Starten met haken babydeken voor zwanger zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juffie123, 22 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Hoi allen,

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met haken. Nu zijn er drie baby's geboren in mijn omgeving en heb ik voor een ieder al iets gehaakt.
    Wanneer ik zelf zwanger zou zijn zou ik dolgraag veel zelfgemaakte spulletjes willen hebben. Ik zou oa graag een babydeken willen haken. Aangezien mij dat veel tijd lijkt (en ik ook nog wat anders doe dan haken ), lijkt me het heel leuk om daarmee te Starten!
    Nu ben ik alleen nog niet zwanger. Zelf ben ik geen voorstander van al spullen kopen, dus ik twijfel een beetje te beginnen. Straks duurt het nog heel lang.
    Wat zouden jullie doen? En zitten jullie wel eens in vergelijkbare situaties?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.328
    8.833
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je zo goed haha! Ik ga in Maart beginnen met de eerste poging zelfinseminatie en zit nu al allemaal naar babyspullen te kijken :oops: Heb al een paar keer met iets in mijn hand gestaan twijfelend of ik het zou kopen. Maar ik ben wel zo'n type dat als het een meisje zou worden ik echt wel dingen roze wil en voor een jongetje mintgroen. Ook over zelf haken al zitten denken (als ik dit überhaupt kan :roflmao:) maar ja welke kleur dan? Of wil je dan een neutrale kleur doen?

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik haak heel veel, maar durf nog niks voor mij nog niet verwekte kind te haken.

In goed nieuws, het is prima te doen om in negen maanden tijd een baby dekentje te haken. Die zijn niet zo groot.

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb nooit wat gekocht/gemaakt voordat ik zwanger was. En daar was ik blij om. We hebben bijna twee jaar moeten wachten op de zwangerschap van mijn dochter. Ik zou het heel pijnlijk/confronterend hebben gevonden als ik al die tijd babyspulletjes had liggen met de vraag of er überhaupt een kindje zou komen.

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik sluit me aan bij @Flamingooo
    Om die reden heb ik dat ook niet gedaan. Begonnen met haken na de eerste zwangerschap die niet goed afliep, daarna niks gehaakt voor een eventuele nieuwe zwangerschap. Pas veel later in de zwangerschap zelf. Nu ook nog niet begonnen maar dat komt denk ik straks nog wel als alles goed gaat met de baby.

6. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik ben niet van het zelf iets maken maar heb pas op de dag dat ik 12 weken was voor het eerst iets gekocht (een knuffeltje). Na 17 weken wisten we dat we een dochter kregen en toen ging ik uiteraard helemaal los :D

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb een grote deken gehaakt, welke ik in 2en kon halen zodat ik er ook 2 ledikant dekens van kon maken.
    Is mss ook een optie voor jou?

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou dan hadden wij ook een flinke collectie gehad. Zeker confronterend

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.328
    8.833
    113
    Vrouw
    Dit is ook wel een grote reden waarom ik het niet doe. Zeker na verhalen hier op het forum te hebben gelezen en een vriendin die door endometriose al 16 maanden bezig is voor een tweede.
    Heb een paar keer op het punt gestaan maar had dan het gevoel dat ik het 'jinxte' (geen idee hoe je het schrijft maar je weet vast wat ik bedoel hahah :D)

10. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik heb ook al dingetjes gekocht en zit nu al 132 dagen op mijn ei te wachten.
    En ik heb besloten juist omdat ik nu zo lang moet wachten ik wel wat leuks kan maken voor de kleine friemel. Ik kan naaien en haken. En ik denk dat ik de call the midwife deken ga haken. Ik heb deze ook ooit eens weggegeven als kraam cadeau.
    Ook is de granny stripe erg makkelijk en snel te haken. En zeer geschikt om dekens van te maken. Het staat toch leuk in de wagen zo'n zelf gemaakt dekentje.

Doe lekker waar je je goed bij voelt. Blijf lekker bezig. Voor mij maakt het het dragelijker om wat te doen. Ik heb geen invloed op mijn ei, maar als het zo ver is heeft mama een mooi dekentje voor je klaar :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

boerderijmama en wennepen80 vinden dit leuk.
  11. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Heb je deze dekentjes al gehaakt? Ziet er super uit!
    Ik heb vandaag wol gehaald. Ik begrijp goed dat de meesten het niet zouden doen.
    Toch denk ik... ondanks dat ik niet weet hoe lang het duurt, de kans is wel groot dat er uiteindelijk een kleintje komt vroeg of laat.
    En ik vind het gewoon al erg leuk om er mee bezig te zijn.
    Ik snap idd dat je het gevoel hebt dat je nu toch al wat kan doen. Wel vervelend dat je zo lang op je ei aan het wachten bent. Hopelijk komt ie snel!

