Hier ook opgebouwd met evy/ start to run. Binnen no time ( 10 weken) liep ik 5 km aan een stuk hard. Na m'n operatie flink terug gezakt. Nu weer bij les 19.
Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen. Was begin van het jaar al een keer begonnen met Evy, maar door een enkelblessure is de klad erin gekomen. Maar hoe motiveer je jezelf om met dit rotweer naar buiten te gaan? Ik zie daar echt tegenop en dan blijf ik maar weer op de bank zitten
Na eten de kleren aan te trekken en beloningssysteem voor mezelf bedacht. In achterhoofd ook dat ik meer conditie krijg en ga afvallen
Dames, wat is het stil hier!! Jullie lopen toch nog wel? Hier net les 2 gedaan, zaterdag les 3. In begin even kort beetje last van scheenbeen maar dit was gelukkig snel over. Ik voel me na die tijd wel echt goed!
Vanavond begonnen Ingesteld op 1 min en 10 sec wandelen hardlopen wandelen hardlopen etc Heb 7x hard gelopen Viel me niet tegen Zaterdag morgen of zaterdagavond weer
Had je geen last van je overtollige kilo's? Ik zag dat de meeste sites afraden om hard te lopen met meer dan 10kilo te veel. Ik durf ernog niet echt aan de starten met 30kg teveel, maar zie dat jij dat wel hebt durven oppakken. Ik ben wel benieuwd naar hoe dat bij je ging.
hier rond de 20 kilo overgewicht en ben gewoon begonnen wel schoenen laten aanmeten en het viel me neit tegen afgelopen woensdag morgenavond ga ik weer en loop op me eigen gemak en fysio zei zelf goed van je en niks over de overtollige kilos dat het niet mocht
Hmm, dan ga ik er misschien toch wat eerder mee starten. Ik ben heel goed afgevallen met gezond eten en wat extra bewegen, maar zit al een tijd te denken aan erbij gaan hardlopen. Het lijkt me lekker om iets te doen waar je verder gewoon gedachte op 0 zet en buiten bent.
hier naar een spceciaal zaak gegaan voor hardloop schoenen helemaal gemeten en toen van alles gepast en keken ze ook hoe ik ook liep wel veel geld kwijt maar is niet anders vond het heerlijk om te lopen, muziek aan en gaan. en zo lekker uit huis gewoon
Nee hoor. In mijn ogen kun je dan bij elke sport de overtollige kilo's de "schuld" geven om niet te gaan sporten. Tuurlijk is het begin zwaar, zeker als je een conditie van een slak hebt (zoals ik) Daarom is het opbouwen ook goed. Ik heb niet met programma's zoals Evy gerent. Ik ken het principe ervan, dus heb het intervallen mijn eigen gemaakt. De eerste 6 weken heb ik 2-2,5 km gerent, met interval. Ik weet nog goed de eerste dag dat ik naar 30 sec rennen al helemaal naar de klote was Ik merkte vooral dat mijn ademhaling en ren tempo niet goed was. Vanaf het moment dat ik dat goed onder controle had ging het ook beter. Na 6 weken ging ik 3-3,5 km rennen en de wandel poses werden steeds minder. Nu ren ik 5 km in 38 minuten waarvan ik nog 2 hele korte wandel stops van 30-40 sec heb. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Wat houdt je tegen? Ik had trouwens 23 kilo overgewicht (als je kijkt naar bmi) Nu dus nog 6 kilo overgewicht, maar ik wil nog 10 kilo kwijt.
Ik loop momenteel even niet vanwege gezondheidsproblemen, maar eerder heb ik het ook met Evy opgebouwd, beviel erg goed. Ik vind dat het ook stimulerend werkt om een concreet doel te stellen, zoals een hardloopevent waar je dan aan mee wilt doen. Dat is toch een stok achter de deur om bv een bepaalde datum te hebben waarop je die 5 km wilt kunnen lopen!
Zal even een foto plaatsen voor het idee. Het is natuurlijk niet alleen maar hardlopen, maar ook je voedingspatroon volledig omgooien. 70% bestaat uit voeding en de rest bewegen.
Wauw G89!!!! Is die eerste foto hoe je nu bent? Dan hoef je toch niet nog 6 laat staan 10 kilo eraf???
Ja die foto is hoe ik nu ben (vanmorgen gemaakt). Ik hoor het vaker hoor, maar die weegschaal geeft nog niet het getal aan wat ik wil (en tot een gezond bmi, die is nu 26) Those f**cking hips
Drie keer gaat echt niet lukken helaas, ik ga voor 2 keer. Misschien als he over een tijdje weer langer licht wordt s avonds dat dan drie keer wel lukt. Ik durf waar ik woon niet in het donker te rennen. Ik werk 4 dagen dus dan past drie keer helaas niet.
Bmi is maar een getal hè. Kijk naar je maten en meet je omvang. Je ziet er hartstikke goed uit. Ik heb een Bmi van 28.2 of zo. Maar ik heb maat 38 Komt door spiermassa.
Ja daar heb je wel gelijk in. Het zit ook wel tussen mijn oren hoor. Ik voel me nog dik, terwijl als ik foto's bekijk en mijn broekmaat (38-40) dan weet ik dat ik al een heel end ben. Ik had maat 44-46. Maar het idee dat de weegschaal nog een ander getal aangeeft dan wat ik in mijn hoofd heb is lastig. Daarnaast baal ik enorm van mijn heupen en brede boven benen.