Beginnen in januari 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meiske2015, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ze kon waarschijnlijk niet door het bekken heen, ze zat ook klem met haar hoofd. Ze moesten haar ondanks de keizersnede toch nog met een pompje eruit halen.

Ik heb idd ook gelezen dat 10 dagen de "grens" is maar ik ken genoeg verhalen van vrouwen die ook een korte LF hebben die ook gewoon zwanger zijn geraakt. Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was hoor :) Je was wel zeker van je eisprong? Want die kan ook nog wel eens een paar dagen schuiven :) ik denk even met je mee

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja 100% zeker haha. Heb getemperatuurd. Hij was op dag 15.

Wat erg zeg. Dan is een geplande keizersnede wel verstandig ja.
    Doen ze dat dan rond 38/39 weken?

3. rianne2985

In Nederland doen ze dat niet meer, echt pas vanaf de uitgerekende datum. Maar wij wonen sinds 1 augustus in Frankrijk. Geen idee hoe dat hier werkt, maar dat zullen we wel horen mocht het zover zijn ;)

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wat leuk wonen in Frankrijk! Bevalt het?
    En waar zitten jullie?

5. rianne2985

Ja hoor, we zijn het drukke Nederland ontvlucht haha. We zitten in de regio auvergne, dat is echt in het midden van Frankrijk. Heb wel gehoord dat ze hier veel uitgebreider de zwangerschap volgen en meer/vaker onderzoeken doen. Ik ben benieuwd :)

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Genieten!
    Vind Frankrijk zo mooi.

Ik blijf maar tot week 14/16 bij de vk en dan word ik overgezet naar de gyn dus heb sowieso al vaker controle haha.
    Met mijn dochter vanaf de guo om de week echo gehad.
    Wel fijn dat het daar standaard is!

7. Olifant

Olifant Actief lid

9 jun 2014
    120
    44
    28
    Vrouw
    Ja zit wel een leeftijdsverschil tussen.. Eigenlijk wil ik al bijna 1 jaar stoppen met de pil, helaas was 2016 niet zo leuk, vandaar dat het gewoon niet eerder kon!

8. rianne2985

Ach dat is jammer olifant dat 2016 geen leuk jaar was voor jullie. Nu maar goed van start in 2017. Hopelijk herstelt je lichaam snel na het stoppen met de pil en heb je gauw een positieve zwangerschapstest :)

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb wel de ovulatietesten van de action gebruikt. Ik heb volgens mij mijn ei wel gevonden, maar de teststreep was niet net zo donker als de controlestreep. Dagen na de donkerste streep werden ze weer steeds lichter.

Hoe temperaturen jullie? Met oorthermometer of rectaal? Ik heb nu 3 dagen getemperatuurd. 1e dag 36,5, 2e dag 36,1 en vandaag 37,1. Ik zit nog maar op dag 8 van mijn cyclus.

10. rianne2985

Ik temperatuur vaginaal. Vaak voor mijn ei rond de 36.5 en na mijn eisprong rond de 36.8 graden.
    Ik temperatuur niet elke dag om dezelfde tijd, al weet ik dat dat wel belangrijk is. Maar met een kleintje op onze kamer ( haar nieuwe kamer is nog niet af ) zijn onze tijden waarop we opstaan nogal verschillend. Ik temperatuur wel gewoon door, kijken of het met die afwijkende tijden toch nog een beetje te volgen is. En dit is pas onze eerste ronde dus we hebben de tijd :)

11. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Jeetje Rianne, wat heftig zo'n bevalling. In probeer dat gedeelte van de zwangerschap nog even voor me uit te schuiven in gedachte.. Ik ben wel echt een beetje jaloers op het feit dat je in Frankrijk woont! Krijg manlief niet mee, had er anders ook al gezeten haha.

Ik temperatuur nu rectaal maar kan nog niet echt een soort basis temp ontdekken. Gaat nog alle kanten op. Hou het maar gewoon vol zodat we straks wel een beetje zicht hebben op de cyclus. Ben wel super moe, zou dat met het ontpillen te maken kunnen hebben denken jullie? Hadden jullie nog typische 'klachten' na het stoppen?

