Vaste tijden maar wel nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marlous, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Niet meer actief

Sinds kort ben ik overgestapt naar FV, nu na een week zit er een behoorlijk strak schema in van om de 4 uur, en bijna zelfde tijden. Nadeel is alleen dat Eva om een nachtvoeding komt, wat eerst niet zo was. Het gaat zo: 4.00-8.00-12.00-16.00-20.00-0.00
    Eerst was het om de 3 uur (FV + BV) en ging er met moeite een voeding in om 0.00 en sliep ze door tot 7.00. Nu gaat het "om de 4 uur" dus 24 uur door! Ik geef overdag 150 +5 en de nachtvoeding 120 + 4(slaperig)
    Ze is 4,5 kg. Ze komt zelf om de 4 uur, meestal lukt het net met wat gerek. Wat doe ik nu aan die nachtvoeding, wordt er niet blij van, was zo lekker, dat doorslapen!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kun je die nachtvoedingen niet tijdelijk gewoon aanleggen, zodat ze niet went aan de fles. Je bent maar net over, dus ze zal er vast nog een paar druppels uithalen om in slaap te kunnen vallen. Heeft ze meteen haar portie antistoffen binnen (handig met al die diarree en zo die nu heerst).

3. Marlous

Marlous Niet meer actief

Nee, ze wordt echt wakker van de HONGER, schreeuwt echt alles bij elkaar, en drinkt behoorlijk door.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En als je haar over de dag dan eens gewoon een fles geeft als ze honger heeft? Dus niet rekken... JE hebt best kans dat ze dan wel doorslaapt omdat ze dan overdag genoeg heeft gedronken om de nacht door te komen... Het is geen garantie hoor, bij Jelle werkte dit absoluut niet.. :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk haalde ze dan uit je borsten meer dan ze uit een fles haalt. Probleem is dat je bij kv natuurlijk met dat maximum zit.

Probeer je de flessen op verzoek te geven? En geeft ze overdag aan wanneer ze genoeg heeft?

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien in de laatste fles een schepje extra doen? Dus 6 ipv 5 scheppen...?

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zeker de samenstelling niet veranderen en je wel aan de bereiding van de pakken houden...

wat je eventueel zou kunnen doen is voeding voor hongerige baby's halen en kijken hoe ze het daarop doet...

succes

en daarbij zo heel vervelend is het toch niet die nachtvoeding?

dat zijn de dingen die er nu eenmaal bijhoren, en voor je er erg in hebt wordt je wakker en merkt dat ze je nog niet 'geroepen' heeft... ;)

wat je ook zou kunnen proberen is dat je haar niet meer wakker maakt voor die voeding van 00.00 uur...

dat deed ik bij zoƫ ook eerst tot ik haar een keer liet liggen, en ze evengoed om 4 uur kwam...

toen ben ik dat aan blijven houden, en gaf ik haar 's avonds steeds iets later de fles,nu krijgt ze zo rond half 9 - 9 uur de laatste fles en slaapt ze door tot ik haar ' s ochtends om 6 uur pak....

terwijl als ik haar die late avondfles zou geven ze ook pas om 6 uur zou komen...

ik geef haar overdag de voedingen zo om en nabij om de 4 uur soms komt ze eerder soms iets later, en ze zit aan 5 voedingen per dag van pakweg gemiddeld 170-180 per keer...

succes...

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou zeker geen extra schepjes voeding doen. De samenstelling is juist voldoende als je de pakken aanhoud. Teveel melk en te weinig water is niet goed.

Wat als je haar gewoon wat meer voed op verzoek? Als ze overdag meer kan drinken hoeft ze dat s'avonds niet in te halen.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zou ik ook niet doen, tenzij je het in een flesje van 180 water doet.

Is dat voeding schema op haar verzoek om de 4 uur geworden, of hebben jullie dit aangestuurd? Misschien als je haar overdag na 3 uur voeding geeft dat ze dan weer snachts door wil slapen? Want eerst deed ze dat wel en kreeg ze ook om de 3 uur voeding. Ik weet het ook niet hoor, het is maar een idee ;) .

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dat bedoel ik uiteraard ook wel he

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    @Marlous, ik heb nooit bedoeld om met dezelfde hoeveelheid water voor 5 scheppen dar dan maar 'zomaar' 6 scheppen van te maken. Ik geloof dat dit nu even verkeerd begrepen wordt (of ik heb het onduidelijk uitgelegd), ik bedoelde; je kunt de voeding toch een schepje verhogen (bij 5 scheppen 150 ml en bij 6 scheppen 180 ml). Ik weet even niet uit mijn hoofd met hoeveel kilo ze een schepje meer mogen nl.

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik weet niet precies wat voor flesvoeding je geeft, maar misschien is het een idee om speciale voeding voor de nacht te geven in het laatste flesje?

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Om de 3 uur voeden overdag is ook geen garantie hoor. Onze Demi komt ook snachts nog keurig en als ik pech heb zelfs 2x. Een vollere fles aanbieden heeft geen zin bij haar, want als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg. Dan kun je aanbieden wat je wilt maar dan komt er echt neit meer in ;)

Deel Deze Pagina