beginnen met hardlopen

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij is afwisseling sowieso wel goed, maar het belangrijkste is dat je het leuk blijft vinden, want dan is het makkelijker vol te houden.

Ik kwam er achter dat je met Start To Run je eigen muziek kunt draaien, dus geen vervelende sportschoolmuziekjes meer. :D

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Rondje weer gehad, ging weer lekker. Maar kan wel merken dat ik gisteren ook was geweest en dus geen rustig heb gehad.
    Nemen jullie altijd een rustdag ertussen?

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ja ik loop echt niet elke dag. Volgens mij ook beter om 1 of 2 dagen er tussen te laten.

Ik heb trouwens een hardloopmaatje gevonden:) woensdagavond gaan we voor het eerst samen. Fijn want dat is toch een stok achter de deur om te gaan;)

4. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Hier vanavond ook weer gelopen, ben nog een beetje zoekende naar een fijn tempo van lopen. Vandaag 8x1 minuut gelopen met steeds een minuut wandelen. Dit ging zonder dat ik al te uitgeput raakte, dus best tevreden.
    Deze week andere sportschoenen en kleding halen, verjaardagscadeautje... Vind het Tot nu toe vooral fijn om even een moment voor mezelf te hebben. Even verstand op nul...

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    1 of 2 dagen rust is ook mijn plan. Maar heb anderhalve week niet kunnen lopen en kan morgen niet... Dus eigenwijs 😉

Leuk een loopmaatje! Ik kreeg meteen aangeboden om mee te lopen met de buren. Die hebben vandaag de halve gelopen in Egmond 😂

6. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Wat fijn een loopmaatje... Ik ga straks in het voorjaar ook samen trainen met een vriendin. Met haar ga ik ook de strong sisterrun lopen in september

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Goed bezig leentje. Ook het schema van runnersworld?

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Haha linn. Dat is wel wat ambitieus misschien:D

Fijn leentje dat het goed ging!

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb vandaag ook weer gelopen. Ik zou het wel 2 x per week willen doen, maar in de praktijk heb ik maar tijd voor hooguit 1x. En zelfs dat is al lastig soms.

Het gaat wel lekker, in elk geval. Ik vind het nog steeds saai en niet leuk, maar het gaat wel weer steeds makkelijker, sinds ik het al een half jaar niet meer had gedaan en dus weer helemaal moest gaan opbouwen.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goede verhalen weer!
    Vinden jullie het fijner om samen met iemand te lopen? Ik ga het liefst helemaal alleen. Muziek lekker hard in m'n oren tetteren, verstand op nul en blik op oneindig. Ik heb 1x samen met iemand gelopen maar was geen succes. Kon niet mijn eigen tempo lopen en hij ook niet. Doen we niet meer dus.

Vandaag wel weer geweest en stukken beter als afgelopen donderdag. 3,8km in 26min. Nu wil ik woensdag weer gaan, morgen en overmorgen kan helaas niet.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe gaat het dames????

Ik ga over een uurtje weer lekker een rondje maken!

12. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Ik hoop vanavond ook nog even te gaan lopen... even m'n nieuwe schoenen proberen.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ook ik ben begonnen met hardlopen. Ik zag twee weken terug dit topic, en ben meteen maar hardloopschoenen en een windjack gaan kopen :D
    vorige week 2 keer geweest, en afgelopen maandag ook, morgenavond weer. En het is echt heerlijk! Ik gebruik nu de app van looptijden.nl, met intervaltraining, toewerken naar eerst 3 km en dan 5 km en uiteindelijk 10 km achter elkaar. Ben benieuwd of ik dat ooit ga redden :D

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    na 2 weken niets te hebben gedaan ( mijn schoonvader is overleden op oudejaarsavond en vorige week begraven dus had geen puf ) zijn mijn vriendin en ik gisteren weer begonnen.

Wat was dat afzien! Ik heb gejankt, gekotst en kreeg het niet voor elkaar. Al mijn emoties kwamen er uit. We hebben dit schema gedaan gisteren:

4 min rennen
    3 min wandelen
    4 min rennen
    3 min wandelen
    5 min rennen ( maar heb er maar 4 voor elkaar gekregen )
    4 min wandelen
    4 min rennen
    3 min wandelen

uitlopen.

Mijn hemel wat was het afzien :( alles kwam los.

Op zich ook wel weer lekker want ik voel mij weer een stapje verder in het verwerken van het verdriet maar toch was het pittig. Voelde mij echt een watje :(

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw debaky... Wat heftig!

Hier net in de regen gelopen....wel weer erg lekker! Zit nu weer op 7.9 km per uur, dus weer lekker aan het opbouwen.
    Heb me ingeschreven voor 5km run. Die is over 5 mnd.... Misschien pas ik het nog aan naar 10 km. Eerst maar eens flink trainen!

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gecondoleerd!
    Ik herken wel dat je je emoties eruit loopt. Ik ben gaan lopen juist om het verdriet van het verlies van m'n vader te verwerken en nu ook van m'n moeder. Kom regelmatig jankend thuis, maar het is zo heerlijk dat je het dan kwijt bent, geeft mij altijd een enorme energieboost!

Ik ga vanavond weer. Wilde eigenlijk morgenavond maar het is nu droog en de temperatuur redelijk dus pakken we vanavond maar mee, je weet nooit voor morgen. Ze geven best koud op en regen morgen.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dankjewel. Het is inderdaad een heerlijk gevoel. Je kan het echt even helemaal los laten. En het is ook gewoon fijn dat ik dan samen met mijn vriendin loop, je kan dan lekker je hart luchten.

We gaan morgen weer een poging doen ;)

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik zou me aanmeldden bij een start to run groep, ik geloof dat die in maart weer overal beginnen, je bouwt dan langzaam op en krijgt van een trainer ook hardloop tips om het goed vol te houden.
    Vaak is lopen in een groep ook leuker, je houd het langer vol en gaat ook als het weer wat minder is ( vaak haken de meeste mensen in de winter ook af met hardlopen) succes

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Debaky: heftig! Goed dat je lekker weer gelopen hebt en alles eruit laat komen. Moet toch komen!

Ik heb vanavond voor het eerst samen gelopen. Ging lekker en was gezellig:). Omdat we tussendoor aan het kletsen waren en het de eerste keer was voor mijn hardloopmaatje sinds tijden hebben we het rustig aan gedaan.
    4 km hardgelopen in 30 minuten.

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi,

Al een paar keer gespiekt. Ben pas begonnen met lopen, lijkt een goed voornemen, maar het speelde al langer in mijn hoofd. Ben zelf heel veel afgevallen (71kilo) en had nooit gedacht dat ik zou beginnen met lopen ;)
    Heb start To run van evy gedownload en moet zeggen dat het Me behoorlijk meevalt hoe soepel het tot Nu toe gaat, en dat ik het zelfs leuk vind (nooit gedacht)
    Heb vandaag les 4 afgerond overmorgen les 5. Loop nog wel voor mijn geval als een slak 😂
    Kan me nu ook nog niet voorstellen dat ik 5 km kan lopen achter elkaar, maar verbaasd me wel, dat de eerste Keer 3 min rennen heel lang vond duren en nu al mee vind vallen. We shall see

Deel Deze Pagina