Beginnen met IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vlinder27, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Deze maand starten wij met ivf. Ik ben eerlijk gezegd wel wat bang aan het worden nu.
    Wat kan ik verwachten qua hormonen (bijwerkingen)?
    Hoe groot is de kans van slagen?
    Wat als het nou niet lukt?
    Deze vragen malen maar door mijn hoofd. Graag zou ik wat ervaringen van jullie willen horen.

2. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Ik wil je heel veel succes wensen!

Laat het op je afkomen, elke verhaal van de dames hier is anders en wil niets zeggen over jouw kansen.

Ook wat betreft reageren op hormonen is het bij iedereen anders. Mijn eerste poging was heftig, de tweede en derde veel beter ivm andere medicatie. Maar ook dat is dus bij iedereen anders.

Probeer er open en met vertrouwen in te stappen. Bewaar de rust bij je zelf en denk goed aan jezelf op momenten dat het ff tegenzit of je niet super voelt! Het is zwaar, maar hopelijk levert het jullie snel iets moois op!

Succes.
    Jille

3. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Dank je wel voor je lieve reactie. ja ik ben gewoon bang dat ik het niet aan kan. ik huil nu al wat af en voel nu al stress terwijl ik dit weekend pas begin met de pil dus heel het gebeuren moet nog komen met hormonen

4. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    Vlinder, ik heb ICSI gedaan en (zeker achteraf) vond ik het heel erg meevallen.

Iedereen reageert anders op de hormonen, maar van de meiden die ik ken viel het allemaal heel erg mee. Ik reageerde zelf soms wat kortaf op mijn man, maar daar had hij meer last van dan ik!

De kans van slagen is bij iedereen anders, maar de kans is er altijd. Hij is in ieder geval groter dan hij ooit geweest is!
    Ik vond het heel prettig om eindelijk 'echt' ergens mee bezig te zijn. Wij hebben nooit IUI gedaan en dit was voor ons de eerste echte concrete behandeling. Dichterbij een kindje waren we nog nooit geweest.

Als het lukt, is het fantastisch. Als het niet lukt, is de teleurstelling groot en zijn er veel tranen. Maar de hoop wint het altijd van het verdriet.
    Sta jezelf toe om zo nu en dan eens flink verdrietig te zijn. Het ís ook niet eerlijk dat sommige mensen per ongeluk zwanger worden en jullie er zoveel moeite voor moeten doen.
    Maar de kans dat het gaat lukken is er gewoon, en geloof me... Ik heb nu 3 echo's gehad... En als je dat ziet... Dan ben je echt alles ervoor vergeten! Het is het allemaal waard!

5. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ten tweede bedankt voor je verhaal. ik maak me misschien ook veel te druk maar er komt natuurlijk zoveel op je af nu. vandaag ben ik gestart met de pil dus volgende week ga ik maar even bellen voor een afspraak voor de spuitinstructie. wat ik me wel afvroeg. zijn het echt injectie naalden of prikpennen. ik werk zelf in de zorg en vind het absoluut niet erg een ander te spuiten maar mezelf vind ik vreselijk. met de iui behandelingen moest ik pregnyl spuiten maar dat heb ik toch