Beginnen in oktober 2012?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vie87, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik slik trouwens Foliumzuur.

2. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Nou ik ben nog maar net met de pil gestopt dus ik ben gewoon uitgegaan van een normale cyclus voor deze ronde. Geen idee of dat klopt natuurlijk. Weet dus ook niet of ik iets van mijn eisprong merk. Voel jij het wel? Ik zou gewoon de 27/28 dagen aanhouden. Als het korter wordt merk je het meteen. En anders test je misschien te vroeg.

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Symptomen: Bij mijn zoontje dacht ik iedere maand symtomen te voelen en toen ik zwanger was (was wel bezig met een verhuizing) voelde ik niets.

Pil: ik slik nu alleen foliumzuur. Bij de eerste slikte ik op een gegeven moment de "zwanger worden" pillen van de Etos. Als ik straks weer zwanger zou zijn dan probeer ik de hele zwangerschap de "zwanger zijn" pillen van de Etos weer te slikken.

Hier vandaag wel slijm gehad maar met wat lichtroze bloed erbij. Zal van het "oefenen" van gister zijn want volgende week zou ergens pas mijn ei komen.

4. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik zag dat er al een aantal gaan voor de 2e. Ik heb me heel lang druk gemaakt over de maandelijkse kosten die je dalijk krijgt als er een baby is. Ik heb totaal geen idee wat je dan ongeveer kwijt bent aan luiers, voeding ed. in de maand. Wij werken allebei fulltime maar hebben best hoge maandlasten dus heel veel minder zou ik niet kunnen gaan werken. Kan iemand mij miss een inzicht geven wat ik me moet voorstellen van de kosten die er dadelijk bij komen per maand ong?

5. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow hoop gekletst alweer vandaag! Ben net terug van de mom's and tott's group, super schattig al die kindjes. Ook een paar baby's, dan smelt ik helemaal hihi.

Hier is het vandaag opnieuw lekker weer, ik zit heerlijk buiten! Blauwe lucht met enkele kleine wolkjes en een prachtig zonnetje. Maar zal nu stoppen met jullie jaloers maken ;) Klinkt gek, maar heb erg zin in komende week. Heerlijk dat onstuimige herfstweer in Nederland!! We wonen hier nog maar sinds april. Maar wel al helemaal gesetteld. In principe is het voor onbepaalde tijd, maar ons plan is om ongeveer na 3 jaar óf terug naar NL óf naar een ander land. Het bedrijf waar mijn man werkt zit in bijna elk Europees land.

Wat betreft symptomen, mogelijk heb ik mijn eisprong afgelopen zaterdag gehad. En ik heb al paar dagen wat jeukerige/trekkerige borsten en vandaag best erg! Voelt een beetje alsof je stuwing hebt met borstvoeding. Verder nog niks. Herken het niet van mijn pilvrije jaar en ook niet van mijn vorige zwangerschap.. Maar waarschijnlijk zegt het niks en is het toch ontpillen ;)

6. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat betreft de maandelijkse kosten, wij hebben niet precies bijgehouden hoeveel extra het kost per maand. Maar waar het meeste geld in gaat zitten is kinderopvang en luiers. Luiers kocht ik altijd in de aanbieding, scheelt dan best veel! En voor kinderopvang krijg je een toeslag, afhankelijk van jullie inkomen. Scheelt ook weer wat.
    En ik gaf het eerste half jaar uitsluitend borstvoeding, is gratis :D Dus best een investering waard om de borstvoeding goed te laten slagen! Flesvoeding is best duur, dus ik heb geprobeerd zolang mogelijk zelf te voeden. Wilde eigenlijk een jaar bv geven, want daarna mogen ze dan gewone koemelk drinken. Maar mijn meisje had er helaas na 8 maand genoeg van :(

Mocht je meer vragen hebben Delilah, dan stel ze maar!

O ja, ik slik ook alleen foliumzuur.

En Wendy, misschien is je vruchtbare periode toch begonnen met dat rozige slijm! Ik zelf heb dat nooit na 'oefenen'. Spannend!

7. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Veerr: Ja erg is dat he ik heb ook zoiets van kom op ik wil beginnen en dan wordt je natuurlijk ook eerst nog ong..... haha geduld is een schone zaak :p

Ik slik nu alleen foliumzuur. Ben daar dus dinsdag mee begonnen kwam bij de kruidvat aan stonden daar 2 verschillende van het kruidvat merk ook met extra vitamine ed. Ik denk bel gewoon een verloskundige op haha en die raadde mij aan om nu te beginnen met alleen foliumzuur en als je dadelijk zwanger bent kun je nog overstappen.

