Erg handig is het niet om na je zwangerschap 2 trappen op te moeten, maar eventueel zouden we tijdelijk even op de eerste verdieping kunnen gaan liggen. Ach.. de tijd zal het leren, werkt het niet dan gooien we de boel gewoon weer om Delilah, Wat onwijs handig ouders die in de baby kleding zitten! Ideaal! en wat grappig dat je al een kinderwagen hebt gekocht. Ik ben ook al lekker aan het rondsnuffelen in winkels en op internet. Zo heerlijk dat wegdromen. Ik hoop dat het op een gegeven moment wel een beetje slijt, want op het moment denk ik echt aan niets anders.. best vermoeiend af en toe Zo'n baby camera is trouwens ideaal Wendy! Vrienden van me hadden ook zoiets. Babycamera slash babyfoon. Ik hoop dat ik die ook ergens voor een leuk prijsje op de kop kan tikken tegen die tijd.. ze zijn behoorlijk prijzig!
Welkom Hope! Ja de aanschaf van de spullen is aardig prijzig. Wij hadden gelukkig goed gespaard en heb ook dingen cadeau gekregen. Daarnaast heb ik ook super veel kleertjes gekregen, als cadeau na de geboorte maar ook heel veel ter overname. De eerste weken groeien ze zo hard en zijn ze er zo uitgegroeid! De kleertjes zijn nog zo goed als nieuw dan. Nu hebben wij gelukkig ook alles al, behalve een badje en wiegje. Die hebben we destijds geleend. Wil weer heel graag een wiegje want de eerste maanden komt de baby bij ons op de kamer. Erg handig met borstvoeding en ik vind het fijn dat ik makkelijk even kan spieken hoe het gaat En daarna, tja we hebben hier maar 2 slaapkamers! Dus uiteindelijk moeten ze samen op één kamer. Het is wel een grote gelukkig. Maar ben toch ontzettend benieuwd hoe dat zal gaan Wij wisten bij mijn dochter het geslacht niet en straks willen we het ook niet weten! Tenminste, dat zeg ik nu Het is idd wel erg praktisch om het te weten, als het een jongen wordt moet ik natuurlijk nieuwe kleren shoppen En ik ben nú al zo benieuwd of we straks een broertje of zusje gaan krijgen voor mijn dochter! Maar ja, het verrassingseffect is ook echt geweldig! Voor nu houd ik het op niet weten Delilah wat handig dat je ouders een kinderkleding winkel hebben. Haha het paradijs! En leuk toch van die kinderwagen, als het degene is die je graag wilt en je ziet hem voor een mooie prijs, ideaal toch!
Die camera is zeker handig. Voorheen ging ik bij ieder geluidje naar zijn kamer om te kijken, maar nu kijk ik op de camera en als er niks is draai ik me weer om. Ik heb nu de Luvion babycamera. Echt een super ding! Kost wel wat inderdaad. Ik heb eerst een andere gehad maar daar vond ik het beeld niet scherp, zijn reactievermogen op geluid was traag en die camera ging alleen aan als er geluid was dus niet continu.
Ja idd heel handig. We hebben 2 filialen en werk zelf in 1van de 2 dus zal tegen de tijd dat ik zwanger ben heel verleidelijk zijn Hope , ik weet precies wat je bedoeld. Ik ben er ook dag in dag uit mee bezig. Op internet lekker rond kijken enz. Af en toe wordt ik ook gek van mezelf. Ik wil zo graag! We zouden eigenlijk pas in dec stoppen met de pil. Toen zeiden we nov en nu wordt het toch okt. Waarom wachten.... en het kan ook nog ff duren voordat het raak is natuurlijk.