Ik zit zelf te denken aan zo'n bubble hartjes dekentje. Maar ik zal de call the midwife ook eens opzoeken.

12. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Dat zijn de dekentjes die ik cadeau heb gedaan. De grijs roze is de Call the midwife. Was zo leuk om te doen.
    Ik ben niet zo goed in die boblestitch. Maar heb er wel al heel veel mooie dekentjes van voorbij zien komen.
    Mijn ervaring is dat als je een haakproject start en je hebt er nog geen doel voor je uiteindelijk altijd een goed plekje vind voor je creatie. Start lekker met haken en ik weet zeker dat je dekentje goed terecht gaat komen :D laat die baby maar weten dat je er klaar voor bent :p

13. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik heb allerlei babyspul gehaakt voor ik zwanger werd, maar dan vooral voor anderen. Het allereerste knuffeltje ooit heb ik wel bewaard en ligt straks in het wiegje van onze eigen baby. :thumup:

Dinpin vindt dit leuk.
  14. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik begonnen met een dekentje breien omdat ik me machteloos voelde. Ik ben nadat het misging ermee doorgegaan terwijl ik niet zwanger was en nu ik weer en succesvol zwanger ben weer ermee verder. Ik vond het een soort van werken aan de toekomst, ik heb het niet als zwaar ervaren. Ik vind dat je dat ook best kunt doen voor je zwanger bent.

Dinpin vindt dit leuk.
  15. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Kan me ook voorstellen dat het een heel ontspannende bezigheid voor je is! Waarbij je ook nog eens kan mijmeren over een kindje dat daar wellicht straks onder ligt. Ik vind het ook wel iets anders dan een hele baby uitzet kopen hoor! Ik heb zelf vanaf 20 weken voor t eerst zelf echt wat gekocht.

16. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Mij helpt het juist om, als ik weer ongesteld wordt of geen vertrouwen meer heb, iets kleins te kopen. Ja, daardoor heb ik ondertussen een aardige verzameling knuffeltjes, doekjes, rompertjes, enz enz enz. Maar mij helpt het. In heb niet het gevoel dat ik iets jinx. Voor mij is het juist; deze ronde is het niet gelukt, maar door dit te kopen, geen ik mijzelf weer hoop voor de volgende ronde. (deze spullen liggen overigens niet in het zicht en niemand weet ervan, behalve mijn vriend)

Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik nooit zwanger raak. Dan is het misschien wel confronterend, maar dan zullen we gaan adopteren, dus ook dan komt het wel van pas.
    En mochten we een peuter adopteren, kan ik met gemak die spullen weg doen, want dan is mijn hart gevuld met een kindje :)

Dus, mij helpt het juist als ik er even doorheen zit!

Leraje vindt dit leuk.
  17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Juffie123 O je hebt me zo aangestoken met je bericht!
    Deze gaat voor onze beeb worden mocht ik zwanger raken.
    Bedankt dat je me weer aan het haken hebt gekregen. Het is een heerlijke afleiding!

Bijgevoegde bestanden:

boerderijmama en wennepen80 vinden dit leuk.
  18. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Babydekentjes haken check:thumup:
    Ben begonnen toen we de wens hadden van een 2e en zie het resultaat:roflmao:
    Nu maar begonnen met een deken voor ons zelf:) DSC_0534.JPG

Dinpin vindt dit leuk.
  19. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Wat leuk zeg! Goed bezig .
    Wil je trouwens gewoon wachten op je eisprong of ben je ook van plan nog even langs de huisarts te gaan? Kan me voorstellen dat wachten langs duurt.

Dit is trouwens mijn dekentje tot dusver. Nog niet zo ver, aangezien de eerste twee vierkantjes niet goed gelukt zijn.

Bijgevoegde bestanden:

wennepen80 vindt dit leuk.
  20. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Wow wat een werk zit hier in zeg!

Deel Deze Pagina