Dat heb ik ook hoor. Ik weeg 80 kilo maar ik voel mij geen 80 kilo. Ik heb een foto in mijn afvalalbum staan ( in zwarte sportkleding). Die is van vorige week. Als je hem wilt zien moet je even vriend worden. Ik kom ook van 46. Ik heb een hoop spier opgebouwd. En die heupen
Ja, ik ben benieuwd! Heb je een verzoek gestuurd. Ik merk nu ook wel dat ik op dit moment niet meer afval. Het beruchte plateu sta nu ruim een maand op het zelfde gewicht. Nu loop ik op dit moment ook niet. Hou er niet van om in het donker te lopen, dus ik doe alleen kettlebel oefeningen.
Hebben jullie ook loop doelen? De 5km binnen 20 min. ofzo? Mij lijjt een marathon lopsn wel super stoer.
Ik ben vorig jaar begonnen met rennen. Conditie was heel slecht. Een minuut aaneengesloten rennen lukte met heel veel moeite. Maar heb het opgebouwd en vorig jaar in Rotterdam de 1/4 marathon gelopen. Was waanzinnig! Toen raakte ik geblesseerd. Heeft een poos geduurd. Nu ren ik 3 X p wk 5 km. Ben wel van plan weer op te bouwen naar 10 km, maar het ontbreekt me even aan de tijd.
Wauw dames goed zeg. Ik sport al vrij lang. Maar sinds een jaar echt intensief. En ben afgelopen september begonnen met hardlopen. Mijn doel was om de 'cavemenchallange' te lopen in oktober die was 6,66 km. Nou die heb ik gelopen en afgelopen zondag weeer een obstakel run gedaan van 8km ook dat ging prima. Ik heb komende periodes geen run meer staan. Maar ik blijf wel hardlopen. Ik doe 3x per week aan crossfit en probeer okk nog 2x te hardlopen. Ik word in februari geopereerd en wil graag gezond en sterk de operatie ingaan.
De clou bij hardlopen is dat het veel belastender is voor je knieën dan bijvoorbeeld zwemmen, roeien, gewichtheffen enz. Dat is mijn angst vooral. Ik schiet er niks mee op om straks geblesseerd op de bank te zitten. Ik ga juist zo lekker, inmiddels -20, en daar wil ik echt mee doorgaan. Ik voel me zo ontzettend goed! Vroeger trok hardlopen me helemaal niet, maar inmiddels zie ik er ook wel wat voordelen aan. Ik heb geld apart gezet met elke kilo die ik kwijtraakte, dus kan wat besteden aan een echt goede sportbh. Schoenen heb ik nog, moeten alleen nieuwe veters in.
Ik heb sinds kort iets anders ontdekt....en ik vind het heerlijk Power walk.... in een flink tempo wandelen met armen zwaaien naast het lichaam ( ik loop op hardcore muziek...dat tempo dus)...dan 7 minuten power walk...1 minuut hardlopen...7 minuten powerwalk...et cetera... Ik ervaar helemaal geen belasting voor mijn gewrichten...iets wat ik met hardlopen wel had....ik verbrand hiermee 400 calorieën in 30 minuten...( ik loop altijd met hardslagband) Echt iets om te proberen View attachment 483596
Echte krachttraining is ook een belangrijk onderdeel voor het afvallen. Ben je lid van een sportschool?
Net weer gelopen 6x 90 sec hardgelopen tussendoor 60 sec rust. En 2x 60 sec hardgelopen Vieze regen maar viel me niet tegen Woensdag weer
Ik heb pas voor het eerst een trailrun gelopen van 9 km. Was echt zo gaaf om te doen. Binnen kort is er weer 1 in de buurt van 12 km. Zit beetje te twijfelen om meevte doen. Is erg zwaar en afzien. Maar geeft zo kik na de tijd.
gerdatje hoelang ben je bezig geweest om tot 9 km te kopen merk nu wel dat ik gisteren gelopen heb maar het geeft wel een heerlijk gevoel woensdagavond weer
Sorry, je vraag niet goed gelezen. Lastig te zeggen, loop nu een jaar of 3 hard. Meestal een 5 km. Ben een week of 3 er voor steeds wat langere afstanden gaan lopen. Wil nu ook even goed richten op mijn snelheid.