Laatste Fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Brien24, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi,

Me zoontje krijgt meestal om 8 uur een flesje en dan leg ik hem op bed. Vaak maar ik hem Wakker zodra wij na bed gaan voor ze laatste fles. Maar deze drinkt hij nooit op. Hoe doen jullie dat? Ik vind het zo zielig om hem wakker te maken en zonde van me voeding want hij drinkt het nooit helemaal op vaak maar iets van 60cc.

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Krijgt je kindje nog een nachtvoeding? En op hoeveel flessen zit je per etmaal?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    En hoe zwaar is je kindje?
    (het gewicht in ponden is het aantal uur dat een kindje 's nachts zonder voeding mag)

Of misschien net even iets eerder/later wakker maken? Dan is hij misschien even in een andere slaapfase, waar hij wel makkelijker uit wakker wordt, en zijn honger voelt? Dat werkte bij mijn zoontje ook zo..

4. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hij krijgt 5 flessen van 180cc om de 3 uur . Hij komt sinds kort niet meer s'nachts.

Maar ben bang als ik hem laat liggen dat hij wel weer s'nachts gaat komen

5. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hij is ongeveer 5 en halve kilo

Gisteren maakte ik hem om 11 uur wakker had ie net 60cc gedronken. Daarna in bed gelegd en vamorgen om kwart voor 6 kwam hij voor ze fles.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Krijgt hij 180+6 (dus 200cc voeding) of geef je echt 180cc voeding? En hoe laat begin je normaal 's ochtends met de fles? Als je 's ochtends om 7 uur begint, dan kom je 's avonds om 19 uur op je 4e fles. Je hebt kans dat je kindje dan om 23 uur meer honger heeft...

7. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hij Krijgt dus idd 200cc voeding en hij drink ze helemaal op.

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Dat is best al veel voor een kindje van net 2 maanden, mss dat hij daarom die van 23 uur niet wil drinken. Mss kun je eens proberen om van je 4e fles een 150+5 te maken en van die van 23 uur ook? Dat is bij elkaar 330cc voeding en dus meer dan de circa 260cc die hij nu uiteindelijk drinkt...En de 23 uur fles al laten vallen zou ik persoonlijk zeker nog niet doen, daar is je kindje echt nog te jong voor en inderaad hele grote kans dat hij dan 's nachts weer komt...

9. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ja het is idd wel veel maar bij het consultatie bureau zeiden ze hij geeft het vanzelf aan als ie voldoende heeft en bij 150 bleef ie maar komen na een uur en bij de 180 is ie eindelijk tevreden.
    Ik zal het eens gaan proberen om de laatste 2 wat minder te doen

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Als ik Djayson wakker maakte voor zijn fles om 23 uur sliep hij tot 3-4 s nachts.. Maakte ik hem niet wakker kwam hij om een uur of 6 :rolleyes:
    CB gaf aan dat hij voldoende at om die tijd door te slapen..
    Maar ik moet wel zeggen dat Djayson de 5x180cc binnen en 6 uur en 20 uur opdronk ;)

11. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Nou ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker gisteren laatste fles gegeven om half 10 daarna geprobeert wakker te maken helemaal niks terug in bed en hij kwam vanmorgen om kwart voor 6. Zal is aan het CB vragen wat hun voor tips hebben

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ach als hij verder goed groeit..
    Je kan hem moeilijk elke keer wakker maken onder een koude douche :)
    Hier vonden ze het prima als hij zolang sliep..

13. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0

Nou zoiets heb ik dus ook en van slapen groeien ze ook niet alleen van eten.
    En als hij honger heeft komt ie echt wel.

