hoi wie is er ook begonnen met hardlopen? hoe gaat dit en hoevaak doe je het per week en wat is je doel hier gisteren de schoenen gekocht en net de kleding wil dinsdag avond beginnen met lopen
Hoi! Leuk, hardlopen is heerlijk. Ik ben net overgeschakeld op een lager en minder intensief schema vanwege het slechte weer. In principe kun je elke dag lopen trouwens. Ik heb het afgelopen seizoen meerdere 5 km en de 4 mijl gelopen. Volgend jaar wil ik de Dam tot Dam toch echt lopen. Ik begin rond februari weer met echt opbouwen. Als je start, adviseer ik je de Evy app. Ze loodst je door de eerste harde kilometers heen en je zult merken dat je na een week of wat de smaak te pakken krijgt. Als je meer wilt dan alleen maar lopen voor de lol is het handig om je aan te sluiten bij een vereniging. Dan krijg je ook intervaltraining aangeboden en dit maakt je sterker en sneller. Succes!
Ik ben half mei begonnen. Inmiddels even een break, want ik heb een hekel aan kou maar zodra het weer iets beter wordt dan pak ik het weer op. Nu thuis sporten. Ik rende 3-4 keer per week zo'n 5 km. Maar dit heb ik echt opgebouwd hoor. Mijn doel was 20 kilo afvallen voor december 2015. Inmiddels 17 kilo kwijt. De laatste drie haal ik niet meer, mijn gewicht is momenteel al een paar weken stabiel dus sta op een plateau. Maar ik wil nog 10 kilo.
g89 hoe ben je zo veel afgevallen? ook met eten opletten? wil namelijk er ook bij afvallen hoelang deed je over dat je op de 5 km zat?
Ik ben nu een maand geleden begonnen met hard lopen en ik vind het geweldig! Ik doe het samen met mijn vriendin en we rennen minimaal 2 dagen per week en als het uitkomt zelfs 3 dagen. We rennen via het schema van Evy. Mijn vriendin heeft een boek waar voor iedere week een schema staat ingevuld waardoor je het dus iedere week opbouwt. Ons doel is om op 29 mei mee te doen aan de Ladies Run in Rotterdam. TIP: Download Spotify, dan kun je muziek luisteren tijdens het rennen, er zijn zelfs speciale hardloop nummers
en wat wil je gaan lopen? hier doel 10 april de 5 kilometer, maar heb dus bijna geen conditie dus echt bij 0 beginnen en doel is toch om de dag en min 3x per week
Inderdaad ook letten op mijn eten en drinken. Mijn conditie was echt onder het vriespunt haha. Heb er 4 maand over gedaan voordat ik 5 km kon hardlopen. Ik ben begonnen met 2 km. Ik ren op een rustig tempo hoor. 5 km in 38 minuten.
Ja, hier ook net begonnen! Gisteren eerst les met Evy gedaan, ging goed, wel iets spierpijn vanmorgen in mijn bovenbenen maar volgens mij is dat een goed teken. Ik vind het alleen lastig om momenten te vinden omdat het zo heel vroeg donker is, en ik woon op het platteland dus buiten in het donker lopen vind ik niets ( dat is nml echt pikkedonker en je loopt dan op de weg waar ook de auto;s rijden).
ow ik ga juist in het donkerlopen, allemaal goede wegen (ook zodat ik in begin niet gezien wordt hihi( g89 heb je een schema met lopen en eten?
Nee had geen schema met lopen. Deed het op gevoel. Het heeft wel even geduurt voordat ik mijn tempo vond met hardlopen. In het begin liep ik te hard en dat putte me echt uit, maar ik ben begonnen met interval op eigen gevoel. Dus 1 min hardlopen 2-3 minuten lopen e.d.. toen ik eenmaal een prettig hardloop tempo had gevonden en mijn ademhaling goed onder controle had ging het sneller. Mbt eten, ook geen schema. Maar geen frisdrank en allemaal lekkere en ongezonde producten. Dit hielp mij al enorm. Ik ben een echte liefhebber van chocola en at gewoon te vaak en te veel lekkers. Dit tikt natuurlijk flink aan. Ik eet nu zo'n 1500-1800 kcl per dag. En voorheen zat ik op zo'n 3000 of meer per dag. Super slecht natuurlijk! Ik eet 6 keer per dag normaal. Dit eet ik bijvoorbeeld op een dag. 's Morgens ontbijt ik vaak met kwark en havermout Tussendoor: stuk fruit, handje noten, gekookt eitje oid. Lunch: salade of roggebrood met mager beleg. Tussendoor: rijstewafels met laagje pindakaas of niets, komkommer, cherry tomaten. Avondeten: normaal, maar meer groente en minder aardappels. Vlees eet ik sowieso zelden. Kip en vis wel meer. Drinken: 4 kopjes koffie met een beetje suiker. Helemaal zonder vind ik niet lekker en verder alleen maar water of spa rood. Ik dronk voorheen bijna een fles cola per dag. Nu drink ik dit bijna nooit meer. Misschien een glaasje per maand. Maar ik eet af en toe echt wel eens lekker en slecht hoor, maar de dagen er na hou ik er rekening mee en doe ik weer normaal!
We gaan beginnen met de 5 km. Wil de lat nog niet te hoog leggen Als je in het donker gaat lopen zorg dan wel voor goede verlichting, trek zo'n reflecterend hesje aan en misschien van die soort fiets lampjes om je arm heen. Ikzelf vind overdag in de ochtend op het moment dat ik de kids naar school heb gebracht het fijnst. Maar dat is natuurlijk ieder op zich.
koffie drink ik niet, wel thee. Maar moet meer water gaan drinken eten is inderdaad het snoepen en lekkere dingen savonds even kijken met wat ik overdag ga eten ja heb goede verlichting. als ik eenmaal conditie heb en wat langer kan lopen ga ik naar overdag
Koffie drinken is trouwens wel goed tegen de spierpijn. Of het een bakkerspraatje is of niet, ik heb echt geen spierpijn. Wij drinken standaard meteen een bakje koffie en een long drink glas met water zodra wij binnen komen. En even goed inlopen voor je begint en goed rekken en strekken als je klaar bent. Dit is ook heel goed voor je spieren.
mijn advies schrijf in voor bijv start to run of zoiets dergelijks. Ze geven je goede informatie, goede warming up, cooling down, zo verklein je de kans op blessures. Ikzelf had de neiging om te hard te starten met lopen waardoor ik het gewoon niet volhield dit was erg frustrerend.