denk ik te hard begonnen. Liep de eerste vier minuten op een gemiddelde van 9,7 kilometer. Uiteindelijk heb ik in 30 minuten 4.17 kilometer gelopen in een gemiddelde snelheid van 8.4 kilometer per uur. Mijn beste prestatie tot nu toe. Ik ben wel trots op mezelf. Haha!

Je kunt via de app de vervolglessen, om tot 10 km uit te bouwen, ook kopen.

Deel Deze Pagina