Ontpillen --> zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Gouds, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gouds

Gouds Lid

3 jan 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Dit is mijn eerste blog en net lid geworden. Ik zal een korte voorstel doen: ik ben 29 jaar en sinds een jaar relatie met mijn vriend. We zijn dolgelukkig en we wonen al samen. We hadden al heel snel kinderwens, we wilde nog even wachten om eerst even van elkaar te genieten en ikzelf nog in de opleiding BBL zit. Dit is mijn laatste opleiding jaar, maar de kriebels om moeder te worden werd nog groter en groter.... Ik wilde al op jonge leeftijd jonge moeder worden, maar door mijn exen wilde ik nog wachten tot ik zeker weet.
    Mijn vriend wil ook heel graag vader worden :p

Ik durfde lang niet stoppen met de pil, die ik al vanaf mijn 16e slikte (vanwege puisten). Afgelopen half jaar werd ik niet echt 'ongesteld', ik gebruikte Modicon anticonceptiepil. Huisarts schreef een lichte pil voor, microgynon 20. Na 3 maanden nog steeds nauwelijks 'ongesteld' en besloot na 4 dagen met het slikken van pil al te stoppen. Ik kreeg na een paar dagen last van krampen en allerlei symptomen en veel helder bloeding. Ik schrok van al die heftige bijwerkingen van ontpillen en ik dacht even dat ik zwanger was, maar helaas hoort dit erbij:(
    Sinds die dag dat ik stopte met de pil, wil mijn vriend toch graag gelijk beginnen met het proberen! Ik ben natuurlijk helemaal happy en blij!

Sindsdien ben ik elke dag mee bezig, ik lees elke dag op dit forum of andere sites en wacht met veel ongeduld af wanneer ik eindelijk een normale cycles heb. Ik weet dat ik eigenlijk gewoon moet afwachten en niet te veel mee bezig moet zijn en heel zelden voorkomt dat je gelijk zwanger word. We gebruiken geen condoom. Toch ben ik heel ongeduldig.;) Het lijkt serieus erop dat iedereen zwanger word! Mijn collega's die allemaal net zwanger zijn geworden en vriendinnen hebben allemaal al kinderen.

Een vraagje, na een paar dagen stoppen met de pil, kreeg ik gelijk last van symptomen en bloed verlies, kan je hierna al ovuleren of de volgende menstruatie pas? Hoe weet ik wanneer ik echt menstruatie heb? Is een ovulatietest een optie?

Groetjes van mij!

Deel Deze Pagina