Dag meiden, Wij zijn gisteren voor de eerste keer op de fertiliteitspoli geweest. We vonden het super spannend allemaal maar zijn er met een gerust gevoel uit gekomen. Een hsg hoeft nu nog niet, ivf ook niet, maar we wilden wel dat er wat dingen al onderzocht zouden worden met onze hele voorgeschiedenis. Chromosoom onderzoek mogen we laten doen, maar wat de arts tegen ons zei is dat er, als er afwijkingen zijn gevonden, dan zeer waarschijnlijk nog wel een gezonde zwangerschap kan volgen. We gaan er dus nog even over nadenken of we dat willen, het is immers een vrij kostbare aangelegenheid. Wat de gynaecoloog ook vertelde is dat er bij mij bloed onderzocht kan worden, aangezien ik ook al 2x een ma heb gehad. Ik heb dat meteen laten doen. Ergens ben ik toch op zoek naar een oorzaak ofzo...nu weet ik dat er bijvoorbeeld naar stolling en schildklier onderzocht wordt, maar zijn er hier meiden die weten wat er nog meer onderzocht wordt met zo'n bloedonderzoek? Ik heb 7 buisjes bloed moeten afstaan. Ik ben even kwijt hoe de medische term was wat op het formulier stond. Ik ben gewoon nieuwsgierig en ergens hoop ik dat er een oorzaak gevonden wordt waar iets aan gedaan kan worden met medicijnen ofzo. Ik weet dat een oorzaak meestal niet gevonden wordt, maar toch.....
Wat heftig zeg, je miskramen. Twee keer een bbz ook! Ik heb onderzoek laten doen, inderdaad het chromosomenonderzoek. (Wat inderdaad behoorlijk duur is maar wij wilden het graag uitsluiten.) Bloedprikken was geloof ik inderdaad schildklier, stollingsaandoeningen, aantal vitamines, antistoffen chlamydia en progesteron. Bij ons is er niks uitgekomen en was het pure pech. Ik heb twee 'gewone' miskramen gehad en één bbz.