Dankjewel voor het welkom! hopelijk wordt het inderdaad een superjaar, ach en met trouwen alleen is het ook al super hoor! Ik houd er maar gewoon rekening mee dat het bij mij ook lang duurt. Ik voel op het moment wat rugklachten dus gok dat ik vanavond ergens ongesteld wordt. NOD is nog niet bekend nee, ik zal dat in de loop van de week wel even melden. De rest mag al wel op het lijstje hoor Veer! Ik ben inderdaad de jongste, had dat ook wel verwacht hoor, ik heb nu eenmaal vanaf puber een kinderwens zo ongeveer en mag nu eeeeiiindelijk. een stabiel thuis is toch wel heel erg belangrijk om je kindje te kunnen geven. Gelukkig was ik altijd zo verstandig om te wachten. Iedereen die aan het wachten is om te testen heeeeel veel geduld toegewenst en iedereen met een naderende eisprong succes!
Eulalila welkom, wat bijzonder dat jullie de stap toch hebben genomen voor jullie huwelijk. Groot gelijk hoor je weet tenslotte niet hoelang het gaat duren. Wij hadden dat toen ook. In januari getrouwd en in december dat jaar is ons zoontje geboren, zo bijzonder is dat! Ik snap je ongeristheid wel hoor mbt je zus en moeder maar dat hoeft niet zo te zijn. Mijn moeder was 4x gelijk zwanger en mijn zus en ik hebben beide in de MMM gezeten.. Heel veel succes in ieder geval!
@ikke, ik weet natuurlijk dat het niet zo hoeft te zijn, maar het KAn wel en omdat de wens al zo groot is en we eigenlijk alles op de rit hebben nu alvast maar. ik moet er niet aan denken om nu nog 1 jaartje te wachten en er dan achter te komen dat het ook nog eens niet goed wil lukken. ik hoop van harte dat het voor ons trouwen raak is. Mijn vriend ziet daar ook wel heel erg de voordelen van in, best duur dat alles-erop-en-eraan trouwen. Wanneer we een kindje verwachten is het niet erg om klein te trouwen.
Wat leuk dat er steeds meer dames bijkomen! Word een gezellige boel hier. Eulalia, wij zijn 3 maanden voor ons huwelijk gestopt met de pil, inmiddels ruim 6 jaar geleden... Na onze huwelijksreis was het raak! Was heel bijzonder. Hopelijk is het bij jullie sneller raak dan bij je zus en moeder. Het zegt niks! Ikkie, ik hoop dat je aangenaam wordt verrast! Veerr, als ik terugdenk had ik ook van die zeurende lage rugpijn... spannend! Iemand had het al gezegd, volgens mij als je er mee bezig bent let je op ieder pijntje/teken! Ik hoop natuurlijk voor je dat het zo is. Weet nog wel toen ik een aantal maanden geleden dacht dat ik zwanger was, zag ik in één keer mn zwangerschapslijn op mn buik! Wie weet zat ie er al die tijd al na mn laatste, maar toen viel het pas op! En gespannen borsten, maar dat heb ik nu elke maand voordat ik ongesteld moet worden. Heerlijk ja die Ikea winkels! Ik kan niet wachten om te gaan shoppen voor de baby! We hadden alles al weggedaan en wil nu niet weer een duur kamertje gaan kopen. Bij de Ikea hebben ze ook echt wel leuk spul!
Eulalia, ik zal je morgen op het lijstje zetten. Maar als je een ingetogen bruiloft wilt kan dat toch altijd? Het is jouw dag hoor. Jij bent de baas! Nog steeds geen ongi ikkie? Klopt mamavandj je gaat overal op Letten. Helaas kan ik hier niet omheen, wat een rot gevoel. Ik zeg net tegen mijn man, beter heeft het een positieve reden want anders vind ik er niks aan. Lig nu op de bank met een warme kruik er tegenaan. Brengt wat verlichting.
