@ giullieta.. ooh meid wat sta je dan te kijken.. gelukkig ben je niet teleurgesteld.. je hebt nu de tijd van hoop gelukkig niet echt gehad. Inderdaad volgende ronde weer een kans.. Mijn NOD is ook eerder dat is woensdag 17 oktober. @ leotje ik had de vorige keer voor mijn nod al klachten. van de ene op de andere dag een vol gevoel en luste ik opeens zoete dingen niet meer en was meteen misselijk. Dat was 10 dagen na de pregnyl, dus 9 dagen na eisprong. Ik testte toen ook al positief. dat was drie dagen voor mijn NOD. Ik had het toen nooit verwacht omdat ik dacht ongi te worden omdat ik ongi pijn had. Hoe is het met de rest en de symptomen? Hier af en toe wat steken maar verwacht er niet teveel van. Succes Guilliette en op naar de volgende ronde. Veer kun je mijn NOD dag veranderen?
Giuletta: Jammer zeg! Maar goed op naar de volgende ronde! ikkie: Hier ook wat steekjes, maar heb er eerlijk gezegd niet echt een goed gevoel over deze keer.. we zullen zien.. Nog wachten tot volgende week zondag DUURT lang. Voor de rest niks nieuws, ik heb al wel lekker weekend!
Goedemorgen! Wij zitten nu ook in de eerste ronde... Mijn NOD is aankomende maandag! Gisteren (10 dpo) was ik vanaf de middag erg misselijk, maar nu voel ik niks meer. Behalve sinds 4dpo krampjes en ben wat rillerig. Leuk om zo een beetje met elkaar te kletsen. Hopen dat alle dames gauw een posi test in handen hebben!!
Ik zal zo het lijstje weer even aanpassen met de nieuwe data! Jammer dat je ongesteld bent geworden Giullietta, maar je weet nou in ieder geval zeker dat je een redelijk normale cyclus hebt. Volgende maand beter! Spannend he. Ik wil ook niet meer zo lang wachten Fairytale! Als je al een keer zwanger bent geweest, denk je dan ook wat minder bij al die symptomen dat het raak is of scheelt het helemaal niks? Welkom Miekoe! Spannend. Wie weet is het meteen raak. Zou leuk zijn he. Ik zal je op het lijstje erbij zetten!
NOD lijst Oktober 15 oktober / Miekoe / 27 jaar / ronde 1 / 1e kindje 17 oktober/ Ikkie24 / 28 jaar / ronde 1 / 2e kindje 21 oktober / Fairytale / 23 jaar / ronde 1 / 2e kindje 23 oktober / Veerr / 25 jaar / ronde 1 / 1e kindje 24 oktober / Wendy / 30 jaar / ronde 1 / 2e kindje 27 oktober / Hope86 / 26 jaar / ronde 1 / 1e kindje 28 oktober / Buddhato/ 24 jaar / ronde 1 / 1e kindje 29 oktober / Beitsche / 27 jaar / ronde 1 / 3e kindje 30 oktober / Knorretje/ 25 jaar/ ronde 1 /1e kindje 31 oktober / Leotje / 29 jaar/ ronde 1 / 2e kindje November 3 november / Liekj / 24 jaar / ronde 1 /1e kindje 7 november / Delilah02/ 25 jaar / ronde 1/ 1e kindje 8 november / Giuletta / 26 jaar / ronde 2 / 2e kindje Wacht nog een ronde: BabyR / 25 jaar /ronde 0 / 2e kindje
Ben 27 trouwens. Maar ik rol net m'n bed uit en moet echt naar de wc rennen omdat ik wat voelde lopen. Helaas was het afscheiding met wat bruinverlies, dus ben bang dat m'n ongi er aan komt. Vorige maand begon het bruinverlies al op dag 26 en vandaag is dag 27. Ik hoop deze maand wel gewoon m'n ongi te krijgen. Vorige maand was het niks anders dan bruinverlies met op dag 31 wat rode druppels. Ik ga in ieder geval er nu een beetje van uit dat onze 1e ronde niet is geslaagd.
