Zou nog maar ff doortesten Eulalia. Het is pas je eerste cyclus dus het kan ook even duren helaas. Kan me voorstellen dat je af en toe heimwee hebt Giulietta. Zou ik ook hebben. Lekker jezelf even laten gaan. Sint komt er ook al weer bijna aan ja. Wat gaat het jaar toch altijd snel he! Tuurlijk Loesje. Welkom! Ben je ook al begonnen met klussen of wilde je eerst je ongi afwachten? Hoeveelste dag van je cyclus is het? We hebben pas 1 zwangere maar dat gaan we nog flink inhalen
ja doortesten maar hè, pff daar gaat mijn voordeelpakket haha, dure hobby die ovutesten maargoed nu wil ik doortesten ook, als ik dat ei heb heb ik wel weer meer zekerheid op het wachtbankje wanneer ik kan testen en nog altijd zijn die ovu-testen goedkoper dan zw-testen. kan er zoooo niet tegen die onzekerheid! merk ook gewoon helemaal NIKS meer aan mijn lichaam, ja alleen mijn humeur daalt! haha maar dat kan ook aan het weer en de naderende tentamens komen
Ja even een dipje, het wordt hier ook echt herfst. Normaal vind ik het een heel mooi seizoen, maar in combi met heimwee wordt het meer triestig.. Zo grijs en grauw en korte dagen. Familie en vrienden ver weg en mis mijn leuke baan zo erg Soms is het lekker om er alles uit te gooien. Hopelijk gaat het morgen weer beter. Heb het in ieder geval nu hier heel gezellig gemaakt. Huispak aan en mijn chocotaart die nog over was erbij Het is niet voorgoed, maar we hebben ook nog niet een idee voor hoe lang we hier gaan wonen. De schatting is 3 jaar maar kan langer (of korter natuurlijk). En het kan ook zijn dat we hierna naar een ander land verhuizen. Zo, nu klaar met zielig doen. Welkom loesje! Succes met het zwanger worden, gezellig dat je hier mee doet. We hebben nog niet veel zwangeren inderdaad, maar we hopen dat deze maand in te halen!
giuletta, werkt je man bij een internationaal bedrijf dat je niet weet hoe de toekomst er qua huisvesting uitziet? heimwee is nooit leuk nee, weet je al wanneer je je famillie weer ziet?
Hé dames, Wat een gebabbel weer haha. Heb gisteravond onverwachts een logé gehad en vandaag zijn we heel de dag op pad geweest. Ik ga straks op mijn gemakje even bijlezen hoor. Als het goed is kan ik ergens deze week met de ovu´s beginnen. Ben benieuwd.
Ja internationaal bedrijf! Verder bevalt het hier goed hoor Familie zien we regelmatig, zij komen hier of wij naar NL. In december gaan we 2 keer Ik hoop dat de ovutesten goed werken Wendy!
Giulietta: knap van je hoor... Ik herken het heel goed. Heb 3 jaar in het buitenland gewoond met m'n ex. Voor zijn werk ook. Het voelde voor mij altijd als een "lange vakantie". En nu ik weer in Nederland woon mis ik eigelijk toch soms wel het buitenland. Dus probeer er zo veel mogelijk van te genieten! En als je heimwee hebt, gewoon vriendinnen bellen of familie. Hielp bij mij altijd n beetje.
Ga je in Nederland Sinterklaas vieren Giulietta? Zo de zondag is alweer bijna voorbij. Lekker vroeg gegeten net. Wat nasi uit de vriezer opgewarmd. Ben echt niet vooruit te branden! Hoop morgen weer energiek. Nu weer lekker op de bank. Straks bzv kijken haha
Ladies! Morgen nod maar mijn lijf maakt zich klaar voor ongi! Zeurpijn in rug en buik... Volgende ronde vast met jullie allemaal op roze! Fijne avond!
Hm.. zou jammer zijn lelle.. Maar nog niks gesignaleerd... We, hebben wel een nod weekje.. LEUK!!! Phione, al getest??
