Beginnen Kolven

Discussie in 'Voeding' gestart door renee85, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Beste allemaal,
    Mijn zoontje is 4,5 week oud. Ik wil beginnen met kolven zodat zijn vader af en toe 's nachts een flesje kan geven, of ik een paar uurtjes weg kan. Ik ga voorlopig nog niet fulltime werken, maar het lijkt me handig. Ik heb een handkolf gekocht. En nu? Hoeveel kolf ik af? Hoe lang? Hoeveel moet hij drinken? En ik zie dat er tig soorten flessen zijn. Welke kies ik? Hij heeft veel last van lucht in zijn darmen en krampjes. Zijn daar speciale spenen voor bijvoorbeeld? Kortom: i need help. Dus heb je hier ervaring mee, help me ajb even op weg. Dank!

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoi,
    tsja, hoe vaak en wanneer ga je kolven....
    Ik zelf moest in het begin elke keer mn zoontje aanleggen en daarna cupfeeden en daarna kolven, dus dat lijkt niet echt op jouw situatie.
    Wat mij werd geadviseerd toen de voeding goed op gang was en om te leren kolven met de hand (de eerste weken een electrische huurkolf gehad)
    - Na de eerste ochtendvoeding nakolven. 's Nachts is je produktie op zn hoogst en 's morgens heb je dus vaak wat over in de borst. Via website's als borstvoeding.nl kun je allerlei tips en dergelijke vinden over hoe je het aan moet pakken.
    Er is ook niet echt een vaste tijd van hoe lang je moet kolven. Hangt er echt vanaf hoe snel je een toeschietreflex krijgt en hoe lang de melk blijft stromen en druppelen.
    Voor de hoeveelheid melk word vaak een standaard sommetje aangehouden.
    Het gewicht van je kindje x 120/150ml. Hier komt een antwoord uit. Als je dat antwoord deelt door het aantal voedingen wat je kindje nu per 24 uur krijgt, heb je een indicatie wat er ongeveer in het flesje moet.
    Ik zelf ben fan van de Avent Natural serie, maar mn vriendin (die ook borstvoeding geeft is fan van dr Brown)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De Avent Natural spenen lijken op een tepel en is voor je kindje denk ik makkelijk aanhappen. Deze vond mijn dochter ook fijn. Dr. Brown flessen zijn anti-kramp (geen ervaring mee met die flessen).

De piek van krampjes zit rond de 6 weken, daarna zou het af moeten nemen. Je zou Infacol of van VSM druppels kunnen gebruiken tegen de krampjes.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Als je kindje nog zo klein is,zijn zelf de nachtvoedingen doen heel belangrijk.
    Natuurlijk kan je vriend een flesje geven maar dan zal daar s'nachts wel ook een kolfmoment tegenover moeten staan.
    Doe je dat niet dan ben je actief aan het afbouwen!
    En zeker met de nachtvoeding is dat met zo'n jong kindje behoorlijk funest voor je productie.
    Het beste tijdstip om te oefenen met een flesje is overdag.
    S'avonds willen veel baby's clusteren. Als je dan een fles geeft krijgen je borsten die stimulans niet, die de productie verhoogd.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik kolfde vaak 's ochtends na de voeding. Dan is je productie het hoogst. Na en paar dagen had ik dan een voeding compleet en liet ik die mijn man geven.. Ergens overdag inderdaad, een flesje 's nachts laten geven klinkt mooi, maar ik ben het met zoe123 eens dat je dat nu beter niet kunt doen..

Wij hadden gewone avent flessen, het is echt even proberen wat je kindje fijn vindt. Je kunt beginnen met een klein (30 ml) flesje na de bv, dus niet als je kleintje al enorme honger heeft.. Als je kindje het doorheeft, kan je hele voedingen gaan geven, begin dan gewoon met 80-100 ml, meer geven kan altijd nog.

Deel Deze Pagina