Van 7 naar 6 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kikibo, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb een vraag over de hoeveelheid voeding voor mijn dochtertje.
    Ze is met 33 weken en 6 dagen geboren (2.310 gram), heeft 6 dagen in de couveuse gelegen en is met 36,5 week thuisgekomen. In het zh heeft ze bijna 2 weken sondevoeding gehad en ik heb tot nu toe gekolfd en dit met de fles gegeven.
    Ze dronk toen ze thuis kwam 7 x 55 ml, dit is ondertussen verhoogd naar 7 x 100 ml. Ze woog afgelopen vrijdag (9 weken oud) 3.700 gram. Ze drinkt (globaal) om 08.00u, 11.00u, 14.00u, 17.00u, 20.00u, 23.00/23.30u en 's nachts 1x (meestal rond 03.00u). Deze tijden wisselen vooral 's nachts nogal (ene keer 23.00u, 02.00u en 05.00u andere keer 23.00u, 03.00u en 07.00u).
    Overal lees ik dat babies op deze leeftijd 6 voedingen per dag drinken. Wat kunnen we doen, om haar eventueel naar 6 voedingen te krijgen, of bepalen kindjes helemaal zelf wanneer ze daaraan toe zijn en kun je hierin helemaal niks beïnvloeden?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi,

je zegt dat je overal leest dat kindjes van 9 weken op 6 voedingen zitten. Dat klopt, met 9 weken zitten velen zelfs op 5 voedingen. Maar bedenk wel dat je dochtertje prematuur is en nu maar 3700 gr. weegt. Dit is vaak ongeveer de geboortegewicht van de meeste babies. Ik vind meer dan logisch dat ze nog 7 keer drinkt, ze heeft het immers hard nodig. Ik zou zeggen lekker haar volgen, kindjes geven zelf heel goed aan wanneer ze minder behoefte hebben aan voeding.

3. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    hoi,
    bij mijn dochter merkte ik dat ze het zelf ging aangeven. Ze dronk dan minder van de fles waardoor we gingen proberen er 1 weg te laten. zolang ze alles nog lekker drinkt zal ik het blijven aanbieden. Ze is nog klein en zal het zeker nodig hebben!

4. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmm.. ja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Ik vind het nog een beetje moeilijk hoe ik moet rekenen, wel of niet corrigeren (dus dan zou ze nu in feite 3,5 week zijn). Mijn gevoel zei ook, haar volgen en zelf laten aangeven, maar ik vroeg me af hoe dat gaat. Ze zal dus vanzelf naar 6 voedingen gaan? Wij blijven gewoon de 150-170 ml per kilo aanhouden? En dan maximaal 1 liter per dag geloof ik?
    Bedankt voor je reactie.

5. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt.. Dus je zegt dat ze minder zal gaan drinken? Heeft ze dan straks minder nodig per dag dan nu? Pff.. ze was zo vroeg dat ik me tijdens de zwangerschap nog helemaal niet verdiept had in de voedingen enzo en de afgelopen weken geen tijd voor gehad. Moet toch maar eens tijd zoeken om me erin te gaan verdiepen.. :)

6. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,
    Hier ook een prematuur kindje. Mischa is best laat van 7 naar 6 voedingen gegaan en ik merkte inderdaad vanzelf wanneer hij daar aan toe was. Ik moest hem op een bepaald moment namelijk steeds waker gaan maken voor de laatste fles (rond 23.00), en op het laatst dronk hij die bijna slapend. Ik heb toen geprobeerd die fles weg te laten en dat ging in een keer prima. De andere flessen heb ik wel langzaam (anders was het spugen geblazen) opgehoogd zodat hij nog net zo veel voeding per dag kreeg. Binnen een paar weken (2 of 3) zat hij zelfs op 5 flessen per dag, want hij werd 's ochtends opeens later wakker en ging 's avonds vroeger slapen. Je kindje zal het dus zelf wel aangeven. Geef haar nu maar lekker zo veel ze wil, ze moet er nog van groeien!

Deel Deze Pagina