Bedankt. Lucas kan met de ondersteuning van de rugleuning van de bank goed rechtop zitten. Met een lepeltje oefenen hebben we nog niet geprobeerd. Het speelgoed dat hij vastpakt probeert hij ook in zijn mond te stoppen. Ik zal er nog even over nadenken en dan zie ik volgende week wat ik ermee ga doen.
Wij zijn met precies vier maanden begonnen, eerste kerstdag was dat. Wij zijn begonnen met banaan en vond het heerlijk. Als jij denkt dat je kindje eraan toe is en geen allergieën heeft etc. zou ik er rustig aan mee beginnen. Het is echt leuk om te het gezichtje te zien. Succes!!!
Ik vind zelf 4 maanden erg vroeg, met mn dochter zijn we met 6 mnd begonnen en die is gelijk zelf ggaan eten. Mn zoon loopt bij de kinderarts ivm obstipatie en die gaf aan; laxeermiddel of als je er een goed gevoel bij hebt bijvoeding proberen. Hij is nu 5mnd en heeft net wat groentn gehad afgelopen dagen en ja hoor; zn ontlasting is zacht en geel ipv groen en klei! Groentenn zijn milder op de darmen, vandaar onze keuze voor groenten. En zelfgemaakt omdatt ik weleens een potje geproefd heb en daarbij weet wat erin zit (idd rijstebloem, water, vit c en appelsap ) fruit uit potje is wel eetbaar maar de groenten, bahh!
Volgens mij is het helemaal niet goed voor je zoontje om te zitten.. ook al blijft hij zitten ik denk dat het voor de spieren niet goed is die zijn daar nog niet aan toe.. Ik zou gewoon wachten tot je kindje niet meer tevreden is met de melk die hij nu krijgt.. Mijn zoon is ook 4 maanden geweest maar is nog prima tevreden met zijn borstvoeding dus waarom zou ik hem dan gaan bijvoeden hij heeft nog lang genoeg de tijd om te eten..
Ik ben wel met 4 mmd begonnen met fruit en groentes omdat mijn dochter 7x180/6 dronk teveel dus ! En ook veel spugen. En haar voeding was al erg dik *nutriton en rijstebloempap). Of ze er echt aan toe was zal ik nooit weten. Maar t ging wel direct op. Thuis gaf ik wel potjes maar op de opvang kreeg ze vers en at al 2 stuks fruit. En ze daardoor wel beter gaan slapen en minder flesjes. Nog steeds geef ik voorkeur naar flesjes. Als ze bijv om18 u de fles moet, terwijl ze dan ook dr groentes krijgt normaal pak ik gewoon dr fles. Melk is het belangrijkste. Ik zou dus echt pas geven bij te veel voeding of ontevredenheid Mijn dochter kwijlde en sabbelde ook met 2,5 mnd op alles. Ze pakte doelbewust mijn hand om op te bijten en huilde vaak als ik ging eten. Ik dacht ook echt ze is er aan toe. Maar hoeraa voor internet haha het hoort er gewoon bij en mn dochter had met 4 mnd ook haar eerste tandje dus wellicht had ze toen al "last"
Met drie maanden begonnen met rijstebloem in de laatste fles (veel gezeik hier gehad maar zou het zo weer doen), 4 maand gestart met groente en fruit en hij vond het GEWELDIG! Hij genoot er enorm van! En er is een artikel geweest dat het beginnen met groente en fruit vanaf 2013 wordt geadviseerd vanaf 4 maand ipv 6 maand ivm allergie ontwikkeling. Veel artsen en cb's adviseren het daarom nu ook al.
Nou ik moet zeggen in ben zelf ook heel erg voor het 6 maanden exclusief melk maar onze kinderarts kwam met goede onderzoeken en resultaten. En het gaat goed! Handjes sabbelen en kwijlen deed hij al rond de 12 weken, want ja, er waren hier met 4 maanden ook al 2 tanden door!
Bij mijn oudste had ik ook problemen met dat ze om meer flesvoeding begon te vragen, bijna aan het maximum zat en veel spuugde. Toen begonnen rond 4 maanden. Tjonge, veel commentaar van het cb gehad en vele andere ouders (veel te vroeg volgens hun). Maar mijn dochter poepte beter, sliep lekkerder en had weer genoeg aan haar voeding. Ze vond t ook direct lekker. Kortom: ik zag er bij mijn kind alleen maar voordelen van en ging er gewoon mee door. Inmiddels is mijn jongste 4 maanden geweest. Het cb vroeg: oh, ze kwijlt al lekker en wil alles in haar mond stoppen, begin maar lekker met hapjes als je wilt. Haha, dezelfde verpleegkundige als die de vorige keer deed alsof ik mijn kind ik weet niet wat aandeed. tja, regels en onderzoeken veranderen voortdurend.. Mijn jongste vindt t echter lang niet zo lekker en heeft er nauwelijks behoefte aan dus die krijgt t vooralsnog nog af en toe en als t uitkomt (bv als ze net te vroeg wakker is voor de volgende fles ofzo). Mijn advies zou dus zijn, probeer t gewoon als jij het wilt. Kijk hoe je kindje reageert en speel daarop in. Succes met al t geklaai
Ligt eraan in welke houding je hem zet. Hier gaat het super. Inmiddels heeft ie trouwens zo'n goede zit houding dat we een kinderstoel opgesnord hebben. Wordt alleen op dit moment nog opgeknapt.
Het advies is hier tussen 4-6 maanden voorzichtig starten met groenten en daarna fruit. Dit is trouwens voor kv, voor bv geldt pas na 6 maanden. Hier was mijn dochter bijna 6 maanden toen we heel voorzichtig met groenten begonnen. We hebben het niet gepureerd, maar grof geprakt. Nu eet ze bijna altijd stukjes. Ik zou ook altijd met verse groenten/fruit starten. Dan mogen die potjes wel gratis zijn, ik zou toch liever willen dat mijn kind allereerst iets vers krijgt, die potjes zou je dan nog later kunnen geven.