@Robijn89, wat fijn dat er al een echo gepland staat. Hopelijk gaan de 3 weken wachten beetje snel voor je gevoel en heb je een prachtige echo! @Roos198, we zijn eigenlijk best actief geweest haha. Maar dat kan ook niet anders met een dochter die roept dat ze wilt zwemmen zodra ze wakker is Maar we hebben verschillende plaatsen bekeken met als hoogtepunt toch wel Kos-stad. Echt prachtig! @Roosje35, lastige situatie zo voor je. Met jullie leeftijd heb je inderdaad geen jaren de tijd meer (niet rot bedoeld!) dus snap dat je op hete kolen zit. Wel vervelend dat je man zo'n laag libido heeft, dat maakt het ook niet makkelijk. Hopelijk kan hij deze ronde toch de zin vinden om het regelmatig even gezellig te maken.
Heb net op een eistokje (ovutestjes) geplast inderdaad Nog niet positief dus vriendlief mag nog rustig aandoen... Ik verwacht zaterdag mijn ei
Herkenbaar. Nu ik ze aan de kant gegooid heb is het thuis ineens een stuk gezelliger. Maar ik vind het wel moeilijk. Jammer roos
Ah sjit Roos198 @Roosje35 het is ook zo lastig als je wel je eigen gevoel in de hand hebt, maar niet dat van een ander. Zeker als hij niet al te vaak zin heeft dan komt er extra spanning rondom zo'n ei-periode. Lees ik het goed dat jullie niet 'actief' gaan voor persé een tweede maar min of meer de afspraak hebben het op zn beloop te laten en dat 1 ook oké zou zijn? Is dat voor jou ook echt zo? zitten jullie echt op één lijn hiermee? vanuit jouw teksten merk ik wel een echte wens voor een tweede, maar dan vergt het op z'n beloop laten wel heel wat van je.. en aan de andere kant als je man die haast zeg maar niet zo voelt dan wordt min of meer geplande seks ook een negatief ding, poeh.. lastig zeg!
@roosjuh007 toen we begonnen met eventueel een tweede was het wel mijn insteek (leuk een tweede, maar hoeft niet). Maar je hebt het juist opgemerkt, naar mate de maanden voorbij gaan merk ik aan mezelf dat ik het toch eigenlijk wel heel erg leuk zou vinden en heel jammer als er geen brusje zou komen. Dit heb ik onlangs besproken met ml maar op dat vlak komen we qua emoties niet bij elkaar. Hij zegt dan alleen, het komt als het komt, en we zien het wel. Hiermee zou ik kunnen leven als we het echt een kans zouden geven maar dat krijgt het nu niet. Rond de eisprong mag ik blij zijn met twee keer seks. Wel eens tot ruzie toe hierover gesproken, nou dan is er ook geen lol meer aan. ik denk er wel eens over na om maar definitief de stekker voor een tweede eruit te trekken, dan maalt het niet zo door mijn hoofd. Nu zal ik er maar over ophouden, is niet bepaald een gezellig verhaal.
Dit is zoooooooo herkenbaar. Ik heb exact hetzelfde met vriendlief. Voor hem zou het zijn 1e kindje zijn. Hij heeft ook heel erg een houding van "als het komt dan leuk, anders jammer". En ik heb inderdaad ook al tegen hem gezegd "ik kan het accepteren als het niet komt als we het echt een kans gegeven hebben" en ik heb soms nu ook het gevoel dat het geen echte kans krijgt. Ik mag inderdaad blij zijn als ik hem zover krijg rond mijn eisprong. Ik heb inderdaad ook al tig keer getwijfeld om maar met de pogingen te stoppen. Maar ik weet nu al dat ik mezelf dat niet vergeef over 5 jaar, en dat het dan over 5 jaar tussen ons in komt te staan. Daar heb ik ook geen zin in. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me nu zonder testen en temperaturen een stuk meer ontspannen voel.
