Welke fruitsoorten met 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door kleinesara, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik vroeg me af welke fruitsoorten jullie geven of gaven met 7 maanden? Wij zitten vast in veel van hetzelfde. Ze krijgt nu peer, meloen, pruim en banaan. Appel krijgt ze soms maar vind ze lastig om te eten. Druiven en kersen durf ik nog niet aan (ze krijgt volgens de Rapley methode). Ik wil ook perzik geven maar die kan ik nergens vinden. Welke soorten gaven jullie op deze leeftijd nog meer? Ik wil wat inspiratie op doen wat we haar nog meer kunnen geven. En weet iemand wanneer er weer perzikken te koop zijn?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is pas zeven maanden, dan hoeft ze nog niet zoveel. Je zou mango en avocado kunnen geven. Kijk voor volledig overzicht even op borstvoeing.com

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier appel, banaan, peer, mango, meloen, avocado. Perziken/nectarines is er nu volgens mij niet het seizoen voor. Ik geef zo veel mogelijk vers maar zoals aardbei en fruit die nu niet verkrijgbaar is geef ik 1 keer in de week een potje van

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tip is om appel een paar minuten in een dichte schaal met bodempje water op vol vermogen in de magnetron. Dan is het lekker zacht.

5. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Kakifruit

in het seizoen, en heerlijk lekker zoet

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook het schema van borstvoeding.com aangehouden. Druiven gaven wij altijd doormidden gesneden.. dan zijn ze in mijn ogen makkelijker te verwerken.

7. kleinesara

Dat heb ik gedaan maar dat moest ze niet. Gewoon appel lust ze wel maar eet ze niet. Ze krijgt nu wel tandjes dus wie weet gaat het binnenkort beter.

8. kleinesara

Druiven doormidden word zo klein dus dat durf ik nog niet. Ik ben bang dat ze daar in stikt.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Appel kun je ook raspen, dan kan ze het lekker zelf naar binnen werken.

Hier ook komkommer en tomaat als fruit gegeven. En idd mango en avocado.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mandarijnen en sinaasappel, mogen ze dat hebben?

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
  12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Peer, appel, kiwi, druiven, mango, banaan, kakifruit(moet erg rijp zijn en max 1x per week).
    Uit vriezer: cranberrys, bramen, kersen

Sinas en mandarijn geef ik ook maar niet vaak puur paar lepeltjes sap in haar sapje(kookvocht van stomen fruit) of in fruit.

13. kleinesara

Ik dacht dat kiwi pas na 1 jaar mocht? Ze zat laatst naar mijn kiwi te hengelen maar ik had het haar niet gegeven.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoezo??
    In opperdepop 7 mnd staat het
    pitjes niet geven maar ik geef mee elke dag heel gezond!!

Als geen allergie verder bij famielie etc gewoon proberen en dan gewoon geven.

15. kleinesara

Hoe kun je een kiwi geven zonder pitjes? Zit je die er dan uit te pulken?
    Ik dacht dat het te maken had met allergie omdat kiwi iets is waar veel mensen allergisch op reageren. Mijn vriendin (de bio moeder van onze dochter) is allergisch voor kiwi dus daarmee ben ik wat terughoudend. Maar goed ze heeft een hele waslijst waar ze allergisch voor is en tot nu toe heeft onze dochter daar niets van overgenomen.

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nou als bio moeder allergisch is moet je indd oppasen misschien?
    In boek stond gewoon kiwi gezond etc nuks over allergie.
    Je moet kiwi door se zeef prakken.. Hoop gedoe deed ik wel paar keren maar toch dacht ik probeer gewoon en het ging gewoon goed.
    Nu altijd geef ik het gewoon zo gepureerd met pitjes

17. kleinesara

Wij pureren niet. Dus als we kiwi zonder pitjes willen geven word het kiwi ontleden.

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kiwi en aardbei is pas vanaf een jaar hoor, allergisch of niet. Baby's KUNNEN hier op reageren.

Soms kunnen baby's er op reageren omdat hun vader/moeder er niet tegen kan.

Deel Deze Pagina