Beginnen hardlopen met evy

Discussion in 'De lounge' started by ria30, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Nee dan ga ik uit me schema van zondag dinsdag donderdag werk namelijk nog 36 uur moeilijk te combineren met andere dagen.

Warming up doe altijd even wandelen voor de les start heel kort maar en uitlopen geef de les aan toch.

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Ria: dan wordt het inderdaad lastig om een les te verschuiven. Jammer.

Evy zegt inderdaad niets over warming up en cooling down. Maar lees op internet dat het wel nuttig is.

3. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Les 1 gedaan vanavond. Maar kreeg erg last van me knieen maar wel de les afgerond..

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Vanavond les 4 afgerond. Had eigenlijk gisteren gemoeten, maar was pas heel laat thuis van mijn werk. Vandaag gelukkig wel tijd gehad.

Nu naar les 5. 3 x 3 minuten hardlopen. Ben zeer benieuwd! Die staat morgen op het programma.

Warming up: ik wandel al en dan zet ik mijn mp3 speler aan. Tegen de tijd dat de les echt begint heb ik een minuutje gewandeld. Verder is die 1e minuut hardlopen ook warming up.

Cooling down: dat zijn de laatste 3 minuten van je les dat je uitloopt. Die doe ik dus ook altijd.

5. Ik heb net les 4 gelopen.

2,66km in 24:25. Gemiddelde snelheid: 6,55 km/u

Ik had erge last van mijn knieën in het begin en merkte dat ik daardoor niet echt snelheid kon maken. Maar ik heb het nu wel goed warm, dus ik denk dat ik toch wel aardig wat calorieën heb verbrand. ;)

Zijn er trouwens nog dames die endomondo of my fitness pal gebruiken? Lijkt me leuk om jullie toe te voegen :)

6. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    Motiverend topic, ik begin vandaag! I'll keep you posted ;)!

7. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    zo ben ik ook begonnen met joggen,
    van 0 conditie naar 8 km ben vorig zomer gestopt omdat ik de 4daagse van nijmegen ging lopen en daarvoor wilde trainen. naar de zw schap pak ik het ook weer op, begin dan halverwege denk ik.

8. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Goed bezig allemaal hier morgen weer :)

9. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn Evy was vanmorgen zwaar van slag.. Ze vertelde me niet goed wat ik moest doen, ik ging lekker, dus liep op eigen gevoel..
    6,6 km in 43 minuten, was best trots. 3 x 2 minuten gewandeld! :D

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Rolinka en Bolkje: jullie gaan gelijk op, leuk!

Ik gebruik Runkeeper. Fijne app!

@Saar: hoe ging het?

@ Spring: mooie prestatie! Hoelang ben jij al bezig?

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Waar kan ik die lessen van evy vinden? Ik heb aan het begin van deze topic een linkje gevonden maar deze doet het niet (op mijn telefoon dan). Werkt het niet om vanaf telefoon te downloaden of is de pagina veroudert?

Start To Run MP3 0 tot 5 km

12. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dit is de zesde week!

13. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik gebruik mp3 en op me telefoon runkeeper ga vanmiddag weer me best doen. Zal wel zwaar zijn 3 dagen niet geweest.

Spring: je gaat echt goed.

14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Gisteren flink last van mijn rechteronderbeen, dus even een dagje rust. Vandaag gaat t helaas ook niet, want ik heb een lange werkdag en ga vanavond uit eten.

Vrijdag ga ik weer! Hoop wel dat mijn been dan geen zeer meer doet.

15. Ik ga zaterdag weer. Hopelijk doen mijn knieën dan minder zeer, want ik heb er nu al 3 dagen behoorlijk last van.

16. Maia

Maia Niet meer actief

Dag dames. Ik heb eergisteren les 7 gedaan, morgenavond les 8. Merk echt al verschil in uithoudingsvermogen enzovoorts.

17. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier vanmorgen move that body gedaan Net5 ook vermoeiend zeg pff Hihi nu zaterdag weer lopen

18. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo les 13 gedaan echt heel zwaar 3x6 minuten duurdere eeuwig voor me gevoel maar wel volgehouden ben nu erg moe ga vroeg naar bed.

19. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Goed gedaan Ria! Slaap lekker, maar dat zal wel lukken!

Ik gun mijn benen even rust, zondag weer :)!

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Rolinka: hoe gaat het met je benen?

@ Bolkje: is de pijn aan je knieën een beetje gezakt?

@ Maia: dat lijkt me idd een lekker gevoel als je merkt dat het lopen steeds beter gaat.

@ Chantalcindy: jij bent ook lekker actief bezig! Ik ken het programma niet. Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Vind je het spannend?

@ Ria: super goed van je dat je de les uitgelopen hebt! Slaap lekker!

@ Spring: lekker een avondje vrij!

Vandaag les 2 gelopen. Had vanochtend een klein beetje spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen. In de loop van de dag nam de pijn ad. Ondanks dat het hard regende ben ik toch gegaan. Tijdens het lopen had ik niet zo'n last van de regen. Het ging weer lekker! Bij de laatste drie minuten hardlopen voelde ik mijn spieren erg goed. Nu op naar les drie. Moet nog ff kijken of ik zaterdag of zondagochtend ga.

Share This Page