Ik denk dat mijn NOD ong 6 nov zal zijn. Als ik een beetje mijn cyclus van de pil aanhoud. We zullen zien :D

8. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Thnx Giulietta! Ben blij dat ik nu in ieder geval mijn vragen kwijt kan. Want in mijn omgeving wil ik eigenlijk niet de indruk geven dat we er aan gaan beginnen want ze vermoeden toch al dat dat niet lang zou duren. En het moet toch wel een verassing blijven.

9. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Dag meiden! Ik zou heel graag met jullie mee willen kletsen.

Ik heb op 25 september mijn laatste pil genomen. De 29e kwam mijn menstruatie (avond) dus ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus.

Het is mijn eerste kindje, dus ik vind het allemaal super spannend. Voor mijn vriend is het zijn 2e kindje, maar wel zijn eerste geplande kindje, dus het is voor hem toch ook best spannend deze keer.

Ik slik direct vanaf het stoppen met de pil foliumzuur en ik heb gister mijn ovulatietesten besteld. Ik heb de pil 11 jaar geslikt, dus ik heb echt geen flauw idee hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Ik denk dat ik vanaf dag 9 of 10 van mijn cyclus ga beginnen met testen.

Heel leuk om jullie verhalen gelezen te hebben. Ik herken mezelf vooral in de berichten van delilah :)

10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @ Delilah: ik heb me er van tevoren een beetje in verdiept en via internetbronnen zou het tussen de 100 en 150 euro kosten per maand. Maar dit is exclusief opvang. En je hebt vooraf natuurlijk een hoop kosten aan babyspullen.

Welkom Hope! Spannend allemaal he. Voor mij ook de eerste. Waarom kies je ervoor meteen met ovulatie testen te beginnen? Kan je veel geld gaan kosten als je nog niet weet of je cyclus normaal is e.d. Ik ga je op het lijstje zetten! Uitgaande van een cyclus van 28 dagen is je NOD dan 27 oktober. Zet ik dat op het lijstje, zeker weten doe je nog niks zo die eerste cyclus na de pil.
    Volgens mij hebben we bijna alleen meiden die in de eerste periode na de pil zitten. Benieuwd of we nog extreme cyclussen er tussen krijgen of iets dergelijks. Hoop het niet!

11. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Giuletta - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje - NOD 18 oktober
    Fairytale - 23 jaar - ronde 1 - 2e kindje - NOD 21 oktober
    Ikkie24 - 28 jaar - ronde 1 - 2e kindje - NOD 22 oktober
    Veerr - 25 jaar - ronde 1 - 1e kindje - NOD 23 oktober
    00Wendy00 - 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje - NOD 24 oktober
    Hope86 - ? - ronde 1 - 1e kindje - NOD 27 oktober
    Knorretje87- 25 jaar - ronde 1 - 1e kindje - NOD 30 oktober
    Leotje - 29 jaar - ronde 1- 2e kindje - NOD 31 oktober
    Delilah02 - 25 jaar - ronde 0 - 1e kindje - Begint volgende ronde!
    BabyR - 25 jaar - ronde 0- 2e kindje - Begint volgende ronde!

12. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Dankjewel Veer! Leuk ook dat lijstje! Mooi overzicht zo van iedereen (ik ben trouwens 26).

Ik kies ervoor om meteen met ovuluatietesten te beginnen voornamelijk omdat ik werk als stewardess. Ik ben dus regelmatig een week van huis, en middels een ovulatietest kan ik dus inzicht krijgen op wanneer ik mijn ei zal krijgen en kan ik eventueel mijn werkschema hier op aanpassen. Je zult net zien dat ik toevallig steeds tussen de wolken hang met mijn springende ei. De kosten vallen mee, ik heb goed rondgezocht via internet en kwam uit op 123 thuistesten. Hier las ik goede verhalen over en krijg dan 30 testen voor onder de 20 euro incl. verzendkosten. Best te doen vind ik zelf. :) In elk geval het proberen waard. Het lijkt me ook erg leuk om op deze manier mijn lijf een beetje te leren kennen. En ik ben natuurlijk gewoon ongeduldig en veel te nieuwsgierig ;)

Wel heel erg leuk ook dat inderdaad iedereen in dezelfde periode zit :) Ben heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen van iedereen!
    Och ja, die kosten die er allemaal bij komen kijken.. Dat zal even omschakelijk zijn.. dat wordt toch even wat minder luxe leven ;) Maar hoe leuk om al die nieuwe spullen aan te schaffen. Een mooie babykamer inrichten, de jacht naar de perfecte kinderwagen, ik kan niet wachten! Maar ik verwacht niet dat ik alles spiksplinter nieuw zal kopen. Ik wist niet dat de kosten zo hoog liggen voor bepaalde dingen, zoals de kinderwagen...

13. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Dan snap ik het helemaal! Hoop dat je ei een beetje meewerkt joh.
    Inderdaad leuk alles aanschaffen. Maar erg duur ja! Vooral kinderwagens. Maar je kan er wel een poos mee doen als het goed is. En je kunt lekker wandelen dan. Lijk me echt leuk haha. Beetje pronken met m'n baby!
    Hoop ook wat over te kunnen nemen van mensen eventueel.
    Wij zitten ook echt nog te puzzelen waar de kinderkamer moet komen enzo! Of wij moeten naar zolder en kinderkamer op de normale verdieping of andersom.

Willen jullie trouwens van tevoren het geslacht weten of niet?

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Het scheelt bij ons dat wij alles nog hebben bewaard van onze zoon. Kinderkamer, kinderwagen 3in1, kinderstoeltjes, badje, box, en zelfs kruik, dekentjes enz....

Het enige waar ik over nadenk zijn mijn werkdagen. Ik werk nu 3 dagen waarvan onze zoon 2x naar het kinderdagverblijf gaat en 1 dag past mijn moeder bij mij thuis op. Maar ik ervaar de laatste tijd minder leuke dingen op het kdv en over de bso waar ik hem heb ingeschreven hoor ik nu ook niet veel positieve dingen. Ik zit dus te twijfelen om misschien (als het op het werk goedgekeurd wordt tegen die tijd) 2 dagen te werken en dat mijn moeder die 2 dagen oppast en dus geen kdv en bso. Wij zouden er dan 200 euro netto op achteruit gaan.

Ik wil het geslacht dit keer ook weten. Scheelt de helft namen verzinnen haha. En dan kan ik gericht kleertjes en decoratie shoppen hihi.

15. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoii

Hier net vrij van me werk.. Zoontje ligt net op bed! Nu even lekker tijd voor mezelf!

Ik slik trouwens ook foliumzuur, ga als ik zwanger ben wel de zwanger vitaminen slikken!

@Veer: Ja wij willen wel het geslacht weten als het zover is..Op 1 of andere manier kun je je voorbereiden vind ik dan. Met de naam en het kamertje, maar ook voor je gevoel:)

Over dat het duurder word met een kindje, sja.. dat is wel echt zo vind ik. Maar vooral alle spullen die je moet kopen..Maar dat is gelukkig maar 1 keer. Als bij ons de tweede een jongetje zou worden.. Dan heb ik echt alles in huis! Dus dat scheelt wel weer bij een tweede!:D

16. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Welkom hope

Ja de kosten bij een kindje, het is best veel geld. Het ligt er natuurlijk ook aan of je alles nieuw wilt kopen. Wij konden gelukkig wat dingen lenen en kregen kinderwagen van schoonouders, dat scheelt weer

En maandelijks merk je het wel dat je een kleintje hebt, maar dat kun je ook zo gek maken als je zelf wilt. Je krijgt kinderbijslag, maar ik kan daar niet alles voor kopen wat ik voor mijn zoontje nodig heb (kleding)

Ik weet niet hoeveel kinderopvang kost, maar misschien willen (schoon)ouders wel oppassen??

Bij mijn zoontje wist ik niet wat het werd, nu weet ik het niet aan de ene kant is het handig maar vind de verassing ook wel leuk....

17. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Wij zijn beiden erg goed in sparen, dus het is fijn dat we sowieso alles wel gewoon kunnen kopen. Maar ik ben er ook erg voor om altijd een aardige buffer te houden voor je-weet-maar-nooit-wat-er-gebeurd.. een kapotte auto etc. Om ons heen zijn alle kleintjes nog erg klein, dus ik verwacht dat onze vrienden zelf nog flink gebruik maken van de kinderwagens en maxicosi's. Maar inderdaad, wie weet doen de opas en omas een kleine duit in het zakje :)

Ik heb via de belastingdienst uitgerekend wat wij terug zouden kunnen krijgen voor de kinderopvang en wat onze netto kosten hiervoor dan nog zouden zijn. Misschien een tip voor andere first-mommy's-to-be. Je hebt dan je gezamenlijke inkomen nodig, de uurprijs van de opvangen het aantal uren dat je kindje op de opvang zou zijn. Deze calculator kun je gewoon op de website van de belastingdienst vinden. Ideaal!