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Op zich heb je daar wel gelijk in, maar het gevaar zit erin dat je kindje in zo'n diepe slaap zit, dat hij 's nachts niet meer komt om voeding. Dan is de tijdspanne tussen de laatste en eerste fles echt te groot (gezien de leeftijd van je kindje), omdat de suikerspiegel dan teveel daalt. Ik praat uit ervaring, omdat mijn dochter ook zo'n slaapkop was..Ze sliep toen ze 2 weken oud was al van 23.00 tot 7 uur (op borstvoeding) en dan moest ik haar ook echt uit een diepe slaap halen om 23 uur...Al die tijd is die laatste voeding een drama geweest. En ook ik heb haar een keer laten liggen met de instelling dat als ze honger heeft, dan komt ze wel..Maar ze kwam niet. Ze bleef rustig doorpitten, met als gevolg dat ik haar kamertje bijna niet in durfde de volgende ochtend :) Die ochtend was ze dus ook niet meteen fit en dronk haar eerste fles moeizaam en ik voelde me hier dus helemaal niet lekker bij. Tot ze 3 3/4 maand was, heb ik de vierde fles (toen ze 2 maanden was ben ik overgaan op fv) naar voren gehaald, zodat ze rond 23 uur hopelijk meer honger zou hebben. Dat is met veel hangen en wurgen telkens goed gegaan, maar toen ze dus bijna 4 maanden was, toen ging het ècht niet meer. Toen heb ik de flessen over de dag zo verdeeld dat er meer uren tussen kwamen en kon ik de laatste fles rond 21 uur geven (dan lag ze nog niet zo vast te slapen en kreeg ik haar makkelijker wakker). Zo kon ze de nacht goed door komen en gelukkig was ze toen wat ouder en zwaarder en had ze daar ook geen moeite meer mee.....Moet er nog wel bij zeggen dat zij met de leeftijd van jou kindje minder dronk. Rond die tijd ging ik over op fv en ik begon met 5x 150cc en daar heeft ze best een tijdje op gezeten..

Het is dus een beetje aftasten wat je kindje doet. Proberen te laten liggen en 's nachts zelf laten komen of je flessen aanpassen zodat je tussen 21 en 23 uur nog een (kleine) voeding kan geven..Of inderdaad je 4 voedingen overdag verder uit elkaar proberen te krijgen zodat je 4e fles zo laat mogelijk gegeven kan worden, zodat de tijd tussen die laatste en de eerste niet àl te groot wordt..Maargoed, ik praat natuurlijk het meeste uit eigen ervaring en het advies van mijn cb, mss denkt jou cb er wel heel anders over..Daarbij komt dat jou kindje wel al flinke flessen drinkt voor zijn leeftijd, mss dat dat ook scheelt..

Ben benieuwd wat jou cb hierover zegt..

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    hier was inderdaad de laatste fles eerst om half 10, maar hij wil hem nu eerder, rond 8 uur..
    dus wij zijn hem wel langzamerhand gaan vervroegen.. eerst rekken enzo, maar ja gaat nu niet meer...
    ik heb wel goed op djayson gelet, vooral hoe hij wakker werd.. nou schreeuwend want meneer had honger, en fles ging erg snel leeg.. sneller dan zijn andere flessen..

elk kindje is anders, dus idd kijken hoe jou kindje het doet..

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, wij zaten met 8 a 9 weken op 4 flessen, simpelweg omdat wij op verzoek voedde en ik de regels zoals hierboven vernoemd, niet kende.
    Op het cb schrokken ze wel eventjes naderhand, maar ze zeiden ook van: Ach, als ze doet het er blijkbaar goed op en ze wordt helder en alert wakker. Dan is het prima.

Maar Fae werd helder wakker etc en sliep precies 12 uur door na de laatste fles. Ze groeide goed en was vrolijk. Nou prima toch? Ik merkte hier (en nog steeds wel eigenlijk) dat ze het prima zelf kan regelen. Mits ze niet ziek is hoor.. maar zelfs dan herpakt ze het zelf weer, want na een paar dagen of een week ziek zijn en minder eten, haalt ze dat zelf weer in, door de dagen erna, weer voor 1 of 2 extra flesjes te komen.

Dus tja, ik kan je niet echt adviseren, maar in jou plaats, had ik het denk ik gewoon even uitgeprobeerd wat er gebeurde. Waarschijnlijk had ik die nacht dan wel extra vaak naast haar bedje gestaan, maar toch ;) .

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Ik herken het wel wat je beschrijft. Bij Soraya maakt het echt niet uit of ik haar nu om 20 uur de laatste fles geef, 21 uur, 22 uur of 23 uur, ze slaapt altijd tot 6 uur 's ochtends. ook maakt het niet uit of ze nou 4 of 5 flessen krijgt. de laatste paar dagen doet ze het op 4 flessen van 180/6. gisteren kwam ik met de 4e fles uit op 19 uur. ik heb haar om 23 uur nog wakker gemaakt voor een voeding, maar ik krijg er niet meer in dan 20 cc :( ze weigert gewoon om te drinken en wil heel graag slapen. ze wordt heel vrolijk en spelend wakker 's ochtends en is overdag ook lekker actief. nou ik vind het prima hoor!

Share This Page