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik temp ook rectaal. Ben toch altijd vrij constant met basale temp. Altijd 36,5/36/6. Na eisprong gemiddeld 36,8/36,9.

Vervelend dat jouw temp zo schommelt Dex. Moet je wel in de gaten houden. Kan volgens mij te maken hebben met pcos.
    Ik kan je eerlijk gezegd niet vertellen hoe het ontpillen was voor mij. Heb volgens mij geen kwaaltjes gehad ervan.

13. rianne2985

Ik heb echt vreselijk veel last gehad na het stoppen met de pil: acne, hoofdpijn en erge haaruitval. Mijn ontpil periode heeft wel 9 maanden geduurd ongeveer. Ga daarom ook NOOIT meer terug naar de pil. Wat een troep is dat, dan besef je echt wat het met je lichaam doet.
    Hopelijk heb jij er niet al te veel last van!

14. Dex1989

Dex1989 Bekend lid

21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Ai.. dank voor je tip Meiske, ik ga het nu dan toch maar echt goed bijhouden.

Rianne, hier vooral erg moe en ook flinke hoofdpijn. Hopelijk gaat het snel weer over. Is inderdaad echt troep wat je iedere dag slikt. 😑

15. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Zo er is weer veel bij gekomen! Ik ga alleen in op de laatste reacties hoor, kan niet alles van daarvoor onthouden :p

Ik temperatuur ook rectaal, dat is ook het meest duidelijk volgens mij. Bij de tweede was het bij mij ook iets minder strikt hoor Rianne, maar nog wel duidelijk genoeg voor mijzelf ;)
    Aan het begin van je cyclus kan het nog heel erg schommelen Dex, dus gewoon leker doorgaan en dan word die hopelijk snel wat stabieler. Ontpillen kan je lijf veel last van hebben, dus je moeheid kan daar best vandaag komen.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik denk dat ik het tempen en de ovulatietesten toch maar even achterwege laat en het op zijn beloop laat.

Twee weken na de bevalling van mijn jongste zijn ze er via een ct scan achter gekomen dat ik een abces bij mijn eierstok (rechts) had. Hij was niet heel groot, pas toen ze wisten dat het er zat konden ze het op de echo zien. Maar wel groot genoeg om heel veel pijn te veroorzaken. Mijn man heeft de gyn gevraagd of dat van invloed kon zijn op de vruchtbaarheid en zij antwoordde dat dat wel kon.

Ik bedenk me dus net dat ik de stress van tempen en testen niet wil en dat we wel zien wat er gebeurt. Vorige 2 keren was ik heel snel zwanger en ik hoop dat dat nu ook weer zo is, maar ik ga nergens van uit.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Temperaturen heb ik nooit gedaan en nu ook niet van plan, ik hou het bij de ovu-testjes :D

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    #118 roosjuh007, 28 dec 2016
    Laatst bewerkt: 28 dec 2016
    even google erbij gepakt met al die afkortingen 😄 best leuk/goed/hendig eigenlijk een beetje controle op het geheel met dat tempen + ovu testen. toch eerst maar even zonder proberen

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mijn man weet er ook niks van Roosjuh. Hij wilt dat verplichte ook niet. Snap ik ook wel.
    Ovutesten wil ik nog overwegen maar tempen ga ik echt niet mee stoppen. Wil gewoon weten wanneer ik ongesteld ga worden ongeveer haha.

Wat vervelend Elsa. Van het abses. Heb je daar nu nog last van?

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Had dat stukje er even uitgehaald, hoop vrouwen hebben natuurlijk goede aanleiding om ze te gebruiken en geeft sowieso houvast.

wat vervelend dat die lf fase nu verkort is bij je, schommelen die dagen vaker? of ben je meestal op ongeveer dezelfde dag ongesteld.

bij mij is het meestal 28-30 dsgen ertussen geloof ik, ben nu wel langer ongesteld sinds ik gestopt ben, anderhalve week ofzo, wel irritant... dan komt dag 1, rommelt het, en duurt het nog 3 dagen voor het echt doorzet. tja, welke begindag neem je dan 🙄

Deel Deze Pagina