Dat pronken met de baby zie ik ook helemaal zitten Veer! Wij moeten ook wat gaan schuiven met kamers als het eenmaal raak is. De kleedkamer zal bij ons veranderen in een kleed-/slaapkamer voor mijn stiefdochtertje voor de weekenden dat ze bij ons is. En haar oude kamertje wordt de babykamer. Wij slapen zelf op zolder. Maar ik vraag me af hoe handig dit is tijdens de zwangerschap, aangezien je de eerste dagen misschien moeilijk trap loopt.. En je aan het eind van je zwangerschap 'snachts zo vaak eruit moet voor het toilet. Niet ideaal. Hoe ging dat bij jullie mammas die nu voor een 2e kindje gaan? iemand ervaring met 1 level hoger liggen dan het toilet en de babykamer? Erg benieuwd naar.

Ik zou trouwens ook het geslacht willen weten. Precies wat Wendy en Fairytale zeggen.. handig met shoppen, kamertje inrichten en namen uitzoeken. vooral het shoppen lijkt me ook erg leuk dan, je kunt echt heel gericht gaan kijken. En ach.. ik ben ook gewoon veel te nieuwsgierig om daar 9 maanden op te moeten wachten. Ik heb echt bewondering voor de meiden die dat kunnen.

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden om op een andere etage te slapen. Maar dat ligt ook echt aan mij. Ben te overbezorgd denk ik. Zoonlief is 3 jaar, ligt in de kamer naast ons met allebei de deuren op een kier, en dan nog heb ik heel de nacht een babycamera op mijn nachtkastje. Komt denk ik ook omdat hij een dramaslaper was die zelfs nu nog geregeld ´s nachts wakker wordt, vooral door dromen. Ik lig eigenlijk altijd in de wachtstand maar ben van mezelf ook een vreselijke slaper hoor. Zoonlief heeft het dus ook niet van een vreemde haha.

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wij hebben gelukkig ook aardig gespaard, maar is ook wel nodig nu.
    Komt een dakkapel op zolder kost aardig wat en ik ben werkloos momenteel dus houden nu niks over om te sparen.
    Maar maak me niet echt zorgen. Hoop dit schooljaar nog wat inval werk te kunnen doen. Kijk ook wel rond voor andere banen, maar ga nu ook niet op een fulltime baan in iets nieuws solliciteren als ik misschien zwanger ben. Lekkere start dan. Wil als er een baby komt sowieso 2 a 3 dagen maar werken. Hoop ook oppas bij ouders te kunnen regelen dan.

Die babykamer erg lastig ja. Weet ook niet of kinderkamer op zolder handig is. Daarom twijfel ik zo! Of wij moeten naar zolder of de baby. Lijkt me ook fijn om zomin mogelijk trappen op te hoeven met je baby.

20. delilah02

delilah02 Actief lid

29 sep 2012
    118
    0
    0
    Hope welkom!! Gezellig dat je mee komt kletsen :D

Voor de aanschaf heb ik wel ong idee wat ik kwijt zou zijn voor de hele baby uitzet. 2 vriendinnen zijn nu zwanger dus heb al beetje gepeild wat de kosten zijn. Ik zal jullie is iets vertellen haha wij hebben 3 weken terug al een kinderwagen gekocht ;) ik wist precies welke ik wilde en die stond voor een hele mooie prijs op marktplaats. Nieuw vind ik hem toch veel te duur dus wij dachten waarom niet? Alleen hopen dat we geen tweeling krijgen haha dan moet hij weer weg haha

Ik denk niet dat wij het kindje naar een kinderdagverblijf brengen. Mijn schoonmoeder werkt niet dus hopelijk wil die 1 tot 2 dagen oppassen. En mijn moeder werkt nog wel maar haar kennende wil ze ook heel graag oppassen. Die roept al zo lang dat ze oma wil worden.

Kleertjes worden voor ons geen probleem :D de winkel is van mijn ouders en mijn moeder doet de inkoop haha dus daar maak ik me niet zo druk om ;)

Over het geslacht..... ik heb altijd gezegd dat ik het niet wil weten maar lijkt me toch wel fijn. Kan alvast wat kleren inslaan haha maar mijn vriend wil het echt niet weten en ik vind allebei wel of niet weten.

Deel Deze Pagina