Ik reken altijd 2 weken na mijn menstruatie en dan klussen we gewoon iets extra ;') moet zeggen dat mijn libido ook wel minder is. Onze dochter is heel makkelijk maar als ze savonds op bed ligt vindt ik het ik heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben en heb ik niet altijd even veel zin en of energie. Dus soms moeten we wel even tijd voor elkaar maken hehe. Wij gaan ook vrij snel voor een tweede. We zeiden altijd al dat we een tweede redelijk dicht op de eerste wouden. Toen onze dochter eenmaal geboren wad zeiden we we wachten nog even haha. Maar sinds een maand of 3 begint het wel weer te kriebelen... (sinds ik weer een menstruatie heb gehad). Ik geef nogsteeds borstvoeding dus ik ben benieuwd of het hierdoor langer zou gaan duren. Olifant, wat vreemd dat degene die overdatum zijn positief aangeven. Snap dat je daarvan in de war van raakt!
Welkom nieuwe leden! En succss voor de klussers onder ons! Zou toch heel leuk zijn als er nu al iemand raak schiet haha! Sorry olifant, ik heb echt geen idee!! Van ovulatietesten en uberhaupt hoe je dat uitrekent weet ik niets. Heb wel een app gedownload waar ik dan de cyclus invul. 14 dagen voor nod is dan mijn eisprong dacht ik.... Maar verder kom ik niet. Gisteren foliumzuur besteld en wat kruidvat early testen. . Ik vind t erg spannend. Had mijn ontrekkingsbloed van de pil al moeten hebben, maar nog niets. 1dagje te laat. Heb wel enorm zere rug en buikpijn. Alle ongie klachten. Zal nu de spanning al toeslaan haha!? Mijn lichaam wordt nu al gek van zichzelf. Mijn man is nooit zo'n prater en vind t heerlijk dat ik me hier aangemeld heb. Opeens slaat bij mij de twijfel toe. Moeten we dit wel doen, kunnen we dit? Wil ik dit? En ik weet wel dat we t graag willen, maar t ook heel gek tegelijkertijd. Hebben jullie dat ook?
Poppy, hier ook geen prater thuis.. Vind het soms wel lastig, je wilt het graag delen. Maar ik snap wel dat ze daar niet altijd zin in hebben. Dit forum is wel een fijne manier om alsnog van je af te schrijven. De rest herken ik niet.. Ik was al heel erg lang klaar voor een kindje, maar mijn vriend had wat meer tijd nodig. Nu wel, maar hij vind ook alles eng. Hihi. Komt wel goed meis, geloof in jezelf!
oeh verwarrend van die testen ja, maar worden ze sowieso niet maar twee dagen lositief voor een eisprong alleen? als vooraankondiging van je ei zeg maar? sorry... heb geen ovutest ervaring maar zou het gezellig maken vanaaf spannend poppy! het wordt jullie eerste? de onzekerheid had ik niet zo sterk, maar het lijkt me er wel heel erg bijhoren hoor, het is ook best een grote beslissing natuurlijk en het siert je dat je daar niet licht over denkt toch? ik vind zorgen maken altijd wel een positief randje hebben, it shows you care zeg maar ☺️
Ovulatietesten kunnen inderdaad 2 dagen een positief resultaat geven. Ga altijd uit van je eerste positieve test. Binnen 24-48 uur na de eerste positieve test springt dan normaliter je ei. Ik snap dat je twijfelt, zeker omdat die testen over datum waren. Toch zou ik van die resultaten uitgaan. De enige manier om een daadwerkelijke eisprong te detecteren is temperaturen. Wel een rotklusje vind ik persoonlijk, maar ja ik doe het toch maar. Ik heb alleen geen vaste tijd waarop ik mijn temperatuur kan opnemen. Onze dochter ligt bij ons op de kamer en ik word geregeld wakker. Maar goed, hopelijk kan ik er toch iets van maken... Poppy, ik begrijp die onzekerheid wel hoor, het is ook eng allemaal, maar mijn ervaring is dat het