Hallo allemaal, pff ik moet echt even mijn ei kwijt... heb van de week al een topic geplaatst dat mijn zoon in een lastige fase zit en ook nog een last heeft van doorkomende tandjes.. maar nu zit ik er even helemaal doorheen. De eerste 3 maanden was het een tevreden en makkelijk kind. Ik zij altijd, nou zo wil ik er nog wel 5. Maar als dit zo blijft wil il geeneens een tweede😯 Hij wilt dus absoluut niet meer slapen overdag waardoor hij dus constant oververmoeid is. Gister heeft die 2x een hazeslaapje gedaan op mijn schoot alleen want zodra ik hem wegleg begint hij te krijsen. Verder moet ik hem ook constant vermaken, alles wat hij aan het doen is is goed voor hooguit 5 minuten. Ik weet het even niet meer de dagen duren nu zolang ik ben constant met hem bezig. Ik probeer hem steeds bii de eerste signalen van vermoeidheid op bedje te leggen maar h ij weigert gewoon te slapen. Ik ben meestal een half uur tot 3 kwartier bezig maar niks helpt. Laten huilen, muziekmobiel, in slaap wiegen. Langzamerhand kan ik ook niks meer bedenken waar ik goed aan doe. Heb het idee dat ik faal als moeder. Vind het ook erg moeilijk hem zo verdrietig te zien. Hij heeft ook wel echt last van tandjes ik voel er al duidelijk eentje doorkomen (hard/scherp randje) Ik heb hier zal voor dit verzacht eventjes maar mag maar 3x per dag. Doe ik iets verkeerd?? Ik doe zo me best maar ik krijg hem gewoon niet tevreden! Zeg me dat dit een fase is die snel overgaat😊😊 Vanaf maandag moet ik weer werken en is mijn vriend 2 dagen alleen met hem en ik maak me best zorgen want me vriend heeft een stuk minder geduld als ik😳.... Hoop dat mn verhaal niet heel warrig is maar moest het even kwijt!
Je doet niks verkeerd. Het is waarschijnlijk het volgende 'sprongetje'. Volgens mij staat die in het 'oei, ik groei' boek bij 26 weken omschreven. Deze sprong duurt 1 tot 5 weken, dus duimen dat hij er snel doorheen gaat. Voor de tandjes: een bijtring uit de koelkast. In het Kruidvat pakket zat er een die gekoeld kon worden, dus die hebben deze sowieso, maar ik verwacht dat andere winkels met babyspullen ze ook wel hebben
Een beetje een dooddoener misschien, maar op dergelijke dagen is de draagzak mijn grootste vriend. Samen stofzuigen, de was doen, etc etc. En hup, weer een uur verder.... Haha
Ademen en doen waar hij bij van wordt. Is dat bij jou op schoot slapen, dan is dat maar zo. Je wilt niet weten hoeveel films ik gezien heb met een slapende baby op mij die eerste maanden Als hij zo veel last heeft van tandjes, geef dan eventueel eens wat paracetamol. Misschien wordt hij er wel rustiger en dus gelukkiger van.
er is altijd wel wat met kinderen! sprongetjes, tandjes, oorontsteking, griepje, nieuw sprongetje, kiezen etc. ik zou inderdaad gewoon een zetpil geven en kijken of dat helpt. wat betreft het geduld van je vriend.. tsja, hij heeft weinig keus. bespreek je zorgen met hem want je moet natuurlijk wel met een lekker gevoel gaan werken.
O, en een tip die mij door de helse huilbabystart geholpen heeft, en die misschien nuttig is voor je vriend. En voor jou . Als je er echt even niet meer tegen kan, leg de baby neer op een veilige plek en ga buiten even in en uit ademen, tot je jezelf weer onder controle hebt. Beter even een krijsend kind en jij die jezelf bijeen grabbelt buiten, dan koste wat kost bij je kind blijven maar dan ook beginnen schreeuwen of ruw doen ofzo.
Draagdoek, veel wandelen, als hij op schoot wel slaapt 'm lekker op schoot laten slapen terwijl jij bv een film opzet voor jezelf. Of samen in bed kruipen, kan ook nog wel eens goed helpen. Met 4 maanden zou ik 'm niet in bed laten huilen, zeker niet als je weet dat hij last heeft van tandjes.
