Mijn dochtertje drinkt 's middags nog atijd 1 flesje peutergroeimelk. Dit doe ik omdat ik dan niet apart vitamine D hoef bij te geven. Maar het is natuurlijk niet echt goed voor haar om nog steeds uit een flesje te drinken. Helaas drinkt ze de melk alleen maar uit de fles, niet uit een gewone beker of tuitbeker. Verder gaan sapjes en water wel goed uit een tuitbeker of gewone beker. Zodra ik daar haar melk in doe gaat ze heel vies kijken en drinkt ze het niet meer. Wat zouden jullie doen? Gewoon doorgaan met de melk in een (tuit)beker te geven, waardoor ze dus niet echt veel drinkt, of toch het flesje houden? En wat geven jullie zelf, groeimelk of "gewone" melk? En geven jullie daar dan wel vitamine D bij, en hoeveel?
wij gaan ook over naar minder melk straks, ik doe nog wel opvolgmelk in een fles, zolang ze het andere uit een beker drinkt leert ze dat ook goed. ze vindt het moment nog zo fijn om uit een flesje te drinken en als dat alleen met de opvolgmelk is vind ik dat geen probleem. ik ga straks wel extra vit. D geven maar eigenlijk meer omdat mijn dochtertje niet dol is op andere melkproducten.
Ons zoontje krijgt nog altijd 's morgens een fles peutermelk met bambix. Dit doen we omdat hij erg vroeg wakker is, vaak om 6 uur. En omdat het een slechte "gewone" melk/karnemelk drinker is. En op deze manier drinkt hij het wel en komt hij wel aan min. 300 cc zuivel incl. toetje. Wij geven 5 druppels vit. D, omdat in de peutermelk als ook in de bambix al vit. D is toegevoegd.
Ik zou dat ene flesje gewoon lekker blijven geven. Laat ze toch lekker nog even genieten van dat flesje melk dat ze zo lekker vind denk ik dan !