Beginnen in oktober 2012?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vie87, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Spannend he! Ik heb hem vrijdag genomen. Dus nu is het wachten op m'n laatste nep ongesteldheid :D

Ben vooral benieuwd of ik last ga krijgen van het ontpillen. Hoe is dat vorige keer bij jullie gegaan?

Zal eens kijken bij dat clubje!

2. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal ook eens gaat kijken bij dat clubje, want dit weekend hebben we besloten dat we er nu direct mee beginnen!! Dus mijn NOD is tussen 14 en 18 oktober, als ik kijk hoe mijn cyclussen waren toen we voor de eerste gingen. Zo tussen 28 en 32 dagen. Ik heb toen geen last van ontpillen gehad. Nu zit ik op dag 10 van mijn cyclus, en voel me niet anders dan anders dus hoop dat ik dit keer ook niet hoef te ontpillen. Ik vind het wel weer mega spannend :D

Ben ook heel benieuwd hoe het straks met een tweede zal zijn. Heb van horen zeggen dat het echt een stuk drukker is en echt vermoeiend.. Dan denk ik o jee moeten we er wel aan beginnen? Maar als ik dan naar mijn dochter kijk, denk ik jaaa ik zou het geweldig vinden als wij nog zo'n super lief schatje mogen krijgen! :p

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Heb me nog niet aangemeld bij dat clubje, want ik heb werkelijk geen idee hoelang mijn cyclus gaat worden!

Lekker zeg dat je toen geen last hebt gehad en nu ook niet tot nu toe. Hoop dat ik dat ook heb :D Vind het ook echt spannend, de tijd kan me momenteel niet snel genoeg gaan!

Als ik in mijn omgeving kijk is het inderdaad wel druk aan het begin, want dan heb je naast een baby ook nog een ander kleintje rondlopen die aan de nieuwe situatie moet wennen. Maar dat is na een paar weken denk ik wel gewend joh. Uiteindelijk win je er ook tijd mee als ze op een leeftijd komen dat ze elkaar bezig kunnen houden enzo ;)
    Uiteraard heb ik nog niet eens ervaring met 1 kind dus kan het ook niet met zekerheid zeggen. Maar dit is was ik denk haha.

4. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik had ook geen last van ontpillen. Had op 1 maand na die 9 maanden netjes een 28 dagen cyclus.

Wat betreft een 2e. Wij hebben ook wel lang getwijfeld hoor. Ons zoontje was 2,5 toen hij pas een nacht doorsliep. Nu nog steeds wordt hij vaak wakker maar slaapt dan gelukkig vaak wel weer verder. Hij is de eerste 2 jaar ook best veel ziek geweest. Dat was het enige wat ons een beetje weerhield. Kunnen we dat nog eens aan? Maar ja, het wil niet zeggen dat we weer een drama slaper krijgen. En wat zijn 2 vermoeiende jaren op een heel mensenleventje.

Daarnaast gunnen wij onze zoon ook een broertje of zusje. Wij hebben verder geen kleine kinderen in onze omgeving. Mijn zus heeft geen kinderen en mijn man scheelt 18 en 16 jaar met zijn broer en zus dus hun kinderen zijn al volwassen. En mijn 2 beste vriendinnen lukt het helaas niet om kinderen te krijgen...

Het scheelt misschien voor ons wel dat onze zoon tegen die tijd (hopen we natuurlijk) 4 is dus al naar school gaat en een stuk zelfstandiger is haha.

Nou, morgen ongesteld worden en dan mag ik spreken over "dag 1 van mijn cyclus" hihi.

5. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veerr, ik hoop ook voor je dat je direct een mooie cyclus krijgt! De tijd zal het leren, kan me voorstellen dat je de tijd wel iets vooruit wil spoelen. Wil ik ook wel, maar aan de andere kant moeten we ook al van deze tijd genieten. Het is namelijk een super speciale tijd en als je eenmaal zwanger bent, vliegt de tijd voorbij (tenminste bij mij) en voor je het weet heb je je baby in armen. Wat natuurlijk uiteindelijk het doel is en wat heeeeerlijk is! Maar dit is ook leuk!! Als het ons tenminste wel redelijk snel gegund is anders is het minder denk ik :)

Wendy, je hebt een drukke tijd achter de rug met je zoontje zoals ik het lees! Dan kan ik me goed voorstellen dat je twijfelt en iets langer wacht. Dan kan ik met recht zeggen dat wij een makkelijk kind hebben, sliep al met enkele weken door, nooit ziek geweest en over het algemeen vrij rustig. Bij ons kan het bijna alleen maar 'tegenvallen' want anders hebben we wel erg veel geluk als de tweede ook zo is! ;)
    Het lijkt me ook wel lekker dat de oudste naar school gaat, kun je onder schooltijd lekker rustig aan doen en genieten van de baby. Ik zal mijn tijd moeten verdelen, maar heb al zulke kriebels voor een tweede dat ik niet langer kan wachten haha!
    En inderdaad, een broertje of zusje is toch wel erg leuk voor ze. Vooral als er verder weinig familie en vrienden kinderen in dezelfde leeftijd hebben. Is hier ook wel, mijn vriendinnen zitten allemaal (nog lang) niet in de kinderfase. Heel jammer. Hoe is dat bij jou Veerr?

En Wendy, morgen eindelijk dag 1 voor jou!! Haha laat die eisprong nu maar komen :D

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    En wat toch ook wel meespeelde is de bevalling. Ik heb daar best een trauma aan overgehouden. Mijn zoontje lag verkeerd (kruin ofzoiets) dus vlotte mijn ontsluiting niet. En na 14 uur, 2 ruggenprikken en weeversterkers later, zat ik pas op 6 cm en bleek het dus teveel voor mijn zoontje en stopte zijn hartslagje. Toen kwamen alle toeters en bellen, kreeg ik weer een injectie tegen die weeversterker, moest aan de zuurstof, gingen ze met een soort slang bij mij naar binnen om een sneetje in mijn zoontje zijn hoofd te maken om bloed af te nemen en bleek zijn zuurstofgehalte ook te laag. Dus toen als een speer een spoedkeizersnede gehad.

Het is allemaal goed gekomen hoor. Niet om iemand bang te maken haha. Maar toch speelt dat ook in mijn achterhoofd. Wat bij een 2e?

Maar Giulietta, jij mag van ons als eerste aan de klus hé hihi.

7. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik ga er voorlopig gewoon vanuit dat mijn cyclus normaal doet! Kan me niet herinneren dat ik voor de pil vreemde cyclussen had. Ook kan ik me niet herinneren dat ik ergens last van had toen ik begon met de pil, dus ik vind dat het ook niet gebeurt nu ik stop met de pil :p en daar moet mijn lichaam zich maar lekker aan houden!

In mijn omgeving zijn in principe wel redelijk wat kinderen. Maar mijn vriendinnen zijn nog niet met kinderen bezig voor zover ik weet. Maar ja ze weten het ook niet van mij ;) Mijn zus is sinds kort weer single dus daar verwacht ik ook niet op korte termijn kinderen en voor mijn zwager geldt hetzelfde. Maar wel nichten en neven die we regelmatig zien die kinderen hebben dus dat is wel leuk. Daar is er momenteel ook nog eentje op komst.
    Ben wel bang dat ze nooit echte nichtjes en neefjes krijgen haha.

Wendy, ik kan me voorstellen dat je daar een trauma aan hebt overgehouden hoor! Het klinkt heel erg eng. Heb je al zulke zware uren achter de rug en dan hoor je dat je kindje zijn hartslag stopt! Gelukkig maar dat het allemaal goed gekomen is. Maar het lijkt me dat de kans niet zo groot is dat het nog een keer gebeurt toch? Ook al zal dat de angst niet wegnemen.

8. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oei die bevalling klinkt vreselijk Wendy! Dat wil je inderdaad geen tweede keer.. Maar volgens mij zijn daar wel afspraken over te maken met de gynaecoloog, bijvoorbeeld dat als de ontsluiting weer niet opschiet ze dit keer sneller overgaan op een keizersnee.

