hallo eveline over een week is mijn dochter 6 maandjes oud,tot nu toe ben ik nog niet begonnen met bij voeden zoals fruithapjes enzo ivm kans op allergieen. nu wil ik deze week gaan beginnen met de fruithapjes maar omdat dit natuurlijk langzaam word opgebouwd en dit niet gelijk een flesvoeding kan vervangen (denk ik) vroeg ik me af of ik van fles voeding al wel gelijk met nummer 2 moet beginnen of nog even nummer 1 totdat ze ik echt een fles kan weglaten? ik had namelijk ergens gehoord dat het beter is om nog even met nummer 1 door te gaan omdat ze hier meer van mogen hebben dan de flesvoeding nummer 2. en ik ben van plan om in de ochtend rond 10.00 te beginnen met een fruithapje is dit een goed idee? haar schema van flessen zien er nu zo uit: 07.00 fles van 180 en 6 schepjes 11.00 fles van 150 en 5 schepjes 14.30 fles van 180 en 6 schepjes 17.30 fles van 150 en 5 schepjes 10.00 fles van 180 en 6 schepjes mocht je nog tips voor me hebben over bv een goed schema of wat goed is om mee te beginnnen van fruit of groente dan hoor ik dat graag. groetjes sabrina
Hallo Sabrina, Je mag nog even doorgaan met de nummer 1 voeding, maar je kunt ook al beginnen met de opvolgmelk. De opvolgmelk heeft een groter schepje waardoor je kindje meer voedingsstoffen per flesje krijgt, de maximale hoeveelheid is daarom 800 ml per dag. Je kunt dan ook 5 voedingen van 165 ml geven. Wanneer je een begin maakt met de bijvoeding hoef je zeker nog geen voeding te laten vallen hoor. Vaak gaan kindjes over op minder voeding met 8 maanden. Je kunt straks wel 4 voedingen van 200 ml aan gaan bieden als je de bijvoeding iets uitbreidt. Groeten Eveline