Afgelopen weekend haalde ik een jurkje (mijn lievelingsjurkje) van mijn dochter uit de was en tot mijn schrik zaten er allemaal weer/schimmelplekken in. Na alles uit de kast te hebben gehaald (dubro multiontvetter, vanish, shout) en trucen van google (nacht in de karnemelk met zout en azijn, ossengalzeep) gingen de vlekken er maar niet uit. Het jurkje was toch al verpest dus ik dacht ik probeer wat anders, ik heb hem ingespoten met hg anti schimmel en weer plekken voor in de badkamer. Na 15 minuutjes ging ik even kijken of de stof niet weg gevreten was door dit agressieve middel maar nee de vlekken waren weg!! Dus voor iedereen die denkt dat weervlekken er nooit meer uitgaan, dit is DE oplossing Ik ben in ieder geval super blij dat dochter haar super beeldige jurkje deze zomer gewoon nog kan dragen
Pas hier wel mee op! Mijn man ging ooit de badkamer behandelen met dat spul en had mijn nieuwe shirt niet gezien. Die was erna zwart met witte vlekken erop... Maar ik denk wel dat dat langer dan 15 minuten heeft gezeten. Wel super fijn dat het jurkje van je dochter weer draagbaar is!
Ligt ook aan de ondergrond, was het een wit jurkje? Als je dit bijvoorbeeld op een zwart/fel gekleurd iets zou doen dan krijg je vlekken ivm het bleek wat in die producten zit.
Vlekken op matras: BAKING SODA een dag op laten intrekken en daarna stofzuigen, vlekken zijn spoorloos verdwenen
Ik heb met dat spul ooit mijn handdoeken per ongeluk verpest. Ik zou dat echt niet durven gebruiken op kleding.
jurkje was toch al verpest, die weerplekken gingen er niet uit dus dit was een laatste redmiddel en het heeft goed uitgepakt.
Thnx voor de tip! Wie weet, kan ik hiermee mijn vouwgordijn nog redden. En anders wordt het shoppen, voor een nieuwe.
Ik maak m'n vitrages en witte uniformen weer echt wit door ze een nacht in een emmer water met 2 steradent tabletten te zetten en daarna te wassen.
LOL je wil niet weten wat ik net heb gedaan ... voor dit te lezen overigens ... we hebben aan de zijkant van de boxspring op het witte gedeelte verweerde vlekjes (tegen raam aan gestaan dus denk daarvan) ... ik dacht ach ik spuit er gewoon van dat spul op en zie wel ... kom na 15 min terug ... yeahhh helemaal schoon.
Maar ik neem aan dat dit alleen op wit kan, ivm het bleek, iedere andere kleur, krijgt er waarschijnlijk vlekken van.
ja klopt!! ik denk dat er een vochtige handoek ik de wasmand op het jurkje is beland en daardoor het weer erin is gaan zitten.
Wel belangrijk om dat er even bij te zeggen, voordat half ZP zn gekleurde kleding aan het verruïneren gaat.
Ja he Had ook nog van de verhuisdozen blauwe afdrukken op de muren ... ik dacht gooi d'r eens een watje met nagellakremover tegenaan ... hoppa ... Wordt schoonmaken bijna leuk