En wij gaan als eerste bezig voor een spruit hihi. Zou echt flabbergasted zijn als het weer direct raak is maar ga daar niet vanuit. Ben al heel blij als blijkt dat ik een nette cyclus heb!

9. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Als het weer zo snel raak is zou het wel super zijn natuurlijk!
    Ik ben vandaag ongesteld geworden dus moet ook nog even wachten. Als ik een normale cyclus heb zitten we wel allebei rond dezelfde NOD Wendy. Makkelijk onthouden :p

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hoi allemaal..

Wij gaan ook voor een tweede!! Mijn man wilde het al wat langer maar ik zag het nog niet echt zitten.. Ik geniet nu zo van mijn kleine mannetje en ik ben/was bang dat dat met de tweede niet meer echt kan en dat dat heel erg druk is.. Ik was er dus helemaal van overtuigd dat het nog wel een tijdje zou duren totdat ik weer kriebels zou krijgen voor de 2e. Maar opeens hoorde ik van de week weer van een kennis die zwanger is van een tweede en toen kreeg ik opeens ook weer kriebels en nu heb ik er helemaal zinin. Man was ook helemaal blij ermee.

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    @ Wendy wat een helse bevalling zeg.. pffff

@ Giulleta hopelijk gaat het weer zo snel voor jullie.. lijkt me zo geweldig.. bij ons ging het helaas niet zo.. hebben in de MMM gezeten.. Denk er nog regelmatig aan terug en ben dan zo dankbaar dat we een gezonde zoon hebben mogen krijgen.

@ Veer spannend zeg voor de eerste!!

12. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Gezellig dat je ook mee komt kletsen ikkie!
    Wat is MMM ben nog een beetje onwetend op dit gebied hoor ;) neem aan iets medisch. Ben je nog aan de pil of iets anders of kun je gelijk beginnen?

13. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Ikkie! Jij hebt ook al het een en ander meegemaakt lees ik.. Naast de mmm ook nog een vroeggeboorte. Zal voor jou nu wel dubbel zo spannend zijn denk ik! Beginnen jullie direct weer in de mmm of gaan jullie eerst een tijdje zelf aan kijken hoe het allemaal loopt?

Wij hebben inderdaad ontzettend geluk gehad bij mijn dochter. Ik ben nu dus dubbel zo nieuwsgierig hoe lang het dit keer gaat duren. Het is wel anders dan bij mijn dochter, omdat ik toen al een jaar pilvrij was. Nu ben ik dus pas twee weken terug gestopt! Gister en vandaag voel ik me niet zo lekker, hoop dat het gewoon een verkoudheidje is ipv ontpillen ;) Ik heb veel hoofdpijn, misselijk, moe, maar ook zere keel en loopneus. Dus gooi het op verkouden :D We zullen zien. Het is alleen niet heel bevorderlijk voor mijn vruchtbare dagen :p

14. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Dank je voor het welkom! MMM is de medische malle mollen. Alleen maar fijn dat je onwetend bent dan heb je die niet nodig hihi. Destijds had ik ook een topic samen met Ella van het forum en Babi schreef daar ook in mee. Heb veel aan die meiden gehad!

Mijn verhaal in het kort:
    Ik stopte destijds met de pil ( sept 2008) en werd niet ongesteld. Mij zus had dat precies hetzelfde en had de mmm ook achter de rug. Ik ben vervolgens heel snel naar de huisarts gegaan omdat ik niet menstrueerde. Hij nam mij gelukkkig heel serieus en zei dat ik geen jaar hoefde te wachten omdat dat geen nut had als ik niet eens een cyclus had. Vervolgens ben ik doorverwezen naar de gyn. Ik had daar in jan 2009 de intake. Man werd ook onderzocht. Gelukkig alles goed. Ik bleek PCOC te hebben alleen was de gyn daar niet zeker van. Bleek dat ik tig eitjes had die niet groeiden en dus ook niet sprongen. Dat werd gestimuleerd eerst met Clomid verschillende dosis, daarna spuiten puregon/pregnyl, LEO operatie. Niks werkte en soms moest ik wel 3 weken om de dag naar het zkh voor fm metingen, dan kijken ze of de eitjes gegroeid zijn. Dit was meestal teleurstellend, ze groeiden gewoon niet. 2 keer gelukkig wel en de 2e keer uiteindelijk in mei 2010 zwanger geworden en in december 2010 is ons schatje geboren.. De gyn was me nog komen opzoeken in het zkh en die hoopte dat mijn cyclus zich na de bevalling zou herstellen.. 6 weken na de bevalling werd ik weer ongesteld en daarna meteen een super regelmatige cyclus van ong 27 dagen.. Super blij mee.. ik heb dus elke maand gewoon weer een eisprong.

