Hai..... Vandaag voor het eerst een groentehap gegeven; WORTELTJES uit de blender! Och arme, die lieverd had nog geen hap op en het enige wat ze kon was kokhalzen. De tranen stonden in dr ogen, zo vies waren ze schijnbaar....... Ohh, en wat moeilijk is het dan om gewoon weer een hap in dr mondje te draperen Had me voorgenomen om haar 4 dagen worteltjes te geven, maar vind het gewoon zielig!!! Hoe ging de groente bij jullie? En vinden ze het echt lekker na een aantal dagen? Kan me dat haast niet voorstellen met zo'n vies gezicht dat ze trok!
Hoi MamaMirthe! Hier was het de eerste dag ook niet anders dan kokhalzen! Ik heb er ook met medelijden naar gekeken, maar ondanks het kokhalzen vond mijn ventje het wel heel stoer en interessant om van dat lepeltje te eten! Het duurde dan ook niet lang voordat hij +- 100 gram naar binnen werkte van wat voor groente dan ook! Misschien helpt het om kleine hapjes te geven of de puree een klein beetje aan te lengen met wat melk/water (moet natuurlijk niet tè waterig worden....) Heb wel eens gelezen dat je hapjes moet geven ter grootte van de duimnagel van je kindje, is erg klein, maar misschien kan ze dat wat beter wegkrijgen? En ze moet natuurlijk ook wennen aan puree i.p.v. melk en aan de smaak! Lucas at in no time enorme happen zonder kokhalzen, ook al was ie pas 4 maanden. (we zijn er overigens wel weer mee gestopt, omdat hij er toch wel wat overgevoelig op reageerde. we gaan nu met 6 maanden starten met de Rapley-methode!) Heel veel succes, gewoon even doorzetten! Liefs!
Dat kokhalsen komt waarschijnlijk niet doordat ze het vies vind, maar doordat kindjes een kokhalsreflex hebben wat vrij ver naar voren ligt.
Ons mannetje is al veel gewend. Is een makkelijke eter, MAAR... Gisteravond had ik stoofpeertjes voor hem staan. Eerste hap ging wel, tweede hap al minder en de derde hap was ook zowat kokhalzen! Dat ken ik helemaal niet van hem. Nog geprobeerd een 4de hap te geven, maar die kreeg ik er echt niet in!!! Dus heeft hij gister alleen zijn aardappel opgegeten. Vandaag stond er weer stoofpeertjes op het menu. Ik geef dus niet zomaar op en bied het gewoon weer aan. Al gaat het mij ook aan mijn moederhart dat hij het niet graag eet... 1ste hap ging goed, tweede hap ook en bij hap 3 zat meneertje al enthousiast te trappelen en met mondje open! Hij moest blijkbaar echt even wennen aan de nieuwe smaak. Moraal van het verhaal: Houd je vast aan je eigen voornemen. Jij even tandjes op elkaar en je kindje gaat vast en zeker toehappen en zal je nog doen verbazen!!!
Vandaag ging het ietsje beter. Heb kleinere hapjes aangeboden en heb de worteltjes iets vloeibaarder gemaakt (met warm water). Morgen proberen we er wat borstvoeding bij te doen ipv water, dan wordt het iets zoeter Hopelijk gaat dat beter, want meer dan 5 happen krijg ik er nog niet in.....
Dit had ons meisje ook zo erg. Vooral toen we echt aan brood enzo begonnen. Inderdaad klein beginnen en steeds iets grotere stukjes geven. Vooral elke dag aan blijven bieden (niet de worteltjes natuurlijk, maar wel die grootte). Succes ermee
Maar wat verwacht jij van jullie kleine meid? Maar 5 hapjes?? Nee, ze eet AL 5 hapjes!!! 5 hapjes, das toch super voor een kindje dat net begonnen is met de bijvoeding ? Gewoon rustig aan, niet teveel willen en naar je kleintje luisteren wanneer ze aangeeft dat ze genoeg heeft. Het is nog maar bijvoeding uiteraard he. Daarnaast denk ik dat het gewoon ook vooral komt door de khr, wat waarschijnlijk vanzelf beter zal gaan na verloop van tijd.