Even de 'computervragen' beantwoorden. Het is een cycluscomputer van het merk Ladycomp. Als je googled dan krijg je wel een site. Ik heb het destijds een beetje bekeken en vergeleken en deze leek me het beste en fijnst. Het koste toen 500 euro dus het is wel even een investering. Maar hij kan gemiddeld 10 jaar mee en een paar jaar terug uitgerekend dat je dan bv de pil er uit hebt qua kosten. Geen idee hoe duur de pil nu is, maar de afgelopen jaren volgens mij wel duurder geworden? Het is bij deze computer wel handig dat je een regelmatige cyclus hebt. Bij een onregelmatige cyclus kan je contact opnemen met een soort helpdesk en helpen zij je hoe je hem kan gebruiken. De computer geeft met lampjes je vruchtbare en onvruchtbare dagen aan. Je kan hem dus als anticonceptie gebruiken, maar ook als je zwanger wilt raken omdat hij je eisprong aangeeft. Bij een regelmatige cyclus geeft hij ik dacht iets van 5 dagen voor je vermoedelijke eisprong aan dat het gevaarlijk is om onveilig te vrijen. Je weet wanneer je eisprong is geweest, dus een dag daarna maakt het niet meer uit. Dat betekent dat je dus na je ongesteldheid tot aan eisprong op moet passen en computer in de gaten moet houden. Dat houdt in of condoom ofzo gebruiken. Wij gebruiken de methode 'voor het zingen de kerk uit' maar dat is natuurlijk niet 100% betrouwbaar. Verder hoorde ik pas dat hij bij het geven van bv niet geheel betrouwbaar is, maar hoe dat zit weet ik niet. Ik heb mijn zoontje een jaar gevoed en altijd voor het zingen de kerk uit gedaan zeg maar en ben er dus niet zwanger van geworden. Maar goed dit is geen garantie. Verder werkt hij als betrouwbaarheid (regels in acht nemend) even betrouwbaar als de pil. Ik vind het echt heerlijk. Je bent die paar minuten even kwijt, maar verder is het leuk en handig. Ook als je zwanger bent zie je je temperatuursverhoging e.d. En na een aantal dagen van niet ongesteld worden gaan ook de lampjes knipperen; zwanger? Er is ook nog een wat uitgebreidere versie voor als je lastig zwanger raakt en je hem echt wel gebruiken om makkelijker zwanger te raken. Nou een heel verhaal, mochten jullie meer willen weten vraag gerust hoor!
Eulalia, ik zou ook nog even doortesten ja. Een cyclus van 40 dagen is ook niet gek en dan heb je op dag 26 ongeveer je eisprong. Succes! Wendy jij ook. Khoop dat de testen het bij jou gauw aangeven! En Rony wanneer ga jij testen? Spannend! Guilietta kan het me goed voorstellen. Ik vind Italie wel echt een prachtig land. Mooie mensen en cultuur. En dat eten! We gaan er vaak naar toe! Lekker dat je over een maandje 2x gaat. Gezellige dagen zijn dat! Lelle jammer. Was dit je 1e ronde om te proberen? Ik had met mijn zwangerschap trouwens ook het gevoel dat ik ongesteld moest worden, maar dat zette dan voor mijn gevoel dan niet door..Ik wil je geen valse hoop geven voor als je het al geprobeerd hebt, maar dat kan ook nog.. Guilietta jij vreest dus ook dat je ongesteld gaat worden. Ik ben benieuwd hoe het jullie morgen vergaat.. Welkom Loes! Ik ben er ook nog maar net bij, maar ik vind het nu al leuk dat uitwisselen..
Dag meiden! Wat hebben jullie weer een hoop gekletst! Als je ons allemaal aan een (flink grote) tafel zou zetten, zouden er heeeeeeel wat kopjes koffie doorheen gaan volgens mij! Gezellig hoor! Ik heb zo gelachen om het afscheidingsversje.. haha, heel leuk!! En welkom voor de nieuwe dames! Flora, Vera, En de laatste dame, even je naam kwijt. Ik zag bij Flora volgens mij ook een lange cyclus.. fijn, geeft me rust. Al die dames hier die zo netjes rond dag 28 zitten maken mij veeeel te jaloers Vanochtend heb ik een testje gedaan.. weer negatief. Ondanks nog steeds 100.000 klachten. Nu is pijn in mijn onderrug er ook bij gekomen. Ik ga nog steeds maar uit van nieuwe pilloze menstruatie klachten. Al zet ie maar niet door. Vanmiddag dacht ik wat te voelen lopen, gauw toilet opgezocht. Maar nee, weer alleen een beetje afscheiding. Ook dat gaat steeds maar door. Echt nieuw voor mij! Vandaag ben ik Heerlijk met mn vent op stap geweest. Lekker vroeg naar de Ikea gereden en heerlijk rondgesnuffeld. En natuurlijk met de pinpas gezwaaid. Ze hadden de kerstafdeling ook weer geopend, leuk! Ik houd van die sfeer! Ook weer de grote geurkaarsen in die potten ingeslagen, die ruiken allemaal zo lekker! Ben weer even terug gestapt op de bruine, echt een geurtje voor dit weer. Daarna nog even de intratuin in gegaan om daar nog meer kerstsfeer op te snuifen. Ik heb er al helemaal zin in! En ze hadden super leuke mutjes met baby's 1st christmas. Wat had ik die graag gekocht zeg.. Ik zag Phione nog niet voorbij komen volgens mij... Heel benieuwd hoe het daar is. Zou ze te druk zijn met rondjes dansen door de woonkamer vanwege een positieve test? Laten we het hopen! Het is immers november, dus we verwachten alleen nog maar rozeeeee!!
