Kiddo81 ook in de medische molen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiddo81, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Ook ik kom in de medische molen, ondanks dat we 'pas' 8 maanden bezig zijn. Ik heb een dik jaar geleden uitstrijkjes gehad die niet goed waren. Ik moest toen een half jaar wachten en toen was het uitstrijkje wel weer goed. Omdat het zwanger worden nu op zich laat wachten, was ik bang dat het een met het ander te maken zou hebben.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyn die mij destijds ook geholpen heeft. Hier ons verhaal gedaan en hij is meteen gestart met de onderzoeken. Hij vertelde me wel dat het niet-zwanger worden hoogstwaarschijnlijk niets met de foute uitstrijkjes te maken heeft, maar hij wil ons wel beide onderzoeken.

Hij heeft bij mij meteen weer een uitstrijkje gemaakt. Ook heeft hij een echo gemaakt. Dit zag er allemaal normaal uit.
    Nu vrijdag moet ik bloed laten prikken om te bekijken of er voldoende hormonen aanwezig zijn. Dit moet ik op dag 3 van de cyclus nog eens doen.
    Verder moet mijn vriend zijn zaad inleveren.

Ik ben erg blij dat we meteen geholpen worden. Had eigenlijk verwacht dat hij me naar huis zou sturen met 'wacht nog maar eens een paar maanden af'. Toch voel ik dat er iets niet klopt.
    Van de andere kant ben ik ook wel bang voor de uitslagen. Dan is het zo definitief en kun je niet meer doen alsof er niks aan de hand is.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Vertellen jullie aan jullie omgeving dat jullie bezig zijn met onderzoeken/behandelingen? Vind het nog erg lastig allemaal.

Fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    spannend he als je de mmm ingaat
    hopelijk komt er niks ernstigs uit het bloed.

wij hebben op een gegeven moment wel wat mensen ingelicht maar dat was meer omdat we vaker naar het zh moesten
    en een dochter hebben waar ze dan op moeten passen.

wens je heel veel succes en hopelijk raak je snel zwanger ;)

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meis, heel veel suces en sterkte. Hopelijk krijg je goede uitslagen.

Wij hebben het toen we net starten maar een handjevol mensen verteld. Nu bijna een jaar later zijn er al meer mensen op de hoogte omdat ik afgelopen donderdag een kijkoperatie gehad heb.

Heb heel veel steun aan de mensen die het weten, wel fijn.

4. Niet meer actief

Hey meid, ik wens jullie heel veel succes en sterkte!
    Wat fijn dat ze jullie meteen gaan helpen, k hoop dat jullie goede uitslagen zullen krijgen en snel een wondertje mogen verwachten!

Liefs Naatje

5. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    altijd spannend zo die eerste tijd he
    maar wel fijn dat er gelijk actie ondernomen word

wij zijn gelijk opene geweest naar onze omgeveing en ervaren dit beide als erg fijn
    maar ja dat is natuurlijk voor iedereen verschillend
    ik zou zeggen doe waar je jezelf goed bij voelt

liefs anna

6. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ben afgelopen vrijdag bloed gaan prikken en vandaag heeft mijn vriend zijn zaad ingeleverd. Ben erg benieuwd! Mijn vriend heeft gisteren nog een bad genomen en nu las ik net dat dat niet goed is voor zijn zaad. Ook is hij wat verkouden. Weet iemand om dit een drastische invloed kan hebben op het zaad? Of valt dit allemaal wel mee?

Ik ben erg benieuwd. Weet eigenlijk niet eens wanneer ik kan bellen voor de uitslagen. Op cyclusdag 3 moet ik nog eens bloed laten prikken. Weet eigenlijk niet meer zo goed want ze dan precies hopen te zien? Kan iemand me dit vertellen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Hier is trouwens het bruinverlies alweer begonnen.. dus deze maand ook geen geluk!

7. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Weer even een update..

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor ovuluatie-onderzoek. Zit vandaag op dag 11 en ze gaan deze week mijn eitje volgen. Tot nu toe ziet alles er prima uit. Het eitje groeit goed, over een paar dagen zal hij waarschijnlijk springen.

Vandaag ook de uitslagen van alle testen. Gelukkig goed nieuws! Bloedonderzoeken waren allemaal prima, uitstrijkje was prima en het zaad was prima! Erg opgelucht!
    Deze week zullen ze ook een samenlevingstest doen. Ik ben blij dat alle uitslagen goed zijn, had ik niet verwacht eigenlijk. Ben wel erg benieuwd waarom het zwanger worden dan niet wil lukken, maar misschien moet ik meer geduld hebben of komt er nog iets uit die samenlevingstest.

Succes voor iedereen! Ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en jullie verhalen kan lezen.

8. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jeetje, wat is dat allemaal vlot gegaan! Ben blij voor je dat alle onderzoeken positief zijn :D

Het is idd afwachten...de een heeft snel geluk en de ander moet maanden wachten tot er een positieve test komt.

Ikzelf ben al ruim 3,5 jaar bezig voor een kindje.
    Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik maar 4 eisprongen in mijn hele leven heb gehad.. :(
    Schiet niet echt op zo.

Liefs, waterlelie

9. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Dankjewel Waterlelie!

Maar 4 eisprongen in je leven? OOhh dat schiet idd niet op. Heb je daar medicatie voor gekregen? Clomid wil dan toch wel eens helpen om het op te wekken? Wat doen ze nu precies dan om jullie te helpen?

