Beginnen met hardlopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ey werkt met 3 lessen in de week die in principe hetzelfde zijn he.. 2 keer is een mooi begin maar je zult merken bij 3 keer dat het makkelijker gaat.

JA prijs zegt helaas niets over de goede schoen voor jou, als ze niet juist zijn voor jouw voet kan je nog flink last krijgen dus als je last van je heupen, knieen of iets krijgt toch even langs de sportzaak om te laten scannen... zal niet meteen gebeuren maar als je paar weken bezig bent kan je daar last van krijgen als dit gebeurd kan het evt aan je loophouding liggen (is ook erg belangrijk!) maar zeker ook aan je schoen.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

haha het is even een kwestie van proberen , de ene maag kan wat meer hebben dan de ander, ik doe het er goed op, ik drink ook altijd een half uur van te voren een glas water maar ook niet iedereen kan dat hebben, dus even proberen als voor jou bv een cracker ofzo werkt kan dat ook natuurlijk.. je merkt snel genoeg wat werkt.

SUCCES!!! het is zo lekker als je eenmaal erin zit, ik mis echt dat momentje van mijzelf wat ik dan heb en het heerlijk leegmaken van je hoofd!!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn man heeft vorig jaar zijn schoenen idd in de sportzaak laten nakijken en heeft me geholpen met de keuze voor deze schoenen. Mijn enkels zijn nu gelukkig een stuk sterker dus heb er wel vertrouwen in.

las idd dat Evy 3x per week gebruikt in haar lessen,maar red dat niet ivm de kinderen en geen opvang. Misschien dat als ik er straks goed in zit en het savonds weer langer licht is ik er dan nog een avond bij pak. Maar zou nu al heel erg blij zijn met 2x zonder van binnen dood te gaan :D Conditie van nu is zeg maar hijgend boven aan de trap staan.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Als je maar rekening houd dat de drie keer nodig is voor goede opbouw dus zou dan niet de week erop steeds nieuwe lessen pakken anders ga je misschien te snel, effe kijken hoe het Gaat...

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow wat leuk! ik loop ook intensief nu sinds 2 weken. Maar ik loop op de hardloopband op de sportschool omdat ik buiten zere enkel/knie krijg ???
    Gaat ontzettend goed, loop 3 à 4 x in de week en hou het nu 7 min vol!
    Lees graag mee voor tips, zelf heb ik helaas geen tips.. ik loop maar wat :p

6. poohB

poohB Actief lid

21 aug 2013
    126
    0
    0
    Proberen onze wens in vervulling te laten gaan - z
    Overijssel
    Ik wil eigenlijk ook weer beginnen met Evy.
    Vind het alleen moeilijk om vol te houden. Na een aantal weken heb ik er geen zin meer in, of heb ik het te druk om te lopen, vind ik het te slecht weer of iets dergelijks. Kan altijd weer een excuus verzinnen.

Wil zo graag het leuk vinden, maar helaas ken ik niemand die met mij wil lopen. Vriendinnen vinden het niks.

Iemand tips?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    pooh, ik weet niet of ze dat bij jou ook hebben.maar hier in het dorp heb je via de sportschool een hardloopclub. Zo ga je in groepsverband en heb je een stok achter de deur. misschien is dat iets voor jou ? Of oproepje in de supermarkt hangen ofzo om een renmaatje te vinden.

8. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Het is al veel gezegd, idd Vlaanderen Sportland start 2 run downloaden met Evy. Ze vertelt je precies wat te doen.

Ik ben vorig jaar maart of april begonnen, tot les 15 ofzo gekomen, toen meegedaan aan de Colorrun (5km). Door omstandigheden gestopt en daarna zwanger. Moet zeggen dat ik het heeerlijk vond, terwijl ik echt zo lui ben als maar kan en totaal geen conditie had.

Kan niet wachten om na mijn zwangerschap weer te beginnen!

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het gaat gewoon langzamer. Mr. Mystiek deed het ook met twee keer per week, en die is gewoon in wat meer tijd naar een half uur geklommen. Geen enkel probleem. Hij heeft goed opgelet of iedere les op zijn niveau zat, en heeft bij een te laag niveau telkens extra gelopen. Eén of twee keer heeft hij een les niet uitgelopen, ik denk dat die keren algemene vermoeidheid ook een rol speelden.

Het grootste probleem voor veel mensen is volhouden. Niet tijdens de lessen, maar telkens weer een les gaan doen, en niet een weekje overslaan. Dat weekje wordt een maandje, en dan ben je alweer teruggezakt.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

bouw het wel wat langzamer op he want je knieen e.d. gaan er anders aan hoor en dan kan je weer opnieuw beginnen, hardlopen is heel blessure gevoelig!

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

ja is zeker zo maar je MOET altijd een les kunnen uitlopen anders heb je niet goed opgebouwd, je hoort na elke les te denken oohh ik kan nog wel effe, maar dat doe je dan niet. Dus goed opbouwen is zeker belangrijk dan blijft en leuk en eigenlijk makkelijk (en daardoor beter vol te houden)

Samen lopen is misschien "gezellig" maar vaak loop je niet je eigen ideale tempo dus alleen lopen is zeker om op te bouwen ideaal..

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net mijn eerste les gehad. Moet zeggen dat het me meeviel. Wel last van mijn knie maar ik denk dat dat komt omdat ik te hard neerkom waardoor mijn knie de klap opvangt.even kijken hoe ik dat kan verbeteren

13. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Niet alles gelezen hoor.

Ik ben ook begonnen met hardlopen en gebruik de app van slimrun.
    Je word gecoacht door een dame in je oor die je precies vertelt wat je moet doen en ook sleept ze je door de moeilijke momenten heen.
    Verder heb je er geweldige muziek bij.
    Je wordt ingedeeld op een niveau die goed vol te houden is voor jou.

Had altijd een gruwelijke hekel aan hardlopen (vooral omdat ik het naar mijn idee niet goed kon).

Nu bij les 3 5,7 km gelopen. Heb namelijk runkeeper app in m'n andere zak die geeft aan hoeveel km je loopt. Telefoon van mijn man .

Het is echt geweldig slimrun. De eerste les van een bepaald niveau is gratis en daarna betaal je 3,99 voor alle lessen van jouw niveau.

Wat het belangrijkste is wat ik geleerd heb en waar ik iedere keer op stuk liep is je ademhaling. Recht op lopen in ademen door neus en uitademen door mond.

Heel veel succes en het is waar wat ze zeggen op een gegeven moment krijg je er echt lol in!! Ik ben in ieder geval om...had ik nooooooit gedacht :D

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja, bouw het voorzichtig op :) ben begonnen met 1 minuut.

Deel Deze Pagina