@lange cyclus: ik heb er inderdaad ook 2 achter de rug, waarbij in ik de laatste week, of zelfs langer, voor m'n ongi ontzettend veel klachten had. Ik voelde m'n ongi toen al lang aankomen, maar duurde dus lang voordat t echt kwam. Veel rugpijn en buikkrampen.. Zeker de eerste periode na de pil is het heel normaal om een lange cyclus te hebben. In de mei-club hebben sommige meiden nu nog steeds een onregelmatige of lange cyclus... De pil is echt rommel @lijstje: laat t lijstje maar gauw heel mooi rozeeeee kleuren @guilietta: kan me voorstellen dat t soms moeilijk is! @hier: vandaag iets donkerder streepje op m'n ovutest, maar nog niet positief. Maar had nu ook onwijs geconcentreerde urine, dus daardoor kan ie ook donkerder uitvallen. Ben benieuwd naar morgen en wat m'n temp gaat doen
Verdorie Hope! Ik zit ook op jouw ongi te wachten. Balen zeg dat het zo lang duurt! Leuke spullen gekocht? Ik heb niet zo veel met al die kerst spullen. Vind het wel leukmmaar niet al te lang van tevoren. Bij intratuin staat veel heb. Vindt die miniatuur dorpjes zo grappig. Zijn nu ook Efteling dingen bij. Flora: je eisprong komt er al bijna aan dus? Ik heb hier net volgens mij al het begin van vruchtbaar slijm gespot. Kon er flinke draden van trekken. Morgen begin ik dus maar met ovu testen. Misschien ei wel eerder dit keer. Je kan natuurlijk ook een langere periode na je ei hebben.
@veerr: vorige cyclus had ik een posi ovutest op dag 10 en 11. Dus ik verwacht komende week wel m'n ei. Maar door de onregelmatigheid kan t ook zomaar n week langer duren. Maar liever niet natuurlijk Idd als je al vruchtbaar slijm hebt, dan zou ik vast gaan beginnen met testen dan zal er al vast iets onderweg zijn! Maar dan kan t soms ook nog ff duren hoor! Hopelijk issie er lekker snel! @ovutesten: welke gebruiken jullie?
Wat cool! Een cycluscomputer! Nog nooit eerder gehoord.. maar begrijp dus dat het gemeten wordt door je temperatuur.. Doe je dat dagelijks dan of alleen voor je ei? klinkt wel ideaal! Ik ben na mijn eerste ook niet meer aan de pil gegaan! Heb ik lang genoeg gedaan.. Dus altijd met condoom! Pfff.. Volgens mij had ik dat ding ook al wel kunnen kopen.. Haha.. Ik ga hem in ieder geval onthouden! Qua testen ga ik proberen te wachten tot woe (nod) of misschien wel do... Hmmm... Misschien toch woensdag.. Ohhh... Ik word in ieder geval al een beetje ongeduldig!
Welkom Loesje! Veerr en Flora, veel klusplezier!! Die eitjes komen vast komende week! Welk merk heb jij flora? Ik had ze van sensitest, maar die werden niet heel donker. Ong de helft zo licht op dag 15 en daarna alleen maar lichter of wit. Mocht ik de ze komende ronde weer nodig hebben, kan ik ze ergens anders bestellen! Balen Hope! Wat duurt wachten lang zeg! Leuk he die kerstsfeer snuiven... hier pas na 5 december ivm de kids! Ik hou het meest van de zomer en de kerstperiode. De maanden ervoor en erna mogen van mij verdwijnen! Fijne avond, ga zo aan m'n favo klusje beginnen, strijken.... NOT!