kan dit kwaad?

Discussie in 'Voeding' gestart door mammie1982, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vanavond heeft mijn man gekookt, heel lief natuurlijk. Hij had voor onze dochter mini slavinkjes gebakken. Wij aten zalm en dat lust ze niet.
    Nu gaf hij haar een halve, maar toen ze m bijna op had zag ik dat hij nog helemaal rauw was van binnen. Die krengen krijg je ook moeilijk gaar dat weet ik ook.
    Maar ik word nu toch een beetje bang.
    Zou ze een groot risico lopen om ziek te worden?
    En hoe snel gebeurt dat en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Of het kwaad kan, ja, als er bepaalde bacteriën inzitten wel. Maar ja dat weet je niet. Als je dochter een voedselvergiftiging krijgt merk je dat wel binnen een paar uur: spugen, diarree, buikpijn etc. Ik hoop het niet voor je en meestal valt het wel mee maar het kan wel. Sterkte!

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Tja goed is het niet, maar het is gebeurd. Gewoon je dochter in de gaten houden; als ze ziek wordt gelijk even de huisartsenpost bellen. Maar de kans is groter dat ze er totaal geen last van heeft.

Ik heb trouwens nooit een rauwe slavink; even aanbraden en 20min laten sudderen (bij de grote)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat de anderen ook zeggen: niet zo goed natuurlijk!
    Maar je merkt het ook vanzelf als ze er ziek van wordt... hoop voor je van niet!

Hier staan ze ook zeker wel 20 minuten te sudderen en soms snij ik ze nog wel eens doormidden (oftewel in lengte of in breedte) en dan nog even door laten bakken/ sudderen. Dan zijn ze zeker goed gaar!

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Inderdaad. zelfde bakken als gehakt.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hou je kindje in de gaten.
    Het is nu eenmaal gebeurt. Het zal vast niet het laatste zijn wat 'niet goed' gaat...
    Als je vlees vers was zal er echt niet zoveel mis kunnen gaan

7. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Oeps wat toevallig, onze zalm was gisteren ook nog rose, maar ik dacht dat dat mocht met zalm.. (bloos)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zalm is roze als ie gaar is (en rauw trouwens ook) ;) het mag niet glazig meer zijn maar een andere kleur dan roze wordt het niet

9. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Nee dat snap ik :) maar het was dus nog iets glazig. Ik dacht dat het net als rundvlees niet erg was als het niet helemaal doorbakken was.

Deel Deze Pagina