Beginnen met het potje: wanneer, hoe en welk soort potje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

#1 Chantico, 27 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2009
    Onze meid is nu bijna 17 maanden. Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd je kunt / moet beginnen met zindelijkheidstraining (ik dacht pas veel later...).

Sinds kort zie ik ons meiske hurken / zitten als ze een poepbroek maakt, terwijl ze dit altijd staand deed. Toen dacht ik: zou het een idee zijn om een potje te kopen en haar daar – met luier en kleren en al – op te zetten als ik zie dat ze gaat poepen. Om te wennen aan het idee van een potje en dat je daar naar toe gaat als je moet.

Denken jullie dat dat een idee is om te proberen? Hoe hebben jullie het potje geïntroduceerd en op welke leeftijd?

En wat voor potje zou ik dan het beste kunnen kopen? Ik heb me er helemaal nog nog niet in verdiept, dus weet niet wat voor soorten je hebt. Is het slim om een los potje te kopen, of een verkleinbril voor op de grote wc? Zijn er nog meer soorten? Waar moet je op letten wat betreft het schoonhouden van zo’n los potje?

Ik hoor graag jullie ervaringen met de verschillende merken / soorten potjes!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik lees even mee want mijn zoon geeft ook duidelijk aan waneer hij poepen moet en aan het poepen is. plassen kan ik niet echt zien... maar poepen is overduidelijk. Ik wil ook graag met het potje beginnen.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, alleen is mijn zoontje wel wat jonger.. Maar hij loopt naar de gang, gaat op zn hurken op de mat zitten en word ook onwijs boos als ik naar m kijk haha dus laat ik m altijd maar & zodra hij terug de kamer inkomt heeft hij standaard een poepbroek

4. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    De meeste kinderen beginnen zo rond 2,5 met zindelijk worden.
    Natuurlijk zijn er ook kinderen die al jonger zindelijk worden (of veel ouder).
    Een potje kopen kan nooit kwaad en je kan ze op speelse manier laten kennismaken, wie weet wil ze er wel op zitten of zelfs al een keer plassen.
    Meisjes worden 9 van de 10x veel eerder zindelijk dan jongens.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn zoontje is ook een heel pak jonger. hij is net 14 maanden en ik denk dat ik voor hem ook al maar een potje ga kopen.

als ik aan hem vraag of hij moet poepen knikt hij duidelijk ja, en na 5 minuten heeft hij dan ook een volle broek (hij poept altijd rond dezelfde tijd) als ik naar de wc ga, gaat hij mee en ik wil hem dan ook op ht potje zetten zeg maar... of hij wat gaat doen weet ik niet. maar als hij bv "per ongeluk" een plasje doet op het potje uitbundig prijzen zodat hij weet dat wat hij deed heel erg goed was... mocht hij er toch nog niet aan toe zijn dan staat hij in de badkamer mooi op zijn plaats en niet in de weg... we kunnen het dan over enkele maanden weer proberen...

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben voor een paar euro een potje bij de ikea gekocht toen Tijn een maand of 14 was.

Hij vond het machtig interessant maar snapte er niets van.
    Ging/gaat wel altijd mee als papa of mama moet plassen.

Sinds een maand ongeveer wil hij op het potje dus zetten we hem er elke ochtend en avond op en juichen heel hard als er iets inzit.

Ik denk niet dat hij heel snel echt zindelijk zal zijn maar ga hier gewoon mee door totdat hij aangeeft wanneer hij moet plassen ( doet hij nu nog niet dus).

Ons zoontje is nu 19 maanden trouwens.

7. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Haha, wat een boef!

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Wij hadden het potje eerst in de douche staan en daar ging ze zelf op zitten als ze in bad ging. Vond het reuze interresant en zo kon ze wennen. Op den duur ging ze aangeven dat ze moest plassen of poepen en dan zetten we haar op het potje. Ze is nog niet zindelijk maar vind het reuze interresant. Je moet voorkomen dat een potje niet leuk wordt.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier dacht ik van de zomer ermee te beginnen (18 maanden), maar mevrouw werd boos toen ik het potje onder haar billen deed toen ze in de tuin aan het poepen was :D (ze liep bloot rond, het was lekker warm). Ze had er totaal geen boodschap aan. Vond het wel eens leuk om op te zitten of om mee naar de wc te gaan en dan ook haar billen af te vegen, maar meer ook niet.

We zijn nu 3 dagen bezig met het potje en ze heeft er 1 keer op geplast en 3 keer op gepoept. Plassen lukt nog niet 'op commando', maar ze weet er wel altijd een drol uit te persen als er erop zit ;).
    Hier trouwens een simpel potje, van de Hema geloof ik. Wc verkleiner komt wel als ze echt zindelijk aan het worden is, eerst maar lekker simpel.
    Eva gaat trouwens, als ze wil, op het potje bij elke luierwisseling. Dus 's ochtends als ze net wakker is, voordat en nadat ze 's middags naar bed/uit bed gaat en voordat ze 's avonds naar bed gaat. En evt. nog als ze tussendoor gepoept heeft.

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik wil er in de zomer mee beginnen
    dochter lief is hier bijna anderhalf

ik zie ook veel meiden die weer zwanger zijn die aan het proberen zijn
    hou er rekening mee dat jullie kleine een terugval kan krijgen als er straks nog een kleine is daarom wachten wij tot de zomer als we op de camping zijn en hopelijk mooi weer dus dat ze continu in haar blote billen kan lopen

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

even een updat mijn dochter gaf al aan dat ze gepoept heeft maar net kwam ze uit bed en greep naar haar kruis dus ik denk ze heeft gepoept maar nee
    dus ik moest zelf naar de wc en had haar meegenomen maar wou niet op het potje prima het hoeft niet loopt ze in haar blote kont naar de woonkamer en gaat daar plassen
    dus mama en dochter hadden het toch goed ze moest idd iets doen
    knap hoor:Dben zelfs een beetje trots op haar

Deel Deze Pagina