Mijn dochter is 7 maanden, ze eet al een tijdje korstjes en sinds een week een kwart sneetje brood met boter en smeerkaas. Ik laat haar van een vorkje happen, gaat prima!
Ik denk dat als ze echt honger hebben ze het echt wel in hun mond stoppen. Als ze er alleen mee spelen, is hun interesse in de structuur ervan groter dan hun interesse in de smaak. Daar is op zich niets mis mee. Ze eten wel als ze het nodig hebben.
Ik zou zeggen: rond 12 uur wat stukjes brood. Daarna de fles. Gaat er op een gegeven moment een halve tot hele boterham in, dan misschien wat minder flesvoeding erna. Ik zou broodstukjes met korst doen: in alleen het zachte brood kunnen ze eerder verslikken (te klein en glad).
hoi, ik heb het geprobeerd om wat brood te geven.. maar ze doet echt heeel lang over 1 stukje en spuugt het uit is het misschien gewoon aanleren ofzo? misschien moet ik stukjes eraf trekken enzo geven? 1 bij 1 cm is te groot denk ik
Ik ben begonnen met een paar stukjes te geven. Was even wennen en toen ze het door had begon ik met een halve boterham en dan wat minder in de fles. Zo opgebouwd tot ze een hele boterham kreeg (ging trouwens snel) en een halve fles. Dat ze er in het begin wat langer over doen lijkt me wel normaal. Het is best lastig om een boterham weg te werken als je geen/weinig tanden hebt