Balen Miekoe! Ik heb de teleurstelling gelukkig nog niet mee hoeven maken, maar ga er ook snel achter komen. Al had ik deze maand sowieso al een beetje als verloren gezien, omdat ik net met de pil gestopt ben. Maar heb wel allerlei kwaaltjes. Zal wel van het ontpillen zijn . Je gaat er ook teveel op letten in deze periode. Ik zal je leeftijd invullen op het lijstje!
Hallo meiden!! Wat is er weer een hoop gekletst! Gezellig! Guilietta: Jammer zeg, maar hup weer positief die 2e ronde in!! Succes! Miekoe: Welkom!! Ronde 1 is toch afwachten wat het allemaal brengt. En anders gewoon weer voor de volle 100% rond 2 in. Veerr: Dat wachten zal idd wel erg tegen vallen. En ik kan me goed voorstellen dat je bij elk kwaaltje hoopt/denkt dat het van de zwangerschap zou zijn. Tuurrlijk ben je daar veel mee bezig dat is ook niet gek. Bij mij gaat er ook echt geen dag voorbij dat ik er niet mee bezig ben, alleen ik moet nog even wacht todat we echt actie kunnen ondernemen haha Succes meid! Ik kan niet wachten tot mijn ongi voorbij is. Ben zo benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op het ontpillen. Hopelijk niet teveel bij werkingen maar we zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte
heb een vraagje..... Is iedereen getrouwd? Of wat doen jullie dalijk als je zwanger bent of als de kleine er is? Wij zijn niet getrouwd maar zou toch wel graag alles goed geregeld willen hebben en het liefst ook als gezin dezelfde achternaam dragen. Maar voor een bruiloft met alles erop en eraan is geen geld. Dat besteed ik dadelijk liever aan de kleine. Hoe denken jullie hierover of wat zijn jullie plannen?
Delilah: ja de ene dag is het ook erger dan de andere. Vandaag heb ik weer zoiets van lijkt me sterk dat ik zwanger ben. Wat het trouwen betreft, wij zijn in april dit jaar getrouwd. Kost inderdaad erg veel geld. Wat je wel kunt doen, is geregistreerd partnerschap. Hebben wij hiervoor ook gehad zodat alles goed geregeld was met ons koophuis etc. Kan je gratis doen op maandagochtend, moet je even checken bij je gemeente hoe het zit. Is in principe hetzelfde als trouwen, maar je kan later alsnog je partnerschap laten omzetten naar een huwelijk en echt trouwen.
Veerr, wij hebben toen voor ons huis gekozen voor een samenlevingscontract. En zit er nu idd aan te denken wat doen we dadelijk. Ik wil graag als gezin dezelfde achternaam enz. Een vriendin van mij die nu ook zwanger is die is voor de vakantie alleen voor de wet getrouwd met diegene die ze er graag bij wilden hebben en daarna zijn we met z'n alle bij hun thuis geweest hebben we nog een feestje gehad met bbq was ook erg gezellig. Maar idd geregistreerd partnerschap zou ook nog kunnen. Ik zal me er eens in verdiepen thnx!!
Het is nu inderdaad even uitvogelen hoe alles werkt hihi. Ik moet trouwens zeggen dat het geen bruinverlies was maar rose, maar het zat echt in mijn broekje, dus niet alleen met afvegen. Krampjes zijn nu toch ook wel wat meer aanwezig.
kun je met geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner overnemen dan? Het lijkt mij namelijk ook mooi dat als je dan met zijn drietjes mag zijn, je ook alle drie dezelfde naam draagt. Misschien rare fantasie van mij, maar dat vind ik een prachtig idee. Een huwelijk is voor ons ook iets te hoog gegrepen qua centjes
Ik vind dat helemaal geen rare fantasie miekoe. Ik heb precies hetzelfde wil gewoon dat we als gezinnetje dezelfde achternaam dragen dat is toch super mooi! Ik heb altijd gezegt dat ik eerst wil trouwen voordat we aan kinderen beginnen maar het kost zo veel geld ( tenminste als ik het groots aan wil pakken wil ik ook alles erop en eraan ) en nu is mijn kinderwens groter als de wens om te trouwen dus besteed ik liever de centjes aan een baby'tje.
