Gestopt met de pil in december 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Hoi,
    Zijn er nog meer meiden die in december 2010 gestopt zijn met de pil en nu zo ongeveer in ronde 3 zitten? Ik zelf ben 1 dec gestopt met de pil en na een aantal dagen mijn onttrekkingsbloeding gehad. De eerste twee rondes een cyclus van 26 dagen gehad.
    Sta er elke keer verbaasd over hoe je eigen lichaam je enorm voor de gek kan houden.
    Ik ben trouwens 24 jaar en mijn man bijna 29. Sinds okt'09 getrouwd.
    Het lijkt me gezellig om hier te kletsen over allerlei kwaaltjes in dezelfde situatie. Dus meiden kom gezellig kletsen!!!!
    Liefs,
    Mij

2. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
  3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik ben gestopt eind november en zit nu ook in ronde 3.
    Mijn vriend en ik willen graag een eerste kindje.
    We zijn nu 4.5 jaar bij elkaar.
    Hij is 32 en ik 31 en zijn er echt aan toe nu.
    Wat je zegt klopt: je lichaam kan je goed voor de gek houden he? Zeker de eerste twee rondes voelde ik vanalles wat ik nog niet kende en vond het erg vreemd. Zal het ontpillen wel zijn want ben toch 15 jaar aan de pil geweest.
    Nu ik in ronde drie zit (zondag zou ik ongi moeten worden) ben ik er al wat bekender mee en kijk ik niet meer zo op van al die rare 'klachtjes'.

Ik wens je veel suc6.

Gr. Anouk

4. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Hoi Anouk,
    Gezellig dat je mee komt kletsen. Bij mij waren de eerste twee rondes ook echt verschillend qua kwaaltjes en nu eigenlijk ook. Mijn NOD is maandag. Hou het allemaal bij in mijn telefoonagenda. Kan ik het een beetje vergelijken. ;) Toch een test gedaan vandaag en natuurlijk hartstikke negatief. Is de eerste keer dat ik test, vond het wel spannend.
    Jij ook succes!

5. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ben het ook al vanaf het begin aan het bijhouden keurig netjes in mijn agenda.
    Heb vorige maand ook al een testje gedaan toen ik 1 dag over tijd was.
    Heb me nu voor genomen om pas te testen als ik wat langer over tijd ben of als ik echt wat meer 'klachten'voel.
    Dit om mezelf niet gek te gaan maken hihi.

Als er nog meer meiden hier komen neem ik ff een abotje hihi.

Gr.

6. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Waar blijven alle dames!!!!

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Hoi allemaal,

Ik ben al wat langer gestopt met de pil, aug '10. Dat ontpillen kan idd erg latig zijn. Sinds januari besloten om voor een kindje te gaan. Zit nu net in ronde 2.
    Als bij mij mijn NOD in zicht komt krijg ik giga zere borsten, opgezette buik en extreem moe! Daarom dacht ik deze maand dat het 'raak' was. maar werd weer netjes ongesteld.
    Mijn cyclus na pil gebruik is nu heel regelmatig.
    Succes allemaal.

8. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Ik ben ook in december gestopt met de pil.
    De eerste cyclus duurde 26 dagen en de tweede ronde was het raak. Helaas voor korte duur want een week geleden een miskraam gehad. Nu weer helemaal klaar voor nieuwe ronde. Moet zeggen dat ik alle pijntjes die ik vorige ronde voelde nu niet merk..heb wel weer last van puistjes enzo, dus de hormonen doen het wel. Geen idee hoe dat kan?
    Vandaag wel begonnen met ovutestjes, er was een ieniemienie steepje, dus mijn ei komt eraan hoop ik..

9. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Oh heftig zeg!! Hoeveel weken was je? Sterkte!
    Ik merk ook dat alle rondes anders zijn op de een of andere manier. Heel vreemd. Denk je je lichaam te kennen....Ik vrees dat mijn ongi er ook weer aankomt. Wordt weer zwart voor de ogen met opstaan en als ik zit dan heb ik steekjes in mijn onderbuik. Toch met vlagen licht misselijk...Al een test gedaan, maar helaas nega. Mijn nod is maandag.

10. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Ik was 5 en een halve week (ongeveer).
    Was wel heftig, maar we kunnen het wel goed relativeren. Enige pluspunt is dat ik weet dat ik zwanger kan worden, dus hopelijk is het deze maand raak! Zit nu pas op dag 7, dus bij mij duurt het allemaal nog wel even..
    Misschien te vroeg getest?? Of voelde je je vorige maanden ook zo?

11. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Gelukkig kun je het een plekje geven, maar het blijft heftig lijkt me. Het zwart voor de ogen en de steekjes had ik de vorige ronde ook. De lichte vlagen misselijkheid niet. Maar zo achteraf denk je toch van was ik wel licht misselijk? Ja waarschijnlijk wel te vroeg getest. Dacht, kan het toch proberen, haha. Nu maandag of dinsdag testen. Even bekijken. Blijft toch elke keer weer spannend of je ongi eraan komt...

12. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Hallo,

Ben sinds eind november gestopt met de pil maar zijn eigenlijk pas vanaf januari er mee bezig.
    Eerste twee maanden na het stoppen van de pil waren er kwaaltjes zoals misselijk en vermoeid, zelfs toen ik ongesteld moest worden, een aantal dagen maar enkele drupjes bloed waardoor ik begon te twijfel en toch maar een testje heb gedaan, maar deze was neg (het lichaam kan u serieus voor de gek houden).
    Nu ben ik er al minder mee bezig en bij een ander gevoel dan normaal is het al iets makkelijker om het te relativeren ;).

@2011: zal niet makkelijk geweest zijn, vind enorm sterk dat je dadelijk terug positief denkt.

13. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Ja, dat is het zeker, en iedere maand als je weer opnieuw moet beginnen denk je, deze keer ga ik het rustig aan doen en laat ik het allemaal gewoon op me af komen en wacht ik rustig af...maar zo'n week voor je NOD begint het al te kriebelen en merk je vanalles wat je normaal niet voelt en nog erger, ga je aan vanalles twijfelen.
    Hoop echt voor je dat je te vroeg bent geweest en je maandag goed nieuws hebt!!

14. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Knap hoor Claudia, dat je het op je af kan laten komen..hoop dat ik dat deze maand ook kan doen en rustig kan afwachten tot mijn ongi (hopelijk niet) komt ;)

En ja, in deze tijd is je lichaam behoorlijk wat grappen aan het uithalen met ons..:x

15. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Haha inderdaad. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar als puntje bij paaltje komt hopen we toch dat het raak is...en ben je er toch veel mee bezig. Af en toe komt er ook zo'n kriebel dat ik op internet al aan het neuzen ben naar babyspulletjes haha :)

16. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Oh ja, dat herken ik echt helemaal...stiekem kijken naar een kinderwagen of een kamertje ofzo.
    Begint toch allemaal heel erg te kriebelen als je er echt mee bezig bent he.. En merk gelukkig aan mijn vriend dat hij er na de mk ook veel meer mee bezig is. Of misschien lijkt dat maar zo, hahaha, dat kan natuurlijk ook.

17. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Lache he dat veel vrouwen dat toch hebben zodra die kinderwens begint te kriebelen. Zou ook wel een instinct zijn, haha. Mijn man verklaard me voor gek dat ik al zit te neuzen. Hij is veel meer aan het nadenken over geld, haha. Dat zal wel weer typerend zijn voor mannen.

18. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Ja, denk het. Die van mij wilde er in eerste instantie niet zoveel van weten. Eerst maar eens kijken of we zwanger kunnen raken zei hij altijd. Nou ja, dat kunnen we, dus nu is hij wel wat meer betrokken zeg maar.
    En inderdaad, lijkt net zo'n oerdrang, dat je dan al moet beginnen met rondkijken..

19. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Ben zelf ook heel blij dat het deze maand zo goed gaat, want ik werd gek van mijn eigen :). Was al aan het nadenken over hoe ik het zou zeggen, zowel tegen de familie en vrienden als tegen de collegas op het werk. Bij elke kwaaltje was ik aan het zoeken op sites of dat iets zou kunnen betekenen ivm zwanger zijn. Merkte dat ik tijdens het werk meer aant googelen was dan aan het werken .
    Dus moest wel even de knop omdraaien en er minder mee gaan bezig zijn.
    En het lukt aardig (hopelijk de komende maanden ook nog, of gewoon zwanger zijn dan kan ik mij laten gaan ;) ).

20. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland

Oh zo kenmerkend!!!!! Zit ook alleen maar op zwangerschap sites en kijken waar klachten vandaan komen. Ik kan het de eerste twee weken van mijn cyclus redelijk van mij afzetten, maar de laatste twee voel ik toch echt vanalles :D. Zou het zo zijn.... gaat er dan door je hoofd. En ik weet gewoon al hoe ik het mijn ouders/schoonouders wil gaan vertellen. Zelfs eventuele namen weten we al. Ernstig he...

Deel Deze Pagina