Grappig, wij zouden eerst ook in december pas beginnen. Maar houd die rammelende eierstokken maar eens tegen! Dat lukt dus niet
Leuk hè dat rondkijken, handig dat internet. Het enige nadeel met trappen kan een thuisbevalling zijn.ik weet dat een vriendin van mij ook op zolder sliep en die mocht niet op zolder bevallen en moest dat doen op de 1e verdieping
Ik wil het kindje liever niet laten wennen aan het bij ons op de kamer slapen. Ik ben bang dat het dan zo moeilijk wordt om het uiteindelijk in zijn/haar eigen kamertje te laten slapen.. Dus ik zou 's nachts dan toch gewoon die trap op en af moeten voor de borstvoeding ben ik bang.. of misschien alleen de eerste weken bij ons op de kamer? Hoe hebben jullie dat bij de eerste kindjes gedaan? Hmm.. ja, je wilt uiteraard dan wel een babycamera die het ook gewoon goed naar behoren werkt. Als het allemaal een beetje vlot gaat is het een mooi cadeau voor onder de kerstboom! Leuk om te lezen dat veel van jullie uiteindelijk eerder zijn gestopt Wij wilden in eerste instantie wachten tot februari/maart om onze grote droom werkelijkheid te laten worden. Februari omdat ik dan zal horen of ik een vast contract krijg of niet. Maar we hebben gewoon besloten om er voor te gaan, mocht mijn contract niet verlengd worden dan vinden we wel een oplossing.. Ik heb net mijn functioneringsgesprek gehad en dat was erg positief, dus ik maak mij hier eigenlijk niet zo druk om. Mocht ik horen dat mijn contract niet verlengd zou worden dan had ik toch alsnog niet lang met een kindje willen wachten, dus gewoon besloten om er lekker nu gewoon voor te gaan. Mijn moeder is daarbij ook nog ongeneeslijk ziek en ik kan het me niet voorstellen dat ik mijn zwangerschap zonder haar om me heen zou moeten doen. Laat staan dat ze nooit haar kleinkind heeft gezien en/of leren kennen. Oh wat zou ik daar kapot van zijn. Dit alles bij elkaar opgeteld heeft dus voor het laatste zetje gezorgd. Wat heeft bij jullie allemaal voor het laatste zetje gezorgd? Waar willen jullie trouwens bevallen? Ik denk dat ik voor de eerste voor de zekerheid van het ziekenhuis ga. En hebben jullie al verloskundigen praktijken opgezocht in de buurt? en kraamhulp bekeken? Ik alleen via internet, denk dat mijn keuze voor verloskundigen al wel gemaakt is.
Ik heb dit keer helaas geen keuze. Omdat ik een spoedkeizersnede heb gehad moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Ik ben eigenlijk nog niet echt bezig met de spulletjes. Wil daar pas naar gaan kijken als het echt zover is. Ben gelukkig wel weer wat gekalmeerd. Zat eerst ook in een soort adrenaline rush van het hele idee! Wat dat betreft is het wel lekker hier erover te kunnen praten, soort therapie Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Dan zit ik thuis niet met de troep enzo Heb gehoord dat het nogal een smerige bedoeling kan worden.
Goede morgen!! Hope , wat erg van je moeder. Hopelijk mag ze alles nog meemaken en dat ze van haar kleinkind mag genieten! Ik zou ook liever in het ziekenhuis bevallen vind ik toch een veiliger gevoel en idd veerr dan zit je thuis ook niet met de troep haha Wat mij tegen hield om te beginnen waren de financieen. Wij wonen nu 1 jaar samen (nieuwbouw) en afgelopen zomer hebben we de tuin afgemaakt. Dus was al ons spaargeld een heel eind op. Ik wilde eerst een bepaald bedrag op de spaarrekening hebben staan voordat ik zou stoppen met de pil. Ik hou van zekerheid en je zult altijd zien dat er iets kapot gaat als het niet uitkomt. Nou waren we toch al goed op weg en mijn vriend zei al paar keer " komt wel goed we hebben als het meteen raak is ook nog 9 maanden" haha dus toen dachten we waarom ook niet. Er hield mij nog iets tegen.... ik wilde eigenlijk nog een paar kilo afvallen. Mijn bmi is net iets te hoog voor een gezond gewicht. En ik heb alles op mijn buik zitten. Ben niet overdreven dik maar wel stevig. Ik wil eigenlijk aan de zwangerschap beginnen met een gezond gewicht maar dan moet er 7 kilo af. Dit probeer ik nu met gezond eten want streng lijnen is ook niet gezond als je zwanger wil worden. Hopelijk lukt dat voor die tijd en anders moet ik miss toch een keer proberen tevreden te zijn met hoe ik ben. Dus waar het eigenlijk op neer komt tot zo ver had mijn verstand gewonnen van mijn gevoel maar mijn gevoel werd steeds sterker! Net wat giuletta zegt die eierstokken hou je niet tegen!
Meiden, wat is er alweer een hoop gekletst gezellig!! Welkom Hope Veer:ben over twee jaar klaar, maar dit jaar is nog pittig de dan alleen minor en scriptie.....daarvoor max 1x in de week ri school. Ik wil het geslacht heel graag weten,vriend lief niet. Maar we hebben al besproken dat wij t samen weten maar niet vertellen aan andere in onze omgeving. Dus ook niet zeggen dat we t weten IK ben te nieuwschierig, en vind dat ik me er dan beter op kan voorbereiden en verheugen. ZO voelt het nu,Haha. Wij krijgen de kinderwagen van schoonvader en voor de rest van de spullen zien we wel. Als ik het tweede hans vind wat we mooie vinden alleen maar goed denk ik Haha. Maar goed. Is denk ik net wat we tegen komen maar dat zien we dan wel Ik wil t wiegje waar ik vroeg in heb geslapen op onze slaapkamer. Wel eerst lekker bij ons op de kamer!! Wij liggen ook op zolder en de babyphone met camera lijkt me ook fijn daardoor. Vriendin heeft die en zag er goed uit. Fijne dag allemaal.
