Beginnen in januari 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meiske2015, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Oja...de namen ellende haha.
    Man en ik hebben totaal andere smaak dus was echt drama 😅

2. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Pfff ik heb nu al 3 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest. Om gek van te worden haha. Gisteren en eergisteren geklust. Vandaag weer 11 uur in de auto terug naar Frankrijk gezeten dus m'n vriend heeft vanavond geen zin om nog een keer te klussen. Zouden die 2x voldoende kunnen zijn?

3. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Rianne, het zou zomaar kunnen! Kan in 1 keer zijn maar het kan ook niet! Spannend hoor! Wel vervelend van die testen!

@Roosjuh, 8 dagen ongesteld? Jeetje dat is best lang! En dan nu de zwaarste? Heb je dat altijd?
    Ik sta er helemaal niet bij stil dat sommigen langer ongesteld zijn. Ik ben vaak 5 dagen en vind dat soms al te lang...

Namen ben ik nog helemaal niet mee bezig. En geslacht maakt me echt niet uit. Allebei leuk! Me man wil liever een jongetje maar dat hebben denk alle mannen wel.

Foliumzuur heb ik in huis en 4testen ook haha. Ongesteldheid is er nu, en wil er dan dus nog 2 afwachten.
    Ik moet eerst nog even mijn studie afmaken en daar zou ik dan in maart mee klaar zijn. Hoop dus op nog 2 mooie cyclussen zodat het makkelijker tellen is!

4. Maan2017

Maan2017 Lid

5 jan 2017
    91
    15
    8
    Rianne, geen zorgen: je kunt juist beter niet elke dag seks hebben omdat de kwaliteit van het sperma dan minder zou kunnen worden. Zaadcellen kunnen een paar dagen overleven in de baarmoeder!

Wie is er nog meer net gestopt met de pil? Ik had mijn ontrekkingsbloeding op 6 december, nu dus al een paar dagen na NOD. Al drie weken gekke symptomen: hoofdpijn, lage rugpijn, soms misselijk. Maar steeds negatieve testen. Nu sinds gister super moe en steken in mijn onderbuik en pijn in mijn lies.. Allemaal dingen die ik nooit had, ook niet voor de pil. Ik vind het verwarrend: is er toch iets gaande of is het alleen 'ontpillen' (ik ben eerder gestopt (niet om zwanger te worden) en toen had ik dit allemaal niet, maar misschien dat de kinderwens toch ook een rol speelt?)

5. rianne2985

Maan, ik heb zelf ongeveer 9 maanden last gehad van het ontpillen. Extreme haaruitval en acne en ook veel hoofdpijn.
    Ik hoop voor jou dat je er niet zoveel last van zal hebben.
    Ja we wachten nu maar af tot 21-1. Als het goed is ligt er een voorraadje klaar haha. Al verwacht ik niet dat het meteen de eerste ronde raakte zal zijn hoor...;)

6. Maan2017

Maan2017 Lid

5 jan 2017
    91
    15
    8
    Was jouw cyclus voor de pil (ook) niet regelmatig?

En succes met aftellen...

7. rianne2985

Dat weet ik niet meer. Was al vanaf m'n 15e aan de pil ;)

8. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hahah meiske hier kom ik meestal met namen aanzetten, en manlief zegt of hij ze leuk vind of niet :p

Geslacht maakt ons ook niet uit, maar wij zijn al de 'gelukkigen' van beide geslachten ;)

Rianne je hebt je best gedaan hoor, net wat je zelf zegt, ze liggen in ieder geval klaar, haha.

Maan het kan natuurlijk 2 kanten op, maar ontpillen kan inderdaad veel met je doen en je lichaam heeft echt tijd nodig om alles zelf weer op te pakken, bij de ene is de cyclus gelijk normaal, bij de ander niet :)

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja hoor rianne dat kan heel goed! spannend strakjes 😄

Maan wanneer heb je voor hrt laatst getest? aparte symptomen wel ja, herken niet persé liespijn enzo.

En ja tegenwoordig duurt mijn ongesteldheid dus 10 dagen, 3 dagen voorprogramna en 7 dagen de rest 😂 heel irritant en nee... dat was niet voor mijn eerste zwangerschap al zo, maar duurde wel vaak zéker een week. met de pil 5 dagen en minder heftig, héérlijk, maja! 😄 daar ben ik nu natuurlijk vanaf. namen hmzzz, tja voor een meisje zouden we er al wel uit zijn voor een jongen nog geen idee.. eerst maar es zwanger raken 😊
    lastig verschillende smaken meiske! ben jij meer van de engelse namen en je man bijv de nederlandse ofzo? of omgekeerd... wij houden nietzo van ingewikkelde engelse namen, ook geen oud hollands... apart ook niet persé.. gewoon normaal mooi 😆 lekker duidelijk

10. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    @Maan. Ik ben ook net gestopt met de pil en heb nu nog menstruatie van die pil. Ik slikte de mylan waarbij ik dus ook pillen slikte tijdens de menstruatie omdat ik anders al in de stopweek migraine kreeg.
    Ik ben ook al eens eerder gestopt omdat ik veel bijwerken had. Ik heb nu dus al hevige hoofdpijn en enorm last van me buik en onderrug.
    Het ontpillen viel me vorige keer erg zwaar, zal nu ook niet meevallen, maar duurde bij mij tot me eerste echte menstruatie toen dus ik hoop nu ook! En nu heeft t een ander doel, dus heb ik t er zeker voor over!!
    Daarna ging ik me wel echt stukken beter voelen! Minder moe, vrolijker en meer zin in seks en dat is best fijn met het doel van nu :)

Owh en je cyclus kan ook anders zijn hoor. Je lichaam moet echt ff wennen. Die van mij lag toen op 34,38,36 daarna ging ik de pil weer slikken.

