Vaste voedin en verslikken

Discussie in 'Voeding' gestart door kkatinka, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hi ik weet dat vloeistoffen meer kans geven op verstikken, maar toch vind ik het behoorlijk eng / spannend om dl binnenkort stukken aan te gaan bieden... Ik sta zelf volledig achter de methode, maar toch weet ik niet wat ik ermee aan moet. Is het slim om met angst/spanning te beginnen?
    De reacties in mijn ongeving helpen trouwns niet mee, haha

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik weet niet waar je vandaan hebt dat vloeibaar voedsel meer kans geeft op verstikking? Je baby is niets anders gewend. Afhankelijk van de mondmotoriek van je kleintje kunnen stukken juist tot verslikken leiden (bron: https://www.ncj.nl/richtlijnen/jgzrichtlijnenwebsite/details-richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526). Ik heb trouwens geen idee hoe je erachter komt of de mondmotoriek goed genoeg is.

Ik begrijp daarom goed dat je het spannend vind. Misschien kan je beginnen met zulke grote stukken dat je kleintje er sowieso niet in kan stikken, zoals een hele wortel? En er bij blijven natuurlijk.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier één met een superslechte mondmotoriek (derde kind op rij...), stukken zouden hier niets geweest zijn. Zelfs met 9 maanden staan ik én hij doodsangsten uit als ik hem een wortel geef. Als ik niet bijgevoegd had met gepureerd voedsel, had ik nog steeds niet geweten of hij allergisch was voor bepaald voedsel want hij krijgt het eenvoudigweg niet weg. Als je het graag wilt, zou ik het gewoon proberen maar óók goed naar je kindje kijken. Ik geloof nl niet in methodes die voor alle kindjes het allerbeste zijn.

Deel Deze Pagina