Voedings/slaapvraag

Discussion in 'Borstvoeding' started by Zonnebloem22, Jul 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

May 24, 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    Mijn (grote) zoon is nu 7 maand en ons schema ziet er als volgt uit:

9.00 wakker, bv
    11.30 fruit
    12.00 bv
    15.00 bv
    17.00 warm hapje
    18.00 bv (klein beetje)
    20.00 bv
    23.00 bv daarna slapen

Overdag slaapt hij soms een kwartiertje, soms een half uur
    en heel, heel soms een keer een uur aan 1 stuk verder niet.

nu zei iemand tegen mij dat het niet normaal was dat hij overdag
    nooit naar bed gaat en dat ik hem best na de voeding van 20u in bed kan stoppen voor de nacht, dat heb ik geprobeerd maar dan word hij ineens tussen 2-3u 'snachts wakker..

Ik heb zelf eigenlijk geen probleem met hoe hij het doet hoor
    ik vraag mij alleen af hoe andere kindjes op deze leeftijd het doen?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik kan niet met je vergelijken daar mijn meisje 4,5 maand is maar wat maakt het uit jo!
    Als je kindje vrolijk en gezellig is dan heeft hij kennelijk weinig (of minder) slaap nodig dan andere kindjes.
    Ik ken zat mensen die kinderen hebben die of heel lang en vaak slapen, of weinig en kort, of alles er tussen in.
    Je leest het al, kindjes zijn niet hetzelfde :)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Het lijkt mij wel wenselijk dat je zoontje overdag ook slaapjes in bed gaat doen. Want zoals ik nu begrijp heeft hij geen vaste plaats om te slapen?
    Of de vaste slaapplaats z'n bed wordt, moet je natuurlijk zelf bepalen, ik weet dat er ook moeders zijn die voor elk slaapje de draagdoek/draagzak gebruiken. Dat heb ik hier nooit gedaan, alleen als het niet lukte om zelf in bed te slapen.
    Je zou je zoontje toch ook om 20.00 naar bed kunnen brengen, om 23.00 een (droom)voeding en dan weer verder laten slapen?
    Verder is een nachtvoeding nog heel normaal, maar snap als hij normaal van 23.00 doorslaapt tot de volgende ochtend je dat natuurlijk prettiger vind. Maar weet niet of je het dus ook al met een (droom)voeding om 23.00 nog hebt geprobeerd? Dan slaapt hij 's avonds wel in z'n eigen bedje, maar je geeft hem nog wel even de voeding voor de nacht.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom hij niet naar bed gaat overdag? Persoonlijk vind ik dit wel wat raar ja :p

Leg je hem niet in bed omdat je veel weg bent of gilt hij daar moord en brand en doe je hem daarom niet naar bed?
    Een baby die 14 uur achter elkaar wakker is ben ik nog nooit tegengekomen en zou ik niet fijn vinden voor mezelf.
    Of slaapt hij bv wel een paar uur in de box?

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Hier lag dl pas na 6 maanden overdag (s middags) in bed te slapen. En dan vaak max een uurtje. De dutjes deed ze tot die tijd bij mij op de buik. Ook vroeg naar bed was eerst een ramp (leek net of ze al kon klok kijken ;)). Nu gaat het wel goed en krijgt ze om half 8 de laatste fles en slaapt dan door tot 7 uur. S middags slaapt ze meestal ca. 1.5 uur en s ochtends als ik geluk heb een half uurtje. Dat halve uurtje s ochtends is ook al vanaf haar geboorte hoor.
    Zou kijken hoe je kleine is overdag, snel hangerig, vervelend, huilerig etc dan is het wellicht wel goed om proberen wat meer slaap ritme te krijgen aan de andere kant heeft ieder kindje een andere hoeveelheid slaap nodig . Ook met de avondvoeding. Denk dat het voor jezelf ook veel fijner is om nog een late voeding te geven en dan door te slapen dan dat hij opeens om 2 uur komt.

Succes ermee!

6. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Hier ging dl rond de 6 mnd pas smiddags naar bed van 13.00 tot 15.00. Snachts sliep ze toen van 22.00 tot 9.00 ongeveer. Hier lag ze nog bij ons op de kamer en ging ik gewoon op bed liggen. Werkte hier goed.

7. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

May 24, 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    bedankt voor jullie reacties

hij is nooit vervelend,huilerig etc..

en slaapt tussen elke voeding een kwartier tot een half uurtje
    in de box, dit omdat ik na mijn bevalling zo weinig mogelijk
    moest trap lopen eerst en omdat hij erg zwaar is
    en ik dystrofie in de arm heb, daarom is hij altijd beneden gebleven..
    normaal brengt mijn man hem altijd naar boven
    heb ook niemand anders die dat kan doen verder.
    1x daags naar boven brengen zou misschien wel lukken
    dat kan ik wel proberen.

hij drinkt bij de laatste voeding altijd heel flink
    en dubbel zo lang als bij een andere voeding dus
    die voeding kan ik niet weg laten.

gisteren heb ik bij het hapje water gegeven
    en geen melk na de tijd, dat ging prima :)
    vandaag weer proberen dus! dat scheelt wel een voeding
    die hij best kan missen.

hoeveel voedingen kregen jullie kids op deze leeftijd?

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Waarschijnlijk slaapt jouw zoontje dan meer dan mijn dochter ooit gedaan heeft overdag. Je zou inderdaad wel kunnen proberen om hem s middags in bed te leggen, grote kans dat hij dan toch wat meer slaapt aan 1 stuk. Kans dat hij dan na de volgende voeding wel het dutje weg laat.

Ik gaf met 7 maanden nog maar 2 x bv maar ik was toen ook al aan het afbouwen dus dat ik geen vergelijking.

9. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

May 24, 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    hij slaapt nu voor het eerst in zijn bed in de middag
    duurde wel even voor hij sliep maar dat mag ;)
    hij heeft niet gehuild en leek het wel prima te vinden

10. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

May 24, 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    o ja en de voeding van 18u is er ook af.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Wat fijn dat het slapen lukt! Hier heeft het ook wel even geduurd voor het echt goed lukte hoor, nu slaapt ze normaal gesproken lekker in bed. Soms lukt het niet maar dat is dan maar zo.

Prima dat die voeding er vanaf is, was toch maar een klein beetje als ik het zo terug lees?

Vooral doen waar je zoontje het beste bij doet. Soms is dit even wat nieuws (en dus ook een verandering voor mama) maar als je zoontje het er goed op doet is het vaak ook zo voor mama :).

12. Sterre12

Sterre12 Actief lid

Sep 29, 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk kind is inderdaad anders. Als hij tevreden is dan zal hij wel genoeg slaap krijgen. Maar goed dat je het soms ook in bed probeert; daar kan hij toch meer rust krijgen en misschien gaat hij daar wel langer slapen dan je gewend bent. mijn kindje gaat inderdaad na die 20u voeding naar bed maar ik maak hem 22.30 wakker voor een late voeding. Die drinkt hij half slapend. Zo heb ik zelf meer aan mijn avond en meneer kan wel de nacht door slapen.

Share This Page