Ben idd blij dat het toch nog zo vlot is gegaan. Tot nu toe is alles goed, dus ben me dan het bedenken waar het dan steeds mis gaat? Zal er misschien uit de samenlevingstest komen dat ik zijn zaad afstoot? Ik weet het niet. Van de ene kant ben ik blij dat ze niks gevonden hebben, van de andere kant hoop ik wel dat ze ons kunnen helpen en niet dat we straks naar huis worden gestuurd en dat ze niks voor ons kunnen doen. Maar ja, we zien het wel, eerst nog even afwachten nu.

10. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    hahaah ja veel he :)
    Ik heb al alle soorten en maten clomid gehad zonder resultaat. Vervolgens zijn we doorverwezen naar het VU ziekenhuis voor nader onderzoek. Eileideronderzoek en kijkoperatie volgden. Alles is gelukkig goed alleen het probleem is dat ik PCO heb.
    Zoals je in mn onderschrift kan lezen prik ik hormonen om 1à 2 dominantie follikels te krijgen. Groei wordt gevolgd dmv echo. Als er 1 groot genoeg is dan mag de pregnylprik er in ( voor de eisprong).
    Mijn lichaam heeft lang niet meegedaan maar de laatste keer wel! Ik mag de 26e testen!

Ik ben echt benieuwd hoe het met jullie verder gaat.
    Ik blijf je topic volgen :)

11. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Zooo.. dat is ook heftig zeg. Zal een grote invloed op je leven hebben zo'n intensieve behandeling. Trek je het een beetje allemaal?
    Toch wel geweldig wat ze nu allemaal kunnen voor ons he? Ben blij dat we daar in ieder geval wat hoop uit kunnen halen!

Ik zal in ieder gevqal voor je duimen de 26e! Ik hoop voor je dat het raak is!

Succes

12. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hee kiddo, is je eitje inmiddels al gesprongen? :D

Hier minder happy nieuws: vandaag ongesteld geworden :(
    ivm mijn kerstvakantie kunnen we weer 2 januari beginnen met een nieuwe poging ovulatie-inductie.
    ach...we gaan vrolijk verder :(

Liefs, lelie

13. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi kido,

Welkom hier! Succes met de onderzoeken en natuurlijk hoop ik voor jullie dat alles oké is!
    Wat betreft de openheid. Daar had ik in het begin ook erg moeite mee. Je moet ook gewoon de tijd nemen om daar naar toe te groeien. Ik merk dat ik het nu, na twee jaar, wat makkelijker begin te vinden en het langzamerhand aan meer mensen ga vertellen. Maar doe vooral waar jullie je lekker bij voelen! Ik zou zeggen: laat die onderzoeken doen en afhankelijk van de uitslagen kun je altijd nog beslissen wat je aan wie vertelt.
    Succes meid!

14. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Lieve mensen,

Weer even een update van mij.
    We hebben er al een flink aantal onderzoeken opzitten. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit. Zaad is prima, bloedonderzoeken zijn prima, geen enge ziektes etc. Ook is op de echo te zien dat het eitje goed groeit en ziet het er in de baarmoeder allemaal goed uit.
    We hebben ook al een intakegesprek gehad met een fertiliteitsverpleegkundige. Vond dit erg prettig. Zo werden veel dingen nog extra duidelijk gemaakt en weet ik meer wat me te wachten staat.

We moesten een samenlevingstest doen, maar ik heb die afspraak helaas moeten afzeggen omdat het vrijen niet gelukt is. Het kwam ook op een heel ongunstig moment waardoor mijn vriend mij midden in de nacht moest wakker maken. De volgende dag (op een zaterdag, ik kon dus ook niks verzinnen over tandartsbezoeken etc) moest ik ook nog werken, dus het moest ook nog allemaal snel gebeuren. Ik heb gebeld naar het ziekenhuis en het uitgelegd dat ik onder deze druk 'het' niet kan. Hier hadden ze wel begrip voor.
    Dit onderzoek zal dus volgende maand plaatsvinden.
    Na dit onderzoek zullen ze nog kijken of de eileiders toegankelijk zijn.

Ik vind dat het tot nu toe prettig verloopt. In het ziekenhuis zijn ze erg begripvol en ik vind dat het tot nu toe allemaal vlotjes gaat. Ik probeer het maar dag voor dag te nemen, dat lijkt me het beste.

Succes voor iedereen!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jammer dat het nu niet gelukt is met de test
    maar volgende maand hopelijk wel
    fijn dat je je eigen goed erbij voelt en ze je goed begeleiden ;)

16. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Zit nu weer rond mijn ovuluatie. Vandaag weer bij de gyn geweest voor een echo, moet zaterdag weer terugkomen om te kijken hoe het eitje gegroeid is en dan waarschijnlijk zondag of maandag gaan we voor de samenlevingstest. Ik hoop dat het deze keer wel lukt! De omstandigheden zijn in ieder geval beter dan de vorige keer!

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heel veel succes zondag of maandag! hoop op een goede uitslag!

Heel veel liefs Springmuis

18. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Vandaag de samenlevingstest gehad. Vond het onderzoek erg meevallen. De arts riep ons erbij en mochten zelf ook door de microscoop kijken. Geweldig om dat te zien! De test was positief en veelbelovend vond de arts.
    We hebben de 'opdracht' om de komende dagen nog te vrijen en dan even af te wachten. Als ik deze maand dan toch weer ongesteld word, dan gaan ze de eileiders onderzoeken. Heb begrepen dat dit wel een vervelend onderzoek is..

Maar voorlopig is alles goed!

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel veel succes deze week ;)

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heel veel succes deze week. Ik hoop dat je geen verder onderzoek nodig hebt. Het HSG onderzoek is niet fijn, maar het is te doen. Maar nogmaals ik duim dat je dat niet meer nodig hebt.

Liefs Zora

Deel Deze Pagina