@ Giullieta balen joh. Hopelijk volgende maand raak. @ Fairytale. Jij hebt lekker vroeg weekend. Geniet er lekker van. @ Miekoe. Waren jullie vorige cyclus al bezig? Of was je toen nog aan de pil? Zolang het niet doorbreekt is er nog hoop... Misschien een kleine innestelingsbloeding? @ delilah. Ik ben getrouwd, dus ik heb geen verstand van alle andere mogelijkheden Hier gaat het z'n gangetje. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, dus dat is weer vroeg in de cyclus. Mijn cylussen waren de afgelopen twee maanden kort (21 en 24 dagen) en volgens mij ook een vroege eisprong. Hopelijk is de cyclus niet te kort zodat een eventueel bevrucht eitje wel genoeg tijd heeft om in te nestelen. We zien het wel.
Bij een geregistreerd partnerschap kun je ook je partner zijn naam aannemen. Zoals ik al zei, het is precies hetzelfde als een huwelijk. Eigenlijk is het in het leven geroepen voor homoseksuele stellen. En het is geen raar idee hoor. Is toch ook leuk om dezelfde naam te hebben. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon gratis trouwen op maandagochtend, alleen kun je het dan niet nog eens groots overdoen. Een feest geven kan natuurlijk altijd later nog, maar dan is het toch anders als je die dag niet echt getrouwd bent vind ik. Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om het klein te houden, net wat je wilt. Ik vond het wel echt een super leuke dag!
@ Beitsche: Ik ben 12 juli gestopt met de pil, dus vorige 2 cycli waren al zonder.. We wachten rustig af
Wow, eventjes weg en meteen een hoop bij te lezen! welkom voor de nieuwe dames! Guiletta, gelukkig heeft je menstruatie je niet gedemotiveerd, op naar de 2e ronde! Delilah, wij zijn ook niet getrouwd. Hebben wel samen een koophuis en hebben er toen aan gedacht om een samenlevingscontract op te stellen, maar de kosten daarvoor vonden we best hoog. En aangezien we uiteindelijk graag willen trouwen vonden we dat geld een beetje zonde. In eerste instantie wilde we beiden eerst trouwen en dan een kindje. Maar onze wens voor een kindje is groter. Trouwen hoeft van mij ook niet zo extreem groots, gewoon met familie en vrienden naar het gemeentehuis en daarna een receptie vind ik prima, wel in een mooie jurk overigens . Ik ga van het overige geld liever met mijn vent op vakantie Het is echt zooooo duur!
Hé meiden, Heb net ff de dokter gebeld want ik veeg net tot 2 keer toe heeeeel dik donkerrood/bruin slijm. Ik ben er gewoon van geschrokken. Zelfs mijn moeder die hier nu toevallig is. Maar kan van alles zijn. Kan oud bloed zijn, kan ongi zijn (maar dat kon het toch niet zijn want ik zit op dag 17) maar het kan ook een vroege innesteling zijn. Als ik mijn ei toch eerder heb gehad (vruchtbaar slijm was ook eerder) dan zou ik wel in innestelingsdagen zijn. Maar ik moest wel in de gaten houden of het geen helder rood bloed wordt. Heb al sinds vorige week vrijdag (dus ongever vanaf ei in de maak) vreselijke ongi buikpijn.....wat een onzekerheid! En ben nog alleen dit weekend ook.
ja wij zijn eigenlijk al een poosje bezig maar vanaf oktober gaan we onder begeleiding van de gynaecoloog aan de slag