Als hij zoveel last heeft van doorkomende tandjes zou ik vooral even paracetamol-zetpillen halen. Die zalfjes en dingen die je op de kaak smeert, bevatten allemaal kortdurende pijnstilling en dat helpt idd maar weinig... Paracetamol werkt langer en dan zal hij ws beter gaan slapen of zich iig over laten leggen als hij eenmaal slaapt. Als je hem bij jou in slaap laat vallen, is het handig te weten dat het zo'n 10 minuten duurt voor ze in een diepere slaapfase komen en dat je dus beter even wacht tot ze daar in zijn. Je kunt dat merken doordat ze vaak rond die 10 minuten even bewegen nog en de ademhaling dan ook dieper wordt daarna. Je kunt ze dan gemakkelijker overleggen dan daarvoor En verder idd vooral een draagdoek of een ergonomische draagzak aanschaffen voor dit soort dagen Als je een consult neemt bij een draagconsulent kan deze je ook leren rugdragen en kun jij ondertussen het meeste qua huishouden nog doen met kind lekker rustig op je rug
Er op uit gaan met je kind hop de wandelwagen in ( bak) en wandelen maar slaapt hij ga jij op een bankje zitten en neem boekje mee of je telefoon. Ga naar je moeder vader als die thuis zijn.Die vertroetelen graag hun kleinkinderen heb ook wel eens vaker dan dat mijn moeder op gebeld met de smoes dat ik een boodschap wilde doen. Kom je een bakkie doen en hoppa dan zij ze ga maar even. En zij blij kind blij en ik blij. En als je je kind idd even zat ben soms even idd even afstand nemen. Ga idd even naar buiten even huilen kan in z.n situatie even geen kwaad. En ja met dochter heb ik bijna alle seizoenen van een serie kunnen bekijken. Slapend zij bij mij en ik half liggend kijkend haha zetten het al zo klaar. Zetpil wil ook weleens helpen. Succes. Er komt een tijd dat het makkelijker woord anders zouden er geen kinderen meer geboren woorden na de eerste baby!
Het zijn allemaal fases maar soms vreselijk vermoeiend... Hier bied de draagdoek uitkomst. Ik even mijn handen vrij en baby slaapt meestal binnen 2 minuten.
Ik had dit kunnen schrijven...sterker, ik heb zoiets geschreven. Ik wil je alleen even sterkte wensen, ik weet hoe moeilijk t is en hoe frustrerend en dodelijk vermoeiend en hoe t voelt je kind niet te kunnen helpen. Mijn jochie is ook een klein slaap rampje, gister avond nog heeft t 2,5 uur gekost hem in slaap te krijgen. Wanhoop nabij, ik zoek ook nog naar de gouden tip. Anyway, wat mij soms een beetje helpt is voor mezelf te herhalen, t is zoals t is en t gaat weer over. Sterkte!
Het is een fase. Het helpt om je te realiseren dat je je kind gewoon niet altijd blij kan (en hoeft) te maken. Maar je kan er wel voor hem zijn. Jou nabijheid geeft troost ook al is dat niet altijd te merken. Houdt hem lekker dicht bij je zonder druk op je zelf te leggen dat het iets op moet lossen. En adem in adem uit.
O ja heel herkenbaar! Verder nooit wat gemerkt van fases/sprongetjes/hoe je het ook noemen wil, maar deze fase was echt een bitch! Maar het zal eindigen, tandjes op elkaar! Straks wordt hij weer zijn lieve zelf! Ga lekker naar buiten met hem, draagzak om en lekker door de Ikea slenteren of zo. Hopelijk pakt hij dan gelijk wat slaap mee en jij bent even met je hoofd uit het babygedoe.
Het is een fase. Bij mijn oudste 2 kinderen is dat vanzelf goedgekomen. En bij de jongste nu weer precies hetzelfde hoor. Sommige dagen slaapt hij gewoon niet in bed. Mijn redding bij dit soort dagen: draagdoek! Hij slaapt dan wel en je kunt gewoon alles doen. Zelfs op de bank gaan zitten. Rust je zelf ook nog even uit😉
Wandelen was en is hier altijd een succes. Dragen en muziek luisteren ook. Ergens op bezoek of bezoek ontvangen is ook fijn. En wat ook al is genoemd...samen op de bank dvd kijken. Huishouden....wat is dat??
Hier precies het zelfde met m'n zoontje van 4 maanden! Altijd een goeie slaper geweest snachts en laatste maand ook overdags.. Maar afgelopen 2 weken word het steeds minder..slaapt minder en is daardoor ook veel oververmoeid en sagerijnig . Kon hem altijd Rond 8/9 op bed liggen en viel altijd zelf in slaap.. Maar nu echt niet!! Alleen aan de borst en bij mij willen liggen.. Heel de dag wilt tie bij mij liggen en word om de uur of twee uur wakker.. Super vermoeiend snap niet wat het is.. Lijkt wel op tandjes komen want hij heeft ook een beetje verhoging maar ik voel nog niks in z'n mondje.. Hoop dat het een fase is want ik genoot zo van hem als tie lekker zelf in slaap sliep, en vrolijk was en heerlijk kon slapen in de dag 5 uurtjes achter elkaar.. En uitsliep tot 8 ..