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Rianne, denk dat je wel goed zit hoor! Je gaat uit van de eerste positieve test dus dan zou je toch echt vandaag gesprongen zijn.
    Nog foto's van de testen? Ben altijd nieuwsgierig haha.
    Wel pittig een rit van 11 uur! Kan me wel voorstellen dat ie er niet zo'n zin meer in heeft.

Poppy, knap dat je nog het geduld hebt haha. Maar wel begrijpelijk!

Maan, zou goed ontpillen kunnen zijn. Je lichaam kan hele rare dingen doen haha. Wel vervelend allemaal!

Roosjuh, 10 dagen 😳 Dat is echt lang.
    Nou mijn man is meer van de ouderwetse namen haha. Daphne, Marlies, Hanna enz zijn voorbij gekomen bij onze dochter.
    Totaal niet mijn smaak haha.

12. rianne2985

#272 rianne2985, 9 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2017
    Ik heb wel 1 foto ervan, de testjes waren allemaal zo ongeveer. Ik zal de foto bijvoegen.
    Ik had nu toch wel verwacht dat m'n temperatuur gestegen zou zijn maar helaas, juist nog lager dan gisteren en eergisteren. Ik hoop dus dat hij vandaag springt. Meestal gaat m'n temperatuur net voor de eisprong nog naar beneden om vervolgens daarna 0.3 graden omhoog te gaan.
    De druk die ik al 3 dagen in mijn buik voelde is nu wel weg. Ik heb nog 1 ovulatietestje, die wil ik vanmiddag gaan doen en kijken of de piek intussen is afgenomen.

Ik temperatuur trouwens deze ronde voor het eerst weer na mijn vorige zwangerschap.
    Maar doordat we al een kleintje hebben zijn mijn tijden niet altijd hetzelfde dat ik opsta. Ik hoop ondanks dat toch een beetje een patroon te kunnen ontdekken. En anders ben ik snel weer klaar met temperaturen als ik m'n ei deze ronde niet kan vinden. Ik probeer ook maar wat ;) en anders op naar de volgende ronde. De omstandigheden waren nu niet echt optimaal zo in je vruchtbare dagen bij je ouders logeren ;) veel stiekem gedoe met testen en klussen natuurlijk...

Goed, hierbij de foto :)

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Rianne, best kans dat je temp morgen gestegen is inderdaad!
    Dus als jullie nog zin hebben vanavond :p

Ik ga vandaag beginnen met ovulatietesten 😊

14. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik hoop uiterlijk zaterdag een positieve ovulatie test te hebben. Ben ook maar begonnen met temperaturen (elke dag om 05.00 s'ochtends, grrr). Ik twijfel alleen aan mijn thermometer. Die geeft telkens 36.4 aan, maarja, we gaan het zien.

15. rianne2985

Je kunt ook een bbt thermometer aanschaffen met 2 punten achter de komma, die is net wat nauwkeuriger. Maar een normale thermometer kan ook hoor, alleen die rond af achter de komma. Hopelijk komt je ei snel!

16. Maan2017

Maan2017 Lid

5 jan 2017
    91
    15
    8
    @Roosjuh: 10 dagen :$ sterkte!

@Poppy, fijn dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben, het stelt me gerust om te denken dat het allemaal vast door het ontpillen komt. Daarom heb ik sinds vrijdag ook niet meer getest (was een dag na NOD), omdat ik er alleen maar onrustig van wordt, die negatieve testen en ik heb gewoon geen idee hoe mijn cyclus nu is, dus die NOD zegt ook niets...

17. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Fennec, ik heb ook altijd een hele stabiele temperatuur gehad.
    Alleen deze ronde dus niet 😒 Maar kan dus wel.

18. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Aaah okay. Ik ga gewoon even kijken hoe het gaat.

Momenteel probeer ik een collega met baby te ontwijken die in de kamer hiernaast trots haar kroost aan het showen is (en gelijk heeft ze natuurlijk!).

Maar na alle ellende van de afgelopen maanden heb ik daar momenteel even geen zin in om de "aaah wat schattig"-poppenkast weer op te tuigen.

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Is ook wel begrijpelijk toch.
    Zou haar in ieder geval wel eventjes persoonlijk feliciteren als je dat nog niet gedaan hebt.

20. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja, ze kwam even alleen naar mij toe dus toen heb ik haar gefeliciteerd en nog de beste wensen gewenst :)

Deel Deze Pagina