beginnen met hardlopen

Discussion in 'De lounge' started by p1982, Nov 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Net terug... Au! Hele pijnlijke onderbenen, astma speelde op en door de wind biggelden de tranen me over de wangen. Het is wel eens beter gegaan dus ;) Maar heb het wel volgehouden, dus trots haha. Dinsdag maar weer eens kijken!

2. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Mag ik met jullie mee 'schrijven"? Iets meer dan 2 jaar geleden was ik begonnen met hardlopen. Uiteindelijk heb ik de 8 km kunnen aantikken. Ik ben gestopt met hardlopen toen ik ben gaan samenwonen. Afgelopen mei ben ik bevallen van mijn mooie dochter. Ondertussen zijn er zoveel kg's bijgekomen, dat er nu sprake is van morbide obesitas. Ik ben al aan het afvallen dmv gezond eten, maar wil ook weer gaan hardlopen.
    Ik weet dat hardlopen vaak word afgeraden als je overgewicht hebt, maar ik ben van plan om het weer heel langzaam op te bouwen met evy. Desnoods doe ik week 1 een paar keer achter elkaar.

Ik las hier af en toe al mee en dan begon het te kriebelen. Morgen ga ik het gewoon doen!

Hebben jullie nog tips-trucs? En zijn er nog meer dames die hardlopen met flink overgewicht?

3. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    408
    649
    93
    Pillow lekker mee schrijven hier, welkom!
    Niet heel veel tips, ben zelf ook pas net begonnen.. Het enige wat ik je kan zeggen is; luister naar je lichaam. Succes!

Hier vanavond weer begonnen, rustig aan gedaan en nu geen pijnlijke schenen. Hopelijk blijft dat zo, want heb echt de smaak te pakken!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Heel veel succes pillow! Ik denk dat luisteren naar je lichaam inderdaad het belangrijkste is en rustig opbouwen. Wandelen is ook prima tussendoor.

Ik heb vanmiddag ook weer gelopen, ondanks verkoudheid. Rondje van 5 km. Ging weer lekker:)

5. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Dank jullie! Ga zeker naar mijn lichaam luisteren. :D

Goed bezig op de zondag! Moet vast een fijn gevoel geven na die tijd!

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Morgen ochtend moet ik weer.

Afgelopen week niets gedaan want mijn vriendin was geveld door de griep en ik had ( ja ik weet het heel zwak ;) ) geen zin om alleen te rennen dus aankomende week weer gewoon drie keer rennen.

Morgen middag, woensdag ochtend en vrijdag middag :D

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik wil me ook graag aansluiten. Ga normaal 2 x per week naar de sportschool, dus heb wel een soort van basisconditie, echter heb ik een gigantische hekel aan de loopband, dus na 1 x proberen heb ik die nooit meer gedaan.
    Omdat er hier begin maart een hardloopwedstrijd is, heb ik met een vriendin in een opwelling besloten om hier aan mee te doen. Behalve vroeger achter een bal aan, heb ik nog nooit hard gelopen. Gisteren heb ik dus Start to run maar op mijn telefoon gezet, en op advies van een vriendin ben ik gezien het feit dat ik wel al iets aan sport doe, gestart met les 9. Poeh het was pittig maar heb het wel gered. :D Heb uiteindelijk toch 4 kilometer gelopen, dus het valt mij erg mee.
    Wel heb ik vandaag erge spierpijn in beide benen! Morgen of dinsdag op naar de volgende les. Het uiteindelijke doel is 5 kilometer, ik ben benieuwd of het haalbaar is?
    Daarnaast zit ik in de tussentijd ook in het buitenland, hoe doen jullie dat gezien het feit dat de grond niet vlak is?
    Gisteren heb ik trouwens maar een veiligheidshesje uit de auto over mijn kleding gedaan ivm zichtbaarheid in het donker, hebben jullie daar nog betere tips voor?
    Daarnaast ben ik benieuwd of je van hardlopen nog extra afvalt in vergelijking bij de sportschool? Ik wil er het liefst voor mei namelijk nog 3 kilo af hebben.
    Een hoop vragen dus, van een echte beginner.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Cin85: ik draag 's avonds van die bandjes met lichtjes om mijn arm. Verder blijf ik in het dorp anders vind ik het echt te gevaarlijk.
    Afvallen: doe ik helaas niet maar let ook niet echt op mijn eten;) zit nu ook aan een wijntje met een bak chips:)
    Oh ja en 5 km is echt haalbaar hoor!

9. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag weer gelopen naar 3.5 week

4,67 kilometer in 37 min, valt me een beetje tegen. eind ook uitgezet

is dus mooi een rondje van 5 kilometer dus dat nu trainen maar

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Goed dat je weer bent begonnen p1982. Hoe gaat het met de zieke?

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Cin85, ik zou wel rustig gaan opbouwen, want je spieren zijn dit nog niet gewend, ook al red je het met je conditie wel. Ga je te snel van slag, dan zijn de kans op blessures erg groot.

Ik heb helaas deze week niet hard kunnen lopen. Heb vreselijke hoestbuien en voel me niet lekker. Nu is mijn zoon vandaag ook thuis, want hij moest vannacht 2 keer overgeven.
    Volgende week maar weer beginnen.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

ja ze is weer beter, nog wel hoesten maar morgen toch proberen op school

ja moest toch weer beginnen, morgen ga ik weer , weet nu het rondje wat ik moet lopen en dan steeds uitbreiden met verder lopen

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Fijn om te horen :) Ja, die hoest... de hele school hoest lijkt het :( Bij onze dochter heeft het ruim 6 weken geduurd, ze is er nu net een beetje af. Bij mijzelf duurde het 3 weken, maar ik ben er zelf ook niet ziek van geweest.

Vanavond weer gelopen. Zonder telefoon deze keer, heb nu een gps horloge. Heerlijk! Loopt veel relaxter.
    Ik merk dat ik elke keer meer pijn krijg in kuiten, schenen en doordat ik dan anders ga lopen ook in mijn knieën. Heel vervelend! Heb op aanraden van kenners een sportmassage geboekt. Morgen dus niet rennen, maar laten verwennen :D

14. p1982

p1982 Niet meer actief

straks weer hardlopen

hoop 5 kilometer vol te houden en sneller te gaan

15. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Vandaag weer heerlijk hardgelopen. Morgen gaan we weer een stapje omhoog met het schema.

5 minuten rennen
    2 minuten lopen
    7 minuten rennen
    2 minuten lopen
    7 minuten rennen
    2 minuten lopen
    5 minuten rennen
    2 minuten lopen

Oke, ik ga nu al kapot bij het alleen maar lezen van dit schema hahaha

16. p1982

p1982 Niet meer actief

net weer gelopen

4.79 kilometer in 36 min en 16 sec
    gemiddeld 7:34

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Goed bezig :D

Ik deel je mening debaky haha, succes morgen!!

Mijn schenen en kuiten zijn gemasseerd vanavond. Spieren zaten behoorlijk vast, zou prima het een en ander kunnen verklaren. Ben benieuwd naar het resultaat.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

debaky hoe ging het?

heb last van me kuiten had al spul gekocht men merk nu wel dat ik hardgelopen heb

19. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Goedemorgen, goed bezig dames!

Ik heb woensdag les 3 gelopen van Evy. Ging goed, wel pittig. Toen ik hoorde dat ik daarna 2 dagen rust moest houden, baalde ik wel stiekem hahaha.

's Middags met prinsje naar voetbaltraining geweest en daar verkeerd gestaan. Als ik lang sta, zet ik altijd mijn knieën op slot en dat moet ik nu bekopen. Mijn rechterknie doe zo'n pijn.... Kan er amper wat mee. Dus tis maar goed dat ik vandaag nog niet mag lopen.
    Denk dat ik morgen ook nog maar niet loop, even afwachten wat mijn knie gaat doen...

20. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik ga pas om 13:00, had vanmorgen mijn gastkindje op bezoek dus heb er nu nog meer zin in dan ik al had :D

Hahah dus als ik nog puf heb laat ik het vanmiddag even weten ;)

Share This Page