Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere mama’s die van twee naar drie kindjes gingen. Is het heel druk? Hoe gaan de kinderen met elkaar om? Hoe is het te combineren met werk? Ik werk zelf 36 uur per week en we hebben nu twee kinderen die precies 1,5 jaar verschillen met elkaar, druk maar wel heel leuk! Onze jongste van 9 mnd heeft nog geen nacht door geslapen dus dat maakt de beslissing voor een derde wel iets heftiger, slaap gebrek is namelijk wel zéér vermoeiend
Eerlijk.. ik vind het tot nu toe retezwaar....je komt eigenlijk altijd 1 paar handen te kort vind ik. Als ik de jongste een fles geef hangt de middelste zowat in de gordijnen... Ik heb echt geen ‘ik kom lekker een half uur bij mama een boek op de bank lezen kind’ zoals vaak voorgesteld word door moeders... zo van, als jij voed neem je de andere lekker bij je op de bank.. En het geregel met sporten.. oudste zit op karate en zwemmen, ik neem de 2 jongste absoluut niet graag mee, dus papa blijft dan thuis, maar soms moeten ze wel mee en dan ben je met 3 kinderen aan het slepen naar sport... wat een ellende Zolang ze niet zelf kunnen lopen is 3 kinderen echt vreselijk niet praktisch... Ik kan dus in dat opzicht niet wachten tot we 1/1,5 jaar verder zijn Overigens is dit de laatste dus ik Probeer er ook wel van te genieten
Hier nog geen ervaring..we gaan voor een derde. (Miskraam nov). Ik denk dat het heeeel druk is maar inderdaad na 1.5 jaar wordt het hoop ik makkelijker. En aangezien de jaren voorbij vliegen komt dat vast goed
Ik vind het een eitje .Maar ben altijd thuis, dat scheelt en na twee huilbaby's is de derde een baby die zomaar een uurtje slaapt ha ha. Voor ons de makkelijkste baby ever!
Wij verwachten de derde en zit allemaal kort op elkaar. De oudste is dan 3,5 en de (nu) jongste 1,5. Wij hoeven nog nergens heen voor sport en clubjes en ik houd me vast aan het feit dat de oudste dan na een half jaar naar school gaat. Hier wordt nu meestal wel door geslapen.
Wij gaan voor een derde maar dan heb ik de 2 oudste al voorbij de kleuterklas op school, heel anders weer dus
Wij hebben er 3 met weinig leeftijdsverschil. Ik vind het retedruk, maar zo leuk. Ik zou niet anders willen. De oudste 2 zijn dolgelukkig met hun zusje. Ik vind het al lastig als ik de oudste naar de peuterspeelzaal moet brengen de andere 2 mee moet slepen, maar dat is maar 1x brengen en 1x halen. Dus ik ben blij dat ik dat niet elke dag goed te doen. Zelfde als met zwemmen en sporten. Tuurlijk wordt het later ook drukker als ze alledrie op zwemles of sport zitten, maar dan slapen ze alleen nog 's nachts en zijn ze veel zelfstandiger. Het zijn wel redelijk goede slapers. Alleen de middelste heeft een periode van heel slecht slapen gehad. Ik werk alleen maar avonden en weekenden, dus geen idee hoe het is als je 36 uur werkt.
Hier ook een mama van 3 (6, 4 en bijna 2). Ja! het is druk, maar ja! zo super leuk! De oudste twee vinden hun zusje helemaal geweldig en vanaf dag 1 was het al heel normaal dat ze er was. Van 2 naar 3 vond ik minder zwaar dan van 1 naar 2. Wel is het soms fijn om 1 paar extra handjes te hebben, maar goed, dat kun je ook bij 2 kindjes hebben. Zelf ben ik van 40 uur, naar 24 gegaan bij de 1e . Bij de 2e werd dat met de tijd nog minder en ik werk nu nog maar 15 uur. Natuurlijk komen die extra centjes goed van pas, maar de kids zijn nu nog klein, dus wil er zo veel mogelijk van genieten. Straks als alles op school zit, extra uren draaien.
Fijn om ervaringen te lezen! Inmiddels erachter gekomen dat we een derde kindje mogen toevoegen aan ons gezin in oktober/november dit jaar. Dat worden er dus 3 in 3 jaar tijd, drukke boel maar kijk er ook wel echt naar uit! Nu nog een hoop plannen en kijken wat er allemaal geregeld moet worden. Ik blijf wel gewoon 36 uur werken, dus er zal opvang geregeld moeten worden, iets grotere auto, een groter huis of een tussen oplossing etc.. hoop om aan te werken de komende maanden!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook 3 kinderen, van 5, 3.5 en bijna 8 maanden. Ik vind het best druk maar ook zo leuk, de oudste 2 zijn gek op hun broertje en spelen leuk met hem. Het nadeel vind ik ook wat al meerdere zeggen het gesleep met de baby overal heen, school, peuterspeelzaal etc. Gelukkig is mijn vriend altijd optijd thuis uit werk en hoef ik de baby nooit mee te nemen naar sport, zwemmen o.i.d. dat lijkt me helemaal druk! Waar ik nu vooral tegenaan loop is wanneer ik hem zijn eten moet geven, het fruit, broodje flesjes moeten altijd zo geregeld worden dat het net voor het halen uit school gebeurt of er net na, en dan de slaapjes nog, het is een beetje gegoochel. Hier geen continurooster op school dus ik moet ook nog eens 4 keer per dag op en neer. Maar daar heb jij straks nog geen last mee gelukkig voor jou . Ik vind het wel super leuk 3 kindjes met niet zoveel leetijdverschil
@Jigsaw Dankjewel! En bedankt voor je reactie! Bij jullie dus ook een druk huishouden, leuk om ervaringen te lezen van andere Uiteindelijk is het overal toch ook weer anders ivm leeftijdsverschil. De oudste zal hier straks nog ruim een jaar thuis zijn voor ze pas naar de basisschool gaat dus dat is misschien wel weer het voordeel qua gesleep! Kan me wel voorstellen dat de derde noodgedwongen gewoon mee moet in het ritme van de andere kinderen. Hoe doen jullie het qua opvang en werk? Mijn man is momenteel nog fulltime thuis maar dit zal wel gaan veranderen binnenkort, ik werk zelf 36u in de kinderopvang en heb ruim een uur reistijd enkele reis. Ik zal dus weinig thuis zijn met de kinderen door de weeks
Hier gaan de middelste en jongste 1 dag naar de opvang en 2 dagen past mijn moeder op. Ik werk 24 uur en mijn vriend gewoon fulltime. In het begin liet ik de jongste soms thuis als hij lag te slapen en ik de oudste uit school moest halen, dat is hier 5 minuten vandaan. Heb een babyfoon app dat is wel handig. Nu gaat hij meestal gewoon mee.