Hmm. Ik geef tot nu aan toe ook gewoon koud kraanwater, Maar wij hebben een huis uit +/- 1900. Wel helemaal gerenoveerd, maar je weet het maar nooit met die loden leidingen. Zo veel moeite is het nu ook weer niet om het even te koken. Moet ik het nu wel of niet gekoeld weg zetten?
nee zet enkel de waterkoker aan voor ik de fles maak zodat deze afgekoeld is of soms zelf al op temperatuur als ze de fles moet hebben... als ik weet dat ze bijna om de fles gaat roepen zet ik de waterkoker al aan en na pakweg een half uur is het water op "goede" temperatuur dat ik die niet ook nog hoef te verwarmen... bij mijn moeder precies hetzelfde...als ik bij haar binnen kom is nadat ik Zoë heb weggelegd het 1e dat ik doe de waterkoker alvast vullen en aanzetten... gr.smoekie
ja tot nog toe wel, er zullen ongetwijfeld wel eens dagen komen (van de zomer) dat we er op uit trekken dat ik het misschien wel vooraf klaar maak, maar over het algemeen nam ik als we weggingen poeder in van die bakjes mee en bestelde dan als we ergens zaten een kopje thee o.i.d. of nam spa blauw mee om dat ergens te verwarmen om de fles klaar te maken... dus in principe maak ik nooit flessen voor de hele dag klaar... gr.smoekie
ik doe altijd (bij fles 180cc + 6 scheppen) 80cc heet gekookt water en dan tot de 180cc koud (uit de kraan) water. schepjes erbij en schudden maar!
"Het is niet waar dat water uit pak of fles veiliger is dan water uit de kraan. Waarschijnlijk gebruik je niet iedere keer een ongeopend pak water. En als een pak een tijdje openstaat, kunnen er juist bacteriën in groeien." Dus een geopende verpakking bronwater kun je ook beter koken voor gebruik, ik weet niet of je dit al doet?
Stomme vraag mischien maar ik ga straks een flesverwarmer gebruiken hoe doe ik het dan het beste? Stel: Ik kook eerst water vooraf voor de hele dag en zet dit in de koeling. Moet ik dan per voeding eerst het flesje met alleen water in de flesverwamer zetten en daarna pas de poeder erbij doen, of doe ik de poeder er vantevoren al bij?
Eerst het water verwarmen en dan de poeder erbij. In koud water lost de poeder niet goed op en krijg je klontjes...
Poeder klontert als het water niet warm is. De tip die je hierboven ziet: deel kokend water, deel koud is veel handiger, fles is sneller op temperatuur!
altijd eerst het water verwarmen anders klontert het inderdaad, maarre weet niet of je al een flesverwarmer hebt aangeschaft, ik heb er ook 1 aangeschaft, maar die staat na 1x gebruik weer hoog op de kast "weg te rotten" als je een flessenwarmer wil gebruiken mag je dat ding wel een half uur van te voren aanzetten... snelste is dan nog gekookt water verwarmen in de magnetron... of bij gebrek aan magnetron eerst het water koken en na ongeveer half uur is het wel ongeveer op de "juiste" temperatuur... wil je gekookt water direct gebruiken, dan zo ongeveer 2/3 van het gekookte water en de rest met koud water uit de kraan (eerst ff laten lopen)... zijn zo veel manieren om het klaar te maken maar pfff wat vindt ik die waterkokers ongelofelijke rot dingen zeg...