Nou Veerr, Ik zeg net precies hetzelfde tegen mijn man. Laten die klachten dan maar voor een goed doel zijn haha. Nieuwe dames, van harte welkom en succes! Eulalia, gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Ik ben 31 augustus getrouwd. Ik duik met een dekentje op de bank. Na het overgeven van vanochtend had ik even rust maar de buikpijn en rugpijn zijn er weer hoor....net mijn man op mijn rug laten wrijven. De laatste keer dat hij dat deed was ik aan het bevallen wahaha...
Ja de Ikea heeft een super leuke kinderafdeling! Echt leuke en schattige meubels. Vind het heerlijk om er rond te struinen en ideetjes op te doen. Heb van alles gekocht, van glazen potten voor pasta tot leuke bloemetjes! Tjonge Veerr en Wendy, het zit jullie niet mee! Mocht het toch geen zwangerschappen zijn, dan zijn jullie wel erg heftig aan het ontpillen :x Sterkte allebei en ik blijf duimen voor positief nieuws!
Welkom nieuwe dames gezellig! Eulalia, leuk dat je gaat trouwen, hebben jullie ook al een datum voor het huwelijk? Stel je raakt eerste ronde zwanger ben je toch in Juli uitgerekend? Kan het erg dicht op elkaar zitten...... Wendy, wat vervelend al die klachten, kan van een zwangerschap zijn natuurlijk, dan heb je wel al vroeg symptomen. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik voor de test geen klachten, heb een test gedaan omdat ik op vakantie ging.......
ik zie die klachten eigenlijk niet als positief want bij mijn zoontje had ik 8 maanden klachten en de 9e maand dat het raak was had ik geen klachten. maar ja, iedere zwangerschap is anders. ik spreek mezelf wel heel vaak tegen haha. misschien stukje zelfbescherming.
Hopelijk is het dit keer het tegenovergestelde Wendy! Het ergste is nog dat ik me echt belachelijk voelt als ik gewoon ongesteld word haha. Dan denk ik weer bij mezelf : sukkel! Dan neem ik me voor dat ik er volgende keer niet intrap maar gebeurt het net zo hard weer waarschijnlijk
leuk een actief forum!!! jeetje gaat wel hard hier, ik zal moeite hebben alles bij te houden en eerst jullie en de situatie van een ieder een beetje te leren. hopelijk rol ik er snel in en typ ik binnenkort moeiteloos op alle reacties Om even antwoord te geven op de vragen: we trouwen 7-06. mocht ik tot en met februari zwanger raken verzetten we de datum, die halen we dan naar voren en dan geen feest en niet zo uitgebreid. Begrijp me niet verkeerd, we vinden het onwijs leuk om het groots te vieren, maar met een kindje op komst vind ik het nog veel leuker om dat geld voor een feest mooi op de bankrekening te laten staan mocht ik niet zwanger zijn in juni vind ik dat feest wel echt heel erg leuk, zo heb ik het me altijd voorgesteld. vandaar dat we dat een beetje 'aan het lot' over laten. van feb-mei doen we wat voor zichtiger, en mocht het dan wel raak zijn tja, dan pas ik heus mijn jurk nog wel en zijn we alsnog hartstikke happy. na het trouwen gaan we uiteraard weer leuk verder. sommigen zullen vast denken wat doen jullie in hemelsnaam moeilijk wacht gewoon, maar helaas de wens is te sterk en aangezien ik rekening houd met ont-nuvaringen gaan we nu al van start en waarom dan niet gelijk maar voor het echie. Mijn NOD is nu denk ik 14-11, ik ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. zet dat morgen ook maar gelijk in het lijstje dan. Ik ga vanaf dag 10 ovulatietesten gebruiken totdat ik positieve ovulatietesten heb en tot die piek verdwijnt, dan moet je er 14 dagen bij op tellen voor je kan testen toch? dat is wel handig als dat zo is want anders zit ik misschien wel heel lang in spanning of ik zwanger ben ja of nee. wie gebruikt nog meer ovulatietesten? jullie horen vanzelf wanneer ik mijn ei denk gespot te hebben! sterkte iedereen die ondanks alle hoop toch ongesteld is geworden. Snel door de maandstonde en door naar de volgende ronde!
