Ik heb een hele tijd hardgelopen, maar door 2 zwangerschappen en veel blessures tussendoor moest ik weer helemaal opnieuw beginnen. 2 weken geleden opnieuw begonnen met direct 5 Km in 35 min. Viel me niet tegen zojuist. Weer zelfde rondje gelopen merk wel dat ik het in het verleden gewent was. Heerlijk. Ik heb wel goede schoenen en echte hardloop kleding voelt een stuk fijner.
Goed bezig allemaal! Die 5km in april moet zeker lukken als ik het zo lees, waarschijnlijk eerder al Hier morgen (voor het eerst samen met ML) door het bos , duinen en strand..10 km...! Zal wel tegenvallen want we hebben alletweee en week niet getraind:0.. Maar vind het zo heerlijk , zo ontspannende sport ..!
Ik ga vandaag voor de 9 de les van evy na 1 jaar gestopt te zijn geweest, hopelijk met fitness erbij kan het afvallen weer beginnen. Pff wat een strijd elke keer weer. Iedereen succes en zet hem op
Ik ben ook begonnen met hardlopen. Ik vind het nog best moeilijk! Ik doe normaal krachttraining, dan is hardlopen wel even hele andere koek. Ik heb eerst twee keer gelopen met een startersschema wat ik op internet had gevonden. En gister heb ik de eerste evy-les gedaan. Viel me nog niet mee zeg! Kan me niet voorstellen dat ik 5 km kan hardlopen als ik haar lessen volg. Misschien dat ik het daarom wel juist wil gaan doen. Ik loop trouwens nu op mijn nike air max omdat ik extra demping nodig heb voor mijn (zwakke) rug. Ga wel even kijken of ik speciale hardloopschoenen met extra demping kan kopen.
in wat voor tijd loop je dat en welk level is het net gelopen 3,1 kilometer in 23 min en 35 sec dinsdag weer en dan hopelijk vrijdag en zondag weer, deze week dan x 3x
het is echt te doen hoor, het lijkt misschien van niet nu, maar vaak komt dat ook omdat je een snelheid moet vinden waarin je lekker loopt, en het vol te houden is...ik had hier echt moeite mee toen ik ooit begon. Maar toendertijd met hulp van nike+ en nu runkeeper kon ik constant lopen en was t een stuk makkelijker..! Idd goede schoenne zijn ook belangrijk anders krijg je echt last van knieen en enkels..! Succes het gaat je lukken!
Hup naar een hardloopzaak oid en hardloopschoenen aanschaffen! Dat zijn Nike air max echt niet! Daar kreeg ik zo'n last van mijn knieën van! Ik was bij les 27 en liep 5,8 km in 38 minuten. Ik ga woensdag denk ik weer beginnen. Duurt me te lang, haha! Heb nu vooral krachttraining gedaan voor mijn rug en nu flinke spierpijn maar geen blessure pijn! Moet wel weer opnieuw beginnen, dus ga weer bij les 4 beginnen om mijn spieren te laten wennen. Zal wel oersaai zijn, maar goed...
Jeej, gisteren m'n eerste rondje gelopen Thnx voor dit topic! Jullie hebben me geïnspireerd om het toch weer te proberen. Heb het al vaker geprobeerd, maar kreeg het zo benauwd dat ik het weer opgaf. Nu is onlangs gebleken dat ik astma heb, dus wilde het nu ik daar medicatie voor heb toch weer proberen. En sjonge, wat een verbetering! Ik heb gisteren 6 keer een minuut gelopen, met wandelpauzes van twee minuten ertussen en het was echt heel makkelijk vol te houden. Voorheen zou ik het gevoel hebben gehad dat er een olifant op m'n borstkas zat Dus...helemaal blij en nu al zin in morgen!
Deze week de boel weer opgepakt ben samen met een vriendin aan het "bejaardenjoggen" oftewel dusdanig "snel" dat je het in een stevig wandeltempo ook nog kunt bijhouden. Maar ach je moet ergens beginnen. Mede omdat de kinderen meegaan... 50 minuten over dik 4 kilometer Afgelopen september een 10 km loop gedaan (run van Winschoten) de 4Mijl heb ik helaas moeten laten schieten. Door toch te weinig trainingsduur deed ik de 10k in 1.25 nog wat... dus das niet heul snel. Dus mijn uitdaging is gewoon om de komende run weer te lopen en dan wil ik eigenlijk rond een uur eindigen. Qua opbouw heb ik eerst een hardloopschema voor beginners gebruikt, opbouwen naar 5 km cq half uur rennen zonder pauze, daarna doorgebouwd naar de 10k. Moet wel zeggen dat ik voorafgaand aan de de run ik geen volle 10k heb geoefend. Mede door warmte en vakantie heb ik te weinig doorgetraind, vandaar ook de 1.25 uur.
vanavond weer het rondje van 3,01 gelopen in 23 min en 27 sec 1 min lopen 2 min harlopen en dan 1 min weer lopen vond het wel lekker gaan hoop deze week nog 2 x te kunnen en bovenstaand schema, misschien 1x en 2e x wat groter maken en dan volgende week kijken naar 2,5 min hardlopen
Hoi allemaal, leuk topic! Ik loop eigenlijk al een jaar of 10, alleen heb last van een lopersdipje. Ik ben van de zomer gaan racefietsen (zo leuk!) en zwem ook 1x per week. Maar ik heb toch besloten om het weer op te pakken. Mijn doel is 10 km onder de 60 minuten. Ik ga me opgeven voor een hardloopwedstrijd eind maart (10km). Ik heb vandaag mijn eerste rondje sinds 3 weken weer gelopen, 3,6 km in 25 minuten. Als ik echt aan het trainen ben, loop ik 2x per week 5km en 1x een langer duurloopje.