Beginnen met bijvoeding (2e of 3e etc kind)

Discussion in 'Voeding' started by Cygnet2, Aug 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Bijvoeding 2e, 3e etc kind

1. Eerder begonnen. Nl met ... maanden

2. Later begonnen. Nl met .... maanden

3. Gelijk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#1 Cygnet2, Aug 1, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 1, 2010
    Ik krijg de indruk dat men (in z'n algemeenheid dus) eerder begint met bijvoeden bij een eerste kind dan bij een tweede. Even kijken of dit ook zo is...

Ben je dus eerder of later begonnen met bijvoeden bij je 2e, 3e etc kind en wanneer ben je bij je eerste begonnen? Graag ook aangeven waarom je eerder of later bent begonnen.

Ik zelf ben bij mijn zoontje met ongeveer 5 maanden begonnen en verwacht met mijn dochtertje wat later te zijn (ander kind, minder trek en mama minder 'haast' :))

Oja, ondanks dat rijstebloem formeel bijvoeding is, bedoel ik hier fruit en groenten e.d.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Misschien mag ik niet reageren, want ik heb nog geen 2e kind, maar hier iig later. Bij onze dochter (heel veel honger buiten een liter flesvoeding) waren er ook geen redenen om niet te beginnen met 4 maanden, maar zij blijkt nu heel erge eczeem te hebben.

Bij een 2e kindje zou ik dus sowieso wachten tot 6 maanden om proberen te voorkomen wat zuslief gehad heeft, want dat is echt geen pretje als je kindje ligt te huilen van de jeuk.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb maar voor gelijk gestemd ;)! Het is hier namelijk een kwestie van een paar dagen verschil. Bij de eerste en de tweede zijn we met 6 maanden en een dag of 11 begonnen met de bijvoeding en bij de jongste zijn we met 6 maanden en een dag of 13 met de bijvoeding begonnen. Zeg dus altijd maar gewoon dat we rond de 6.5 maanden met de bijvoeding zijn begonnen bij alle drie de kinderen.

Wij zijn met de oudste met bijvoeding begonnen omdat ik toch wel overal hoorde en las dat je met 6 maanden moest beginnen met de bijvoeding. Hebben het nog even bijna 2 weken uit gesteld, maar toen toch maar begonnen. Had alleen absoluut niet het idee dat ze er ook maar enige behoefte aan hadden, en zag er zelf nou ook niet echt naar uit ofzo. Bij de derde zijn we rond diezelfde tijd begonnen, en had nog wel wat langer kunnen wachten, maarja ooit moesten we toch beginnen, dus maar begonnen na 6 maanden en 2 weken, vond ik wel een mooie tijd ;), maar nodig had ook zij het absoluut nog niet.

Liefs, Hanneke.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Bij mijn dochtertje ben ik begonnen met 4 maanden omdat ze een enorme hongerwolf was en het niet redde met 1 liter voeding. Mijn zoontje is een heel ander kind en een slechte drinker. Dus bij hem ben ik pas met 6 maanden langzaam aan gaan bijvoeden.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben ook nog net in het rijke bezit van een tweede, maar als dat zo zou zijn, zou ik zeker weten weer niet eerder dan een half jaar beginnen met bijvoeden.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen dan? (niet aanvallend bedoeld ;)). Ga je borstvoeding geven (geen idee of je dat kan of wil), of ga je eerst dan alleen rijstebloem geven?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Aangezien rijstebloem uitgesloten is van de poll ;), beginnen we hier tegelijk met bijvoeden, dus met 6 maanden. Ik verheugde me er bij Eva best wel op, maar had geen haast. Nu bij Lisa dus wel rijstebloem, maar dat is omdat ze niet drinkt en van een lepel moet gaan eten, anders had ik dat nog niet gedaan (niet dat ze er veel van binnen krijgt, maar goed, we bieden het al wel aan)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij Nathan zijn we rond de 6 maanden gaan bijvoeden.
    Met Noah wil ik dat ook, maaaaar hij is zo hongerig :$ Hij zit nu al aan de liter.
    En daar gaat het nu perfect op, maar hij moet dat wel een maand of 4 zo vol blijven houden.
    Ik ga hem niet onnodig honger laten lijden.
    We zien het wel, de bedoeling is ook met 6 maanden, dus gelijk.
    God wat baal ik van die flesvoeding ( is persoonlijk hoor! ) met z'n maximale hoeveelheid.
    Verder hebben wij geen allergieën in de familie.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier beide na 6 mnd en een paar dagen... lijkt gewoon beste te zijn voor jonge kinderen dus dan doen we dat gewoon. Zal met nr 3 ook niet anders zijn. Vind dat altijd zo gek om dat eerder te doen bijv. omdat mama niet kan wachten oid. Met 6 mnd is eerste keer proeven nog even leuk hoor.

10. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij zijn bij Ymke pas begonnen met 6 maanden met bijvoeding. Bij Emiel was dit 4 mnd. Dit heeft te maken met koemelkallergie bij Ymke. Met brood zijn we vorig weekend pas begonnen (ruim 8½ maand) en bij Emiel al bij 6 maand.

Dus een heel stuk later overal mee maar ja, het heeft een reden.

Al moet ik zeggen dat Ymke er ook later aan toe was en genoeg had aan haar flesvoedingen.

11. tulip

tulip Niet meer actief

nee hoor, gewoon flesvoeding. Misschien is het volgende kindje niet zo hongerlapje en anders idd alleen wat rijstebloem, weet niet of dat erg is bij allergieeen, maar anders helemaal niks. Maar hopen dat die dan genoeg aan de flesjes heeft. Dit wil ik iig niet meer, en wat ik eraan kan doen dat zal ik echt proberen.

12. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ben nu zwanger van de tweede en van plan later te beginnen met bijvoeden. Bij mijn zoontje ben ik begonnen met 5 maanden, pas met 6 maanden echt elke dag groenten en fruit, maar ik heb hem al laten proeven met 4 maanden. Achteraf nergens voor nodig geweest, melk is nog méér dan genoeg.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij mijn eerste 2 was er nog niet zoveel bekend over allergieen en het voorkomen ervan. of in ieder geval niet zoveel ophef erover en bestond internet of een computer nog niet. ik ben dus gewoon met 4 amanden zoals het cb adviseerde begonnen met bijvoeden. beide kinderen zijn allergisch net als ikzelf. ( hypoallegeen melk had ook nooit iemand mij iets over verteld waarschijnlijk was dat toen ook nog niet)

toen de jongste geboren werd was ik inmiddels 14 jaar ouder en had ik een pc met internet. ook werd steeds meer naar buiten gebracht over allergieen en hoe ze beter te voorkomen zijn door je aan bepaalde dingetjes te houden. dus ben ik pas na 6 maanden met bijvoeden begonnen en dan nog heel voorzichtig en heeft speciale melk gekregen tot een jaar. nog steeds ben ik aan eht opbouwen en krijgt hij nog niet alle etenswaren. en het gaat tot nog toe heel erg goed allemaal.

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M met 6 maanden en een paar dagen.
    T met ruim 5,5 maand. Dus eerder :D.

We voeden a la Rapley dus hij krijgt nog nauwelijks iets binnen. Aangezien ik het gevoel heb dat hij toe is aan vast voedsel (meer willen drinken, tanden - wat mij betreft een teken vanuit zn natuur dat hij vast voedsel kan hebben én lekker om op iets hards te knauwen, hij kan redelijk goed rechtop zitten) toch wat eerder begonnen met wennen. Hij zit nu alleen zo niet lekker in zn vel dat ik weer een paar dagen ermee stop.

Share This Page