allemaal wel op z'n pootjes terecht komt als het eenmaal zover is. Gelukkig heb je 9 maanden om je voor te bereiden op je kleintje als je eenmaal zwanger bent Even iets heel anders, hebben jullie ook een lichte voorkeur voor een bepaald geslacht? Begrijp me niet verkeerd, een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkste, ongeacht het geslacht. Überhaupt zwanger raken is al een geschenk, laat staan een piepklein mensje van eigen vlees en bloed. Stiekem hoop ik dat wij een broertje voor onze dochter erbij krijgen. Het lijkt me gewoon geweldig om een zoon en dochter te hebben. Maar met 2 meiden zou ik me net zo gezegend voelen hoor!! Wij proberen de shettle's methode een kans te geven. Het is nooit bewezen dat het werkt maar we stellen de proef op de som. We proberen zo dicht mogelijk bij de eisprong te vrijen en in de periode daarvoor enkel met condoom. Als ik dan na 3 rondes nog niet zwanger ben, dan gaan we gewoon weer in de vruchtbare periode om de dag klussen, dat werkte de vorige keer erg goed. Zelf denk ik dat we gewoon weer een meisje bij krijgen mocht het raak zijn. Aan mijn vaders kant heb ik alleen maar nichten en ook die hebben alleen maar meiden haha. We gaan het zien...Ik ben gewoon benieuwd of het zou kunnen haha. Vaak heerst er toch een beetje een taboe op het hebben van een voorkeur van het geslacht, maar ik denk toch dat de meeste mensen wel een voorkeur hebben. Misschien zit ik er helemaal naast hoor! Ik wil ook niemand van jullie je op jullie tenen trappen hoor!!! Nogmaals, een gezond kindje is het allerbelangrijkste!! Maar ik ben gewoon even benieuwd hoe dat bij jullie is
Olifant ik zou niet meer kijken naar de testen die over de datum zijn. Wel verwarrend zo! Ovulatietesten kunnen best 2 dagen positief zijn. Dan heb je een lange piek. Je kan de eerste positieve test aanhouden. Zou het in ieder geval wel gezellig maken 😉 Poppy, die twijfel is wel heel normaal hoor. Is een flinke verantwoording die je erbij gaat krijgen maar het is zo mooi! Hopelijk zet alles snel door dan kunnen jullie beginnen! Foliumzuur kan je al gelijk mee starten trouwens. Rianne, een jochie lijkt me wel heel leuk. Gewoon omdat we al een dochter hebben. Aan de andere kant lijkt een tweede dochter mij ook ontzettend leuk. Voorkeur voor een jongetje is wel iets groter. Maar zie mezelf als mama van 2 meiden. Geen idee waarom. Beetje zelfde gedachte als jij haha. Hopelijk werkt de shuttle methode bij jullie! Ligt er bij jullie ook sneeuw? 😐
Ja, hier ook een witte wereld! Ik heb echt geen voorkeur. Zou een jongetje leuk vinden, tussen al die meiden in de familie, maar een tweede meid lijkt me ook hartstikke leuk en qua spullen die we al hebben ook praktisch . Van ovulatietesten heb ik geen verstand .
Ik had vanmorgen ook weer een positieve ovulatietest ( ik was overigens om 4 uur al wakker en niet meer in slaap kunnen komen ) met m'n 3e plasje, dus dan kan dat geen ochtendurine meer zijn toch? Je mag niet met ochtendurine testen ivm dat je LH ''s nachts ophoopt en dus met de eerste urine vals positief kunt testen. Hij was zelfs duidelijker dan gisteren dus ik denk dus vandaag positief en gister negatief. De streepjes kwamen nu ook al veel sneller tevoorschijn waardoor ik het meteen kon zien, al voor ze helemaal doorgelopen waren. Ik had nog 2 verschillende testen en beide waren positief dus dan zal het wel goed zijn. Gisteren al gezellig gehad en dan vanavond nog en dan mag ik plaatsnemen op het verschrikkelijke wachtbankje haha!