Hoe is jullie cyclus?

15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Vervelend zeg als het zo lastig lukt! Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt en nog beter dat je een gewone cyclus hebt nu!
    Ik weet nog niet of mijn cyclus normaal wordt heb vorige vrijdag m'n laatste pil genomen. We wachten het af! Hoop het echt.

16. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Spannend veer.. hoe was je cyclus voor de pil? Ga je ook tempen of laat het het eerst op zn beloop?

17. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Volgens mij was hij wel vrij normaal. Is ook alweer lang geleden en toen was het motto nog hoe minder ongesteld hoe beter :p
    Kan het me niet zo goed herinneren dus zullen wel weinig bijzondere dingen zijn geweest. Anders had ik het nog wel geweten denk ik.

Ben niet van plan om meteen te gaan tempen. Eerst maar gewoon op een relaxte manier proberen. Denk na 3 rondes misschien. Denk dat ik eerder voor ovulatietesten zal gaan, want dat tempen is niet zo mijn ding denk ik. Hoop gewoon dat ik over niet al te lange tijd vanzelf zwanger word!

18. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Hoi
    Mag ik ook met jullie mee kletsen?
    Wij gaan voor ons 2e kindje, ben wel al eerder met de pil gestopt om te kijken wat me cyclus zou doen. Vorige maand wilde ik nog niet serieus klussen omdat ik dan uitegerekend zou zijn op de verjaardag van mijn zoontje. Dacht wel dat ik zwanger was...omdat ik opeens een hele lange cyclus had.
    Dus deze maand gaan we serieus klussen en hopen......

19. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    leuk leotje welkom. Je hebt wel een mooie cyclus zo te zien. Spannend allemaal.. Jou zoontje is dus nu 15 maanden?

20. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Leotje. Ook al voor een 2e kindje, wat leuk! Je hebt al mooie cycli zo te zien, 1 uitschieter maar dat kan gebeuren. Achteraf was ik bij mijn eerste zwanger in een langere cyclus. Ik teste pas 2,5 à 3 weken later positief en ben ook bijna 3 weken terug gezet destijds dus dat klopt met late eisprong. Hoe lang heeft het bij je zoontje geduurd? Het is allemaal weer net zo spannend als bij de eerste, vind je niet!?

Ikkie, wat een verhaal over je mmm! Wat ontzettend fijn dat je huisarts je direct serieus nam. Hele weg moeten afleggen voordat je je mannetje eindelijk in de armen kon sluiten. En wat super dat je nu zo'n mooie cyclus hebt. Hopelijk heb je nu meer geluk! Ik duim in ieder geval voor je. Voor iedereen trouwens!! :D

Veerr, spannend de eerste cyclus hè! Ik doe ook niet aan temperaturen of ovu testen. Misschien na 3 rondes inderdaad.

Vandaag op cyclusdag 13. Voel me vandaag weer beter dus het was gelukkig verkoudheidje ipv ontpillen! Ook heb ik gister en vandaag 'vruchtbaar slijm' gespot ( daar let ik dan weer wel op hihi) dus dat betekent dat mijn eisprong er waarschijnlijk snel aan komt :D We zijn dus goed aan het oefenen :p Maar ben eigenlijk nog blijer met het feit dat deze cyclus dus ergens tussen 28 en 32 dagen uitkomt! Perfect.

Gaat iedereen trouwens het eerst op z'n beloop laten of begint er wel iemand direct met temperaturen of ovutesten?

Deel Deze Pagina