beginnen met bijvoeding rapley methode

Discussie in 'Voeding' gestart door stephanie86, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ons dochtertje word over paar dagen een half jaar. zijn nu zins een klein weekje bezig met bijvoeding te geven. hebben nu wortel en gourget gegeven.

dit geven we in grote stukken zodat ze het zelf kan pakken en kan eten.
    maar vind dat zelf nog erg lastig (zoontje kreeg gepureerd eten)
    het lukt haar goed om het te pakken en in haar mondje te stoppen maar als t dan lukt om er iets af te "knagen" dan stikt ze er eigenlijk elke x in en komt het er weer uit (incl wat melk wat ze tijdje daarvoor gedronken heeft (krijgt borstvoeding))

iemand hier ervaring mee. ben echt nieuw op dit gebied. Ze heeft trouwens 2 ondertandjes

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Is het elke keer of af en toe? Bij alles wat ze eet?
    Dan is haar kokhals reflex nog te actief. Ik zou het over een weekje ( of misschien 2) nog een keer proberen.

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Wij combineren rapley met gepureerd eten op een lepeltje. 's Avonds aan tafel zit zl op schoot en krijgt hij wat groente in een eigen bakje; bloemkool, broccoli, worteltjes, etc. Dat mag hij zelf pakken en opeten. Het is vooral sabbelen en af en toe slikt hij wat door. Het verschilt per groente, broccoli vindt ie maar niets. Dat werkt hij net zo lang naar buiten tot zelfs het laatste friemeltje uit zijn mond is. Bloemkool gaat er juist heel goed in.

Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat haar kokhalsreflex nog vrij naar voren ligt. Die verschuift vanzelf verder naar achteren zodat ze minder snel zal spugen.

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Wij geven trouwens 's middags vaak nog wat gepureerd eten met een lepeltje. Ook goed voor de mondmotoriek. Misschien hoeft ze daar minder snel van te kokhalzen?

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ze krijgt wel iets binnen (zo te zien in haar luier) denk inderdaad ook dat t nog vrij vooraan ligt aan haar te merken.

zijn nu pas weekje ofzo bezig (nog niet eens) dus ga maar rustig aan verder, vind het opzich niet erg dat ze nog weinig tot niks binnen krijgt. ze groeit goed en krijgt volledig borstvoeding wat ook gewoon goed loopt

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat haar gewoon proberen. Dat kokhalzen gaat echt over.

7. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Vind dat opzich wel eng maar das wennen denk ik

Deel Deze Pagina