Ik kreeg in juni ineens de kriebels. Wilde het opeens heel graag,gewoon uit het niets. En omdat ik momenteel geen werk heb en er weinig uitzicht is op een vaste baan in het onderwijs de komende 2-3 jaar dacht ik eigenlijk best een goed moment nu! Toen moest ik mijn man nog even om zien te krijgen. Wist wel dat hij graag kinderen wil, maar hij is dit jaar nog bezig met een studie. Hij wilde eerst zeker weten dat hij het kon afronden dit jaar. Dat heeft hij toen uitgezocht en toen de knoop doorgehakt. Was echt blij haha. Ik wil het geslacht wel erg graag weten. Mijn man eerst niet, maar volgens mij begint hij al te twijfelen Ik ben bang dat ons bed misschien niet op zolder past. Moet even afwachten hoe het is als de dakkapel erop zit. Maar je zit met de deur en hoeken etc. dus weet niet of dat gaat lukken. Dus dan toch maar kinderkamer op zolder. Maar sowieso eerste weken inderdaad lekker wiegje bij ons op de kamer hoor. Weet ik zeker dat ik alles hoor etc. Knorretje: fijn dat je dan alleen je minor en scriptie nog hoeft. Heb ik toen ook in een half jaartje gedaan. Studeerde ook deeltijd. Hoefde bijna niet meer naar school toen, alleen naar stage.
Hope, welkom! Deliah, jij wacht ook nog 1 ronde? Gezellig Geslacht, wij willen het dit keer niet weten. Bij R wisten we het wel, maar lijkt ons nu wel leuk om af te wachten. Mocht het een jongetje worden zijn we wel de l*l hahah we hebben alles roze, inclusief de kinderwagen! Nouja ik zorg gewoon dat er een paar uni pakjes in de kast hangen. En spaar wat geld op, zodat ik na de bevalling los kan gaan hihi!
Hope wat erg van je moeder.. Hopelijk kan ze nog lang bij jullie zijn en van de zwangerschap en uiteindelijk van jullie kindje kan genieten. Sterkte! Wij hebben onze dochter 3 maanden op onze slaapkamer gehad. Ik vond het echt heerlijk! Nou was ze ook een rustige slaper dus niet constant geluiden maken, dat scheelt natuurlijk wel. De volgende komt gewoon weer op onze kamer, dat adviseren ze ook voor preventie van wiegendood hè. Liefst zelfs een half jaar! Maar na 3 maand sliep ze door zonder nog nachtvoedingen dus toen besloten om haar op het eigen kamertje te leggen. Daar geen problemen mee gehad, ik was juist degene die het miste We hebben haar overdag wel altijd in haar eigen bedje gelegd dus ze was er al aan gewend. Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, wilde dat ook van te voren. En bij de volgende ga ik weer naar het ziekenhuis aangezien je hier niet thuis kan Als we nog in NL hadden gewoond, dan was ik thuis bevallen. Mijn eerste bevalling ging erg vlot en zonder complicaties. Is natuurlijk geen garantie voor de volgende, maar mijn vk zei dat een tweede dan ook waarschijnlijk snel en goed gaat.
Nee babyr daar heb je niet overheen gelezen we hebben een lime groene stokke xplory. Ook zat er een maxicosi bij in lime groene groen. Ik ben helemaal gek van die kleur en het kan voor zowel jongen als meisje
Hope, jeetje helemaal je verhaal niet gelezen. Sterkte!! Delilah, leuk een Stokke! Hebben wij ook , wij hebben de roze hihi
Pfff ik zag vandaag overal alleen maar vrouwen met kinderwagens of dikke buiken! Sommige dagen valt het echt heel erg op en sommige dagen let ik er helemaal niet op. Dan word ik gelijk weer even ongeduldig haha. Lime groen is inderdaad een leuke kleur! Ik ben zelf erg fan van paars maar dat is leuker bij meisjes natuurlijk. Vind blauw gelukkig ook erg leuk.
@Veer: Ik ook! Overal zwangere vrouwen en lieve baby's! Raar vraagje aan jullie.. Maar hoevaak "klussen" jullie nou eigenlijk? Wij gaan om de dag proberen! Zit nu op dag 11 alweer! Soms denk ik van is dat wel genoeg? Maar dat hopen we dan maar haha... Ga mijn kleine man even op bed doen, en dan is het GTST tijd, en dan Expeditie Robinson!
Fairytale, Als wij gaan beginnen gaan we het gewoon elke dag doen hoor hahah Jaaaa ik ga ook expeditie kijken, leuk leuk!