Inderdaad actief hier, erg leuk! Hoe gaat het 'ont-nuvaringen' eigenlijk? Klinkt een beetje stom zo, haha... Krijg je met de nuvaring ook hormonen binnen? Heb me er nooit zo in verdiept. De eerste twee keer heb ik het zonder ovulatietesten gedaan, maar dit keer gaan we het proberen. Ben dus benieuwd hoe het in zn werking gaat! Heb t al gelezen, is niet heel moeilijk. Je vergroot zo wel je kansen natuurlijk. Vind het helemaal niet raar hoor dat je niet wilt wachten. De kinderwens is er nou eenmaal en zwanger trouwen kan ook heel mooi zijn! Goed dat jullie het aan het lot overlaten!
Zooo het gaat zeker snel hier, nauwelijks tijd om bij te lezen! Leuk hoor al die verschillende verhalen!!!!! Iedereen weer anders en iedereen zijn eigen verhaal Maar het brengt ons allemaal samen voor 1 ding, toch grappig . Hier ben ik mezelf ook alweer helemaal aan het gek maken, met kraampjes hier en daar. Ongi krampen en steekjes in mijn lies, volgens mij beeld ik me weer dingen in. Daar hebben we allemaal wel last van toch?
iedereen heeft het altijd maar over ontpillen dus ik dacht, ik maak er ont-nuvaringen van De nuvaring breng je normaal gesproken op dag 1 in en 21 haal je hem eruit, dan 7 dagen ringloos waarin je dus ongesteld wordt en er dan weer in. Het bevat minder hormonen dan de pil en je hoeft er maar 1x per maand aan te denken. Ik hoop doordat er weinig hormonen inzitten alles ook weer snel hersteld is. zwanger trouwen heeft inderdaad ook wel wat, we will see!! Ben benieuwd hoe we het ovulatietesten gaan ervaren, ik gok dat er vanzelf fotootjes gaan kopen van helppp is hij nu positief of niet haha.
volgens mij heeft deze doelgroep een nog groter inlevevings en inbeeldingsvermogen dan kleuters! we maken onszelf helemaal gek! dat wordt nog wat. Het zal vast gebeuren dat er even een halt toegeroepen moet worden om weer nuchter na te denken en de beheersing over jezelf weer terug te krijgen!
Hallo allemaal, Ik ben 27, ben in juli getrouwd met mijn grote liefde en wij gaan nu eindelijk voor de eerste ronde! Ik ben echt mega nerveus en wordt echt gek van mezelf. Deze week heb ik mijn ovulatie. Zo spannend of het misschien al de eerste keer zou lukken. Weet dat er gezegd wordt dat het gemiddeld een jaar duurt, maar in mijn familie is dit over het algemeen niet het verhaal. Zijn jullie ook zo nerveus voor de eerste ronde?
Hoi Bruni, ook welkom! Ik ben niet nerveus ofzo, maar zoals Eulalia al zegt, we gaan onszelf gek maken hier, haha! Ik ben van nature erg nuchter ingesteld, maar vind het gewoon heel erg leuk om met mede mama's (to be) te kletsen over alles wat er staat te gebeuren. Je wilt het toch delen met iemand (naast je partner/man) en je gaat niet gelijk aan de grote klok hangen dat je bezig bent een kindje te maken. Zal trouwens voor onze omgeving een schok worden (wel een leuke). Ik geloof dat niemand verwacht dat er bij ons nog een derde komt!
Allereerst voor de nieuwe dames, welkom! Ik lees wel mee hoor, sorry dat ik niet zoveel reageer... Ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, ik pak 1x per dag dit topic en lees me weer even in. Het blijft hoe dan ook lastig om dat niet te vaak te doen, haha. Weet wel dat ik voor jullie allemaal duim!!!! Xxx