beginnen met hardlopen

Discussion in 'De lounge' started by p1982, Nov 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Wat goed meiden.

Hier gang ik vanmiddag lopen. Mocht vanmorgen eerst heel lief uitslapen.

Hier ben ik echt een beginner met nog geen conditie dus ben al blij dat ik 2 a 3 minuten achter elkaar kan lopen

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Respect hoor! Kan me ook nog niet voorstellen dat me dat ooit gaat lukken haha :D

Ik volg het beginnersschema van Runnersworld en heb dat ingevoerd in Runtastic (de PRO versie)
    Heb Runkeeper ook geïnstalleerd, maar snapte daar weinig van ;)

Verkoudheid lijkt een beetje op zijn retour. De griepverschijnselen zijn in ieder geval weg. Hoop morgen of dinsdag toch echt te kunnen rennen.

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Ik hoop het voor je linn

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Zo ben ik ruim 2 jaar geleden ook begonnen. Toen het hele start to run programma gedaan. Toen de motivatie kwijt geraakt en in heel 2015 misschien 3 x gelopen :) blijkbaar blijft mijn conditie toch nog redelijk want loop nu toch nog 30 minuten aan 1 stuk (wel heel laag tempo). Hoop dat ik het nu kan volhouden;)

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Fijn juffie en als je een dip krijgt gaan wij je gewoon aanmoedigen. Hier nu net de deur uitgestapt en ben bezig met een kwartiertje wandelen als warming up. Kijken of dat scheelt met spierpijn. Ook ga ik letten op mijn voeten dat ik eerst mijn tenen neerzet.

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Zo les 2 zit erop. Heb nu weer 20 minuten de les gedaan en 10 a 15 minuten gewandeld als warming up en ongeveer hetzelfde als cool down. Hoop nu minder spierpijn dan de vorige keer haha. En nu geprobeerd iets rustiger te lopen. Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het me soms al wat makkelijker afging maar ik ben nog heel erg aan het zoeken. Dus we gaan vrolijk verder. En ga zo kijken voor een windjack. Want wat ik nu aan heb is gewoon net niets.

7. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    Yes yes yes geen spierpijn. Me happy.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik heb vanmorgen les 1 van running coach gedaan. Was al weer een jaar geleden. Rustig tempo aangehouden en ging goed. Woensdag les 2.

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

May 15, 2013
    2,779
    743
    113
    momisake: Wat goed zeg en top dat het goed ging. Ik ga morgen weer rennen,

10. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Leuk dat jullie ook hardlopen. Ik heb niet alles gelezen, maar ben zelf vorige week ook weer begonnen.

Eind 2014 en begin 2015 was ik redelijk fanatiek (lees: ongeveer elke week), maar daarna kwam de klad erin. Ik kon 5 km achter elkaar en toen was de lol er een beetje af, want dat was mijn doel. In september heb ik nog een keer samen met mijn man ineens weer 5 km gelopen, maar daarna niks meer.

Nu wil ik weer 1-2x per week gaan beginnen. Afgelopen week al 2x 3,5 km gerend met mijn oudste zoon van 9. Zijn conditie is nog slechter dan de mijne, dus dat was wel met wat pauzes (die mij ook niet zo heel slecht uitkwamen, haha). Ik hoop eind volgende maand weer 5 km achter elkaar te kunnen doen.

Vroeger trainde ik met Start to run, maar nu doe ik het gewoon zo. Gewoon net zo lang als ik het kan volhouden en dan zie ik wel hoe lang dat is. Ik wil het weer kunnen en bovendien nog een kilo of 3 afvallen, dus mijn doelstellingen zijn ook niet torenhoog.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

even kijken of ik vanavond me rondje weer ga doen

vanavond maar 3 uurtjes geslapen, hoest aanvallen pff.
    nu ook medicijnen gekregen van de huisarts. net genomen en hopelijk minder hoesten

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik had in 2013 precies hetzelfde doel, 5km lopen
    Ik heb toen meegedaan met start to run en daarna met het groepje meegedaan aan de meidenloop in utrecht. En toen was mn motivatie weg. Ik had mijn doel behaald en ik had geen stok achter de deur meer omdat de clinic was gestopt. Soms weer proberen op te pakken maar mislukte vaak na 4 a 5 lessen.
    Nu heb ik weer een stok achter de deur want ik heb mij ingeschreven voor de Marikenloop :)

Ik had nergens last van na mijn loopje maar sinds vanmiddag toen ik mijn veters moest strikken doet mijn knie pijn. Vooral als ik loop of de trap af ga (trap op niet). Hopelijk snel weer over.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

wat trekken jullie nu aan?

heb thermo shirt lange mouw en dan shirt lange mouw, maar met windjack vind ik het te koud worden

wat ipv van het windjack?

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Girly, fijn zeg geen spierpijn!

Momisake en Luppy, goed hoor! Dan toch weer oppakken en een nieuwe stok achter de deur zoeken :) You go girls!
    Hebben jullie nooit gedacht om die 5 km op te hogen naar een nieuw doel? 10 km bijvoorbeeld? Of is dat een stomme vraag?

P1982, geen idee? Misschien nog extra laagjes? Ik denk dat laagjes het beter doen dan dikke kleren, maar heb er geen verstand van :D Weet dat ik vorige week in een shirt met korte mouw, shirt met lange mouw en vestje liep en sindsdien een zware verslaving aan tissues heb ;) Dat was dus niet genoeg haha...
    Maar zou je wel gaan lopen joh? Niet forceren he? Misschien beter wandelen? Beterschap!

15. p1982

p1982 Niet meer actief

ben niet gaan lopen nu, eerst maar van de hoestaanvallen af komen en ijzelt hier ook

maar dacht als ik straks wel wil lopen en het is zo koud

vorige week liep ik in thermo shirt lange mouw en jack dus 2 lagen

nu eerst het doel 5 km in april
    en dan wordt doel sneller en 10 kilometer eind van het jaar

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Verstandig :) Maar het zal wel koud blijven de komende tijd inderdaad. Was vanochtend verrast door de witte wereld :)
    IJzelen doet het hier nog niet, maar ze verwachten nogal wat vannacht. Er waren vandaag al mensen thuis van het werk omdat ze bijna niet wegkwamen van huis, zal morgen wel helemaal rustig zijn dan :p

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Ik droeg zondagochtend. Thermohemd met lange mouwen, korte mouwen shirt, trainingsjasje, thermobroek en muts:D
    Vooral de muts was erg prettig vond ik. Heb zelf geen windjack o.i.d. Maar zweet meestal behoorlijk. Had het zondag ook echt niet koud.
    Als het gaat vriezen zal ik nog wel een laagje extra aanmoeten denk ik.

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Hier was het 5 graden vanmorgen. Ik droeg een hempje, T-shirt en jasje. Eronder een lange hardloopbroek. Thermokleding heb ik nog nooit gedragen.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Wat een verschil in weer dan he, in zo'n klein landje!

Het vriest hier flink (hele dag al) en je kunt momenteel ook schaatsen op straat ;)

20. p1982

p1982 Niet meer actief

had zaterdag ook handschoenen aan, in sept geopereerd aan de pols en als de kou er op slaat gaat de pols zeer doen

manlief had nog een dikkere jas en pas ik dus die maar gebruiken als ik hard ga lopen

weekend moeten we toch naar decatlon, manlief heeft dikkere broek nodig dus zelf ook maar even kijken voor extra kleding

Share This Page