PCOS / dieet & supplementen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miszy, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Dag dames :) Ik heb zelf PCOS zonder symptomen, dus geen acné/overgewicht/haarverlies etc. Ik wil me eens gaan verdiepen in dieet of supplementen die de PCOS kunnen verminderen. Zojuist heb ik Choline Inositol besteld, dit schijnt te kunnen helpen als het door insulineresistentie komt (lang verhaal, zie Google).

Mijn vraag is; zijn er hier dames die deze dingen heb geprobeerd en waarbij dit hielp? En zoals afvallen, dat is voor mij niet nodig dus aan zulke ervaringen heb ik persoonlijk niet zoveel aan. Ik ben benieuwd!!

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het afvallen hoeft bij jou niet, maar het clean eten (eten zonder toegevoegde suikers) zou je eens kunnen proberen.
    Vrouwen zonder overgewicht met pcos zouden daar baat bij kunnen hebben.
    Dus natuurlijke zoetstoffen, alles vers en alles schrappen waar suikers in zitten, dus ook drankjes, koekjes, snoepjes, voorverpakte maaltijden en sommige mensen beweren dat er verband tussen pcos en vlees eten is en zuivel (want hormonen en suikers in vlees).
    Als het werkelijk met insuline resistentie te maken heeft dan zou je dus moeten zorgen dat je lichaam zelf weer de insuline niveau's reguleert.

Deel Deze Pagina