beginnen met hardlopen

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Inderdaad voor wedstrijden inschrijven is voor mij ook een stok achter de deur. Ik zit alweer op 3 x 15 minuten, zo'n 8 km. Ik ga voor een PR op de 10 km 6 maart, moet goedkomen!

@Debaky: poeh ja die wind!! Ik woon in de polder en ook geen beschutting, ga soms vloekend over het fietspad :D 1x gehad dat ik iemand tegenkwam toen ik hardop aan het schelden was, oeps... :):D

2. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ook ik ben al even begonnen. Ik volg een 5 km programma van runnersworld. Werkt erg goed en geen blessures (en geen stoorzender van een app). Ondertussen zit ik al weer op week 9 met 27 min achter elkaar hardlopen.

Ook handige tips:
    Trainingsschema's | Advies | Runnersworld

Goed bezig dames! Ik hoop op 1 januari in ieder geval zelf de 5km te lopen.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Bedankt voor de tip
    Hebben jullie ook allemaal speciale kleding en schoenen?ik wilde t eerst eens gaan proberen met jogging broek en best en gympen
    Straks vind ik t niks en heb ik vermogen aan kleding uit gegeven

4. p1982

p1982 Niet meer actief

ik heb schoenen laten aanmeten was 140 euro kwijt

kleding bij decatlon, broek 15 euro, windjack 20 euro, shirt eronder 30 euro en thermo shirt ook 20 euro

dan sokken 5euro 2 paar

was wel wat geld kwijt maar merk het verschil ook wel met de schoenen en denk bespaar veel tijd en kosten sportschool

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je moet wel echt hardloop schoenen hebben, je kan niet op gewone gympen gaan rennen. Is niet goed voor je voeten.

Ik heb niet speciaal hardloop kleding gekocht maar wel gewoon van dat lekkere luchtige spul waar je makkelijk in loopt. Je ziet ook zat mensen rennen in een jogging pak dus denk dat dat echt persoon gebonden is. Maar aub bespaar niet op je schoenen, dat is echt heel belangrijk. Je kan bij de Scapino bijvoorbeeld al hele goede schoenen kopen die niet zo extreem duur zijn.

Ik heb trouwens mijn trainings kleding gewoon bij de action gehaald ook omdat ik niet teveel geld wilde uitgeven voor het geval ik het niets vond. Kwaliteit is heel erg goed dus ik ren er gewoon lekker in verder :D Alleen heb ik dus wel gewoon goede gympen bij de Scapino vandaan, ik dacht mocht ik het niet leuk vinden dan kan ik ze altijd nog verkopen op marktplaats ofzo.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier eind augustus begonnen en zat halverwege oktober op 6 km in 40 minuten. Dit opgebouwd met de evy app.
    Helaas nu een blessure en al 7 weken niet gelopen.... Erg frustrerend!

Nu onder behandeling bij de fysio en januari mag ik weer starten.
    In mei mijn eerste 5 km run!

7. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

Ik heb nu een les gehad van 5 minuten 7 minuten 7 minuten en 5 minuten.

Tussen het hardlopen ik geloof 2 minuten wandelen.
    Ik probeer 3 keer in de week te lopen, maandag, woensdag en vrijdag. Het weekend hou ik vrij, tenzij ik door de week een keer gemist heb.

8. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Als jij een privé berichtje naar mij toe stuurt met je telefoonnummer, kan ik je wel even een link van evy toesturen.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Kleding is ieder voor zich. Ik heb een hardloop broek bij de action en draagt een normaal te shirt. Maar ook wel eens een joggingbroek.

Ik heb eerst een paar redelijk goedkope hardloop schoenen bij de scapino gehaald, omdat ik niet teveel wilde uitgeven. Wist ook niet of dit wel bij mij zou passen. Na een mandje heb ik goede hardloopschoenen bij de decathlon gehaald en wat een verschil!! Bespaar niet op schoenen. Decathlon heeft ook regelmatig leuke aanbiedingen op hardloopschoenen.

10. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ik ben begonnen met mijn oude gympies en een t shirts. De eerste maand ofzo. Ik had nog een oud horloge.

Daarna een paar schoenen gekocht en dat is echt een aanrader. Dat hoeft niet zoveel te kosten maar omdat ik een grote maat heb, koste dat ook 90 euro. Maar dan heb je ook goede schoenen.

Mijn thermo shirt was 9 euro bij de zeeman en een hardlooptop(jack) 20 bij perry sport.

Verder een joggingbroek van een tientje. Ik ga misschien nog een windblocker kopen als derde laag voor als het echt guur wordt.

Voorlopig kan ik even vooruit. Ik heb wel net de runkeeper op mijn telefoon gezet. Hopelijk krijg ik nu wel een beter beeld van afstand en tijd.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het kruidvat heeft ook vaak leuke aanbieding voor hardloopkleding. Dit is van het merk van Leontien v. Moorsel. Zelf merk ik bv heel veel verschil of ik hardloopsokken aan heb of niet :) Zweet wordt veel beter opgenomen.

Ik heb daar ook een thermoshirt van en dan draag ik daar een winddicht jack over van de Lidl ;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vandaag bij actiesport geweest en een hardloopbroek gekocht voor 15 euro en een shirt met lange mouwen voor 27 euro...

Ik heb ook wel een windjack maar het is nog niet koud genoeg buiten om die ook aan te doen. Die heb ik trouwens van Leontien...

13. p1982

p1982 Niet meer actief

heb een grote maat, dus mannen schoenen en last van me knieen en sta naar binnen dus dure schoenen

windjack 1x aangehad toen het iets regende

14. p1982

p1982 Niet meer actief

hoe gaat het bij jullie

hier zo weer lopen

hoop 10 x 90 sex hardlopen en tussendoor 60 sec stevig wandelen

15. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier zondag een cross loop gedaan van 6,1 km
    Wil morgen even de bossen in duiken. Mooie duurloop maken.

16. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Goed hoor gewoon blijven gaan. Je zit zo op een flinke afstand. Ik kon nog geen 3 min achter elkaar in het begin.

Gisteren heb ik voor het eerst de 5km achter elkaar hard gelopen in ongeveer 10 weken. Gaat je lukken!

17. p1982

p1982 Niet meer actief

hier 2,6 kilometer in 23 min dus hardlopen met wandelen afgewisseld. training 4 was het

vind het niet tegen vallen

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vandaag met het nieuwe schema begonnen. Kolere die was wel even pittig :D

4 min rennen
    3 min lopen
    5 min rennen
    3 min lopen
    5 min rennen
    3 min lopen
    4 min rennen
    3 min lopen

Voel nu toch wel mijn beentjes hihi :D

19. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier t rondje van 2.6 km gedaan in 22 mim
    Van de week nog x dit rondje en dan ga ik uitbreiden naar meer kilometers en dan 2 min achter elkaar hardlopen ipv 1.5 min

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik kan niet wachten totdat ik weer mag! Soms is hrt zulk fijn loop-weer!

Deel Deze Pagina