baby 7 maanden weigert fles meestal...help!

Discussie in 'Voeding' gestart door gies, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn dochtertje is 7 maanden en weigert vaak de fles. Alleen de fles rond 20.00 uur gaat er gulzig in. Die heeft ze ook wel nodig anders komt ze helemaal niet aan haar cc's melk op een dag.... 's ochtends geef ik haar eerst de fles, maar daar drinkt ze max 100cc van op van de rest maak ik pap,dat eet ze dan wel goed. De fles van 20.00 uur is een lichte papfles. Maar wat doe ik bijv. tussen de middag? Soms wil ze maar 50 cc melk! Ik ben het brood aan het opbouwen,ze eet nu nog maar een halve boterham. Ik heb het idee dat dat veel te weinig is....
    Fruit en groente eet ze wel goed, ik denk dat de fles niet meer ze interessant is..... Ik kan moeilijk tussen de middag ook pap gaan geven.
    Af en toe drinkt ze voor haar fruit of groentehap nog 50 cc, anders kom ik al helemaal niet aan de 500cc?
    Wat kan ik nu het beste doen? Mijn schema ziet er nu zo uit:

7.00 uur melk /pap 200 cc ( gaat vaak wel op)
    Van 8.15 uur tot 10.00/10.30 uur slaapt ze)
    11.00 uur melk ( ik bied 100 aan,maar die gaat bijna nooit op) en halve boterham. Ik geef ook nog een beetje volle yoghurt...
    Als ik tussendoor ook nog fruit geef drinkt/eet ze helemaal geen brood.
    Van 12.00-13.30/14.00 uur slaapt ze.
    14.00/14.30 fruit met vooraf beetje melk
    Tussendoor slaapt ze nog een uurtje.
    17.00-17.30 groente met vooraf beetje melk
    20.00-21.00 papfles ( gaat altijd op ) 235 cc

Wat denken jullie,kan het zo? Of misschien nog andere ideeen?
    Drinken uit een beker of tuit probeer ik wel al maar wil nog niet echt...

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Héél herkenbaar!

Maar op het moment wij met een ander zijn schema begonnen (advies cb) kreeg ukje juist een hongerperiode haha!

Ons schema nu:
    8.00 120cc pap met lepelje
    9.30 fruit (vers)
    12.00 brood (sinds paar dagen 1 hele snee op!) en 120cc melk
    15.30 rijstewafel + drinken (meestal maar 10 cc ofzo)
    16.30 warm eten + volle yoghurt + 90cc melk
    21.00 200cc melk+rijstebloem

Op het moment gaat echt alles op. Terwijl 2 weken geleden hij zijn flessen wegduwde en echt boos werd. Snap er niets van, maar vooruit haha!

Wel jammer trouwens dat die flessen minder en minder worden. Ik geniet van die momentjes altijd. Vooral die laatste fles om 21 uur... zo lief!

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik gaf 2 keer per dag pap onze middelste was altijd heel moeilijk met de fles. zodra hij 6 maanden werd begon ik de flessen melk in een bord met pap te gooien (eerst rijstebloem). zo kreeg hij meer melk binnen dan met de fles zelf.

je moet wat hé.

Deel Deze Pagina