Bedankt voor de uitleg.. Ik heb het alleen verkeerd uitgelegd. Mijn ovulatietest was positief in de ochtend en in de avond negatief.. Kan dat? Ik dacht dat t altijd 2 dagen positief moest blijven.. Voorkeur heb ik niet heel eerlijk gezegd.. Bij de eerste wel.. Ik wou altijd heel graag een jongetje. Dat heb ik ook gekregen. Nu lijkt me 2 jongens ook heel leuk, maar ben toch wel benieuwd naar een meisje, en idd: gezondheid is het belangrijkste! Die methode ken ik niet? Haha ik zou dat niet durven.. Bang dat t dan toch te vroeg of te laat is.. Maar als jij je hierbij goed voelt, moet je dat doen!
Friesin: De ovulatie testen van de zwanger&kids heb ik besteld.. Lekker goedkoop en goede ervaring heb ik gelezen. Rianne; Spannend!! Ik denk met 2 verschillende testen dat t idd wel goed moet zitten!! Dan zitten we samen op t wachtbankje. Meiske: hier ligt ook sneeuw! Poppy: Die onzekerheid is heel normaal.. Heb ik van verschillende mensen gehoord. Het hoort erbij.. Het is ook niet niks!! Maar dat gaat wss wel goedkomen
Ja dat kan heel goed hoor! Vaak raden ze ook aan als je het vermoeden hebt dat je ei in aantocht is, om 2x per dag te testen zodat je je ei niet mist. Kan heel goed dat je dan ''s ochtends een positieve test hebt en dan in de avond weer afnemend.
Fries, ik had vorige keer ovulatietesten van sensitest.be. Ben van Belgie dus voor mij waren die prijs-kwaliteit heel goed! Rianne. Vorige zs hadden we 'voorkeur' voor een jongen maar voorgevoel dat het een meisje was, en 't werd een meisje waar we uiteraard heel blij mee waren. Volgend kindje hebben we voorgevoel voor een jongen. Maar als het een meisje is even blij, lijkt me fijn 2 zusjes. Maar een zusje en broertje lijkt me ook fijn! Het maakt dus eigenlijk niet uit
Wat raar zeg van die ovulatie testen ?? Hier ook geen voorkeur Heb al een meisje van bijna 2. 2 meiden is leuk maar een jongen en een meid vind ik ook leuk. Ongesteldheid zet niet door verlies nog steeds wel een beetje bloed sinds het verwijderen. Wel denk ik dat ik vandaag mijn eisprong heb gehad. Verlies nu ook van dat dikke eidooi achtige slijm 🙈 Dus is allemaal een beetje raar nu
Hier wel een beetje een voorkeur voor een jongen. We hebben al 2 meiden en een jongen erbij zou me erg leuk lijken. Maar natuurlijk zijn we ook blij met nkg een meisje.
Mijn vriend wil graag een jongen (onze oudste is hij niet de biologische vader van). Mij maakt het niks uit.
Bij de eerste had ik wel een voorkeur voor een meisje, vanaf het moment dat ik zwanger was had ik ook gelijk al het voorgevoel dat het een meisje was. Zei toen al tegen mijn man we hoeven geen naam voor een jongen te bedenken, bleek ook zo te zijn haha. Heel toevallig! Voor een tweede heb ik een lichte voorkeur voor nog een meisje, lijkt me zo leuk twee van die kleine meisjes! Mijn man heeft een lichte voorkeur voor een jongetje, al dat mooie speelgoed kan dan gekocht worden hè haha. Qua kleertjes maakt het niet uit dat heb ik toch bijna niet meer dus dat moet toch weer opnieuw gekocht worden. Hier ligt ook sneeuw, vanmiddag iemand heel hard gevallen. Vindt sneeuw altijd heel leuk zolang je nergens naartoe moet.
ben al 8 dagen ongesteld en vandaag is de ergste dag 🙈 vreselijk... dat zal ik straks okk niet meer missen zeg dat maandelijkse gezeur 😄 broertje/zusje heeft allebei zn leuke en bijzondere kanten dus ik laat het maaar gewoon lekker op me afkomen tzt. Heb altijd het gevoel dat je uiteindelijk toch wel krijgt wat gewoon bij jou hoort te zijn ofzo.. zonder zweverig te worden 😄