Dag dames, Mijn kerel eet als de beste en lust ook eigenlijk "alles". Dan moet ik dus wel zeggen alle soorten potjes , want meneer eet het dus niet als ik het zelf maak. Al van alles geprobeerd, diverse soorten bij elkaar, extra fijn, met beetje olie/boter, zonder, wat groffer, enkele soorten, gemengde soorten.....meneer eet het niet. Die kaken blijven stijf op elkaar. Als ik dan een potje (maakt niet uit welk merk of welke smaak) openmaak, dan krijgt hij het niet snel genoeg naar binnen gewerkt 8). Hoe doen jullie dat? oh ja, zelf vers fruit pureren e.d. eet hij wel op! Groeten Jille
He, Wat apart joh!! Het lijk wel of hij het gewoon weet, want als jij dan met een potje aan komt dan wil hij het wel?? Ik heb dat nog niet meegemaakt. Bij mij is het juist andersom.. Zelf gemaakt gaat er makkelijker in..
Misschien een hele domme vraag/opmerking. Geef je het eten direct uit het potje? Dan zou je hem misschien kunnen foppen door zelfgemaakt eten in een leeg potje te doen. Maar hij is denk ik nog wat te jong om zo gefopt te kunnen worden... Lijkt me erg lastig hoor. Wij gaan nu net beginnen met groente en fruit, dus ik ben benieuwd hoe mijn ukkie het vindt...
Ja raar he Hij krijgt het eten niet uit het potje zelf (dat ziet hij dus niet). Ik warm het op en doe het dan in zijn bordje en dat bordje gebruik ik ook als ik het zelf maak, maar dan kan ik het weggooien! Meneer met fratsen hier hoor....maar goed, ben allang blij dat hij de potjes opeet en dan ook echt alle smaken. Verder krijgt hij gewoon fruit, flesje melk en soms liga en 's middags al brood....dus die komt niks te kort. Maar het zou zoveel goedkoper zijn als hij mijn warm eten gewoon wil. Ik probeer elke week met goede moed weer een zelf gemaakt prutje, maar na 2 happen gaan zijn kaken stijf op elkaar....de draak
Haha hier precies hetzelfde met madam. Eet als een bouwvakkertje (goed en ontzettend veel), maar dat verse avondeten , 1 soms 2 happen en ja hoor niks meer door haar giecheltje. Ach ja ik blijf volhouden. Voor tips en ideeen is iedereen welkom.
Kijk eens op de ingredientenlijst van een potje. In heel veel potjes, ook met groente zit ingedikt appelsap, wat de smaak veel zoeter maakt als van pure groente. En veel potjes zijn ingedikt met rijstebloem, wat een andere structuur geeft. Je zou kunnen beginnen met door een potje in de avond een stukje aardappel te prakken. Of op z'n Rapleys hele stukken.
Onze dochter eet ook bijna alleen maar potjes. In het begin maakte ik heel enthousiast zelf wat klaar, maar dat at ze idd niet. Sinds kort eet ze af en toe wel met ons mee, bloemkool vindt ze wel lekker (dit is lekker zacht van smaak denk ik). Heb het van vriendinnen ook gehoord en daar was het rond de eerste verjaardag ineens andersom... toen wilden ze geen potjes meer Denk dat het gewoon een kwestie is van af en toe blijven proberen.
Hier hetzelfde probleem gehad! Hij vond potjes heeeeerlijk. Ik heb het na een tijdje opgegeven, en hem voordat wij aten gewoon potjes gegeven. Als wij daarna gingen eten, zette ik hem bij ons aan tafel en gaf hem iets wat wij aten (sperzieboon, stuk tomaat, stuk bloemkool) om mee te eten/oefenen. Dit ging steeds beter en nu smult meneer ook van mijn zelf gekookte prakkies.
hier ook dat probleem gehad...hebben nooit potjes gehad maar gelijk zelf gemaakt...het ging er met moeite in...oplossing gevonden ....bloemkool met gele paprika....het hele bordje gaat met veel gesmek leeg ...morgen gaan we er nog een andere groente toevoegen kijken wat ze ervan vind
Ik vind het eten uit potjes vaak wat natter dan mijn eigen prakkie. Voorheen at hij potjes beter dan wat ik maakte. Nu doe ik er een scheutje melk/water bij, waardoor het wat smeuiger is. Misschien maak je het te droog?
hier hetzelfde... emma wil mijn met liefde gemaakte verse groenten niet. Maar de potjes vind ze heerlijk! zelf klaargemaakt fruit wil ze wel. Ik dacht eerst dat ik het misschien niet goed pureerde want ik krijg het nooit zo fijn als in een potje, maar volgens mij is dat het ook niet.
Totdat mijn zoontje 1 jaar was, kreeg hij altijd potjes, zowel fruit als warme hap. Uiteraard heel vaak vers geprobeerd, maar hij moest het echt niet. Ik vond het ook frustrerend en vreemd, al die positieve verhalen die ik hier las, ik herkende het voor geen meter. Vreemd was dat fruit op kdv vers wel goed ging, maar thuis precies hetzelfde gemaakt als op kdv... nee hoor. Met 1 jaar vond ik het welletjes en vond ik het wel tijd dat hij maar met ons mee zou eten. Dat heeft een aantal dagen opgeleverd dat hij echt helemaal niks at, ja brood als lunch en bij ontbijt, verder heel eigenwijs. Toen gaf hij zich gewonnen en uiteindelijk heb ik hem (hij is nu 17 mnd) nooit meer een potje gegeven. 2x geprobeerd als we ergens waren voor het gemak, maar nee hoor. Hij eet gewoon nu wat wij eten, wil hij niet dan niet. Ik maak niet iets anders klaar en heb ook geen potje staan. Wel is hij fan van een prakje, maar uiteraard niet zo fijn als de potjes om mee te beginnen. Gewoon met vork een beetje groente, vlees en aardappel prakken en dan zo hop zelf op de lepel of met hand en eten maar.
Ik herken dit helemaal. Mijn zoontje wilde ook nooit vers gemaakte groente. Wij zijn toen gaan mengen. Dus een half potje aangevuld met verse groente. En dat ging prima. Op een gegeven moment probeerden we weer gewoon vers te geven en dat ging goed. En nu eet hij geweldig met de pot mee, hij lust eigenlijk alles. Dus even volhouden...