Tja wij hebben werkelijk het geluk gehad dat het vlot mocht lopen allemaal, maar ik kan me toch wel heel goed voorstellen dat het ontzettend frustrerend is als het zo gaat.. het 'we zien het wel' principe is lastig als je maar 1 x per maand een echte kans hebt, en heb je dan ook nog eens 3 jaar over de eerste gedaan, jeetje ja, dan zou ik er ook wel een beetje verdrietig van worden zo. De ellende is dat hun gevoel net zo belangrijk is, ook als dat gevoel voor ons niet op één lijn ligt. Maar goed... de statistiek-mens in mij zit even te rekenen... stel je doet er nu 3 jaar over (pff!!) dan zijn het toch nog 36 kansen... waarvan er toevalligerwijs op z'n "we zien het wel's" vast wel op 10-20 momenten gezelligheid komt dan ehh, is dat toch nog een beste kans! maar tjonge wat een geduld vraagt het.. Overigens van onze eerste en van onze tweede zijn wij in verwachting geraakt met 2 x seks voor eisprongtijd, met een dag niks ertussen, ik geloof dat die frequentie van om de dag voor ei-tijd, en dat zijn toch maar 2 tot 3 dagen, echt prima en goed is. wordt alleen lastiger met een wisselende cyclus.. wat een verhaal heb ik ervan gemaakt... nou feel free om te spuien in ieder geval, we zijn er voor elkaar toch
@Roosje35, ik snap je man wel met 'als het komt dat komt het'. Maar er moet wel seks zijn wil je kans maken Erg vervelend dat hij zo tegenwerkt. Kan begrijpen dat de frustraties je hoog zitten. Hopelijk komen jullie er toch uit! Is heel moeilijk als je niet op een lijn zit.
Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt, maar we hebben een vrij actief seksleven waardoor ik het redelijk los kon laten. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is als je man niet wil dat je testen gebruikt maar ook een laag libido heeft... loslaten lijkt me dan erg lastig.
Lief jullie reacties! Het is gewoon soms moeilijk. De eerste ging niet makkelijk, maar toen hadden we nog iets regelmatiger seks. Vriend had toen ook wel zoiets, ik wil graag een kindje. Maar daar waar hij eerste 2-3 kids wilde, vindt hij het voor nu ook goed zo. Een tweede is welkom, maar hoeft niet perse. Ik kan dat nog niet accepteren. Praten erover heeft geen zin meer, alles is uitgesproken, we weten van elkaar hoe we erin staan, en anders wordt het alleen maar ruzie. @roosjuh007 , ik heb helaas geen 3 jaar meer (en mijn cyclus is gemiddeld 40 dagen, dus geen 12 kansen in het jaar). Ben nu 37 jaar en heb altijd gezegd dat ik op mijn 39ste met kids klaar wil zijn of in het uiterste geval zwanger. Ik vind het wel heel lief hoe je het probeert te brengen, zo opbeurend ! Vandaag in ieder geval lekker genoten met z'n tweetjes, van de zon en het strand. Dochter was lekker bij oom en tante.
Wij hadden een heel actief sexleven tot we hiermee begonnen. Nu ik gestopt ben met temperaturen en testen wordt het weer iets beter. Vriendlief maakt zich vooral veel zorgen over de toekomst. Hij is 46, ik 36 (bijna 37). Hij is bang dat als hij zijn baan kwijt raakt hij niet meer aan de bak komt omdat hij te oud is. En dan een kleine erbij. Ik vind dat ie zich niet zoveel zorgen moet maken (al snap ik hem wel hoor). Ik maakte me steeds druk om mijn leeftijd, maar sinds ik mijn grens verlegd heb naar uiterlijk 40 voel ik me ook rustiger en dat komt de sfeer alleen naar ten goede.
Ons seksleven was zeer actief tot ik zwanger was hahaha. Daarna is het nooit meer geworden zoals het was. Mijn zin in seks is beneden het vriespunt af en toe. Ik kan prima weken zonder seks. Maar probeer mezelf er wel toe te zetten om het zeker 2x per week gezellig te maken. Als het aan manlief ligt doen we het elke dag Is sowieso lastig als je hierin niet op 1 lijn ligt. Je gevoel kan je nou eenmaal niet zomaar omgooien. Maar ook ik ben veel rustiger in mijn hoofd nu ik niet temperatuur. Wacht het allemaal wel af. @tipp42hgg, mijn man maakt zich ook wel zorgen hoor, ook mede vanwege zijn leeftijd. Hij is 42. Hij wilt geen oude vader zijn enzo We moeten gewoon allemaal zwanger worden deze ronde!
Ik gisteren een positieve ovulatietest dus hier nog geen zwangerschapstest binnenkort Dikke pre-ovulatie dip in mijn temperatuur ook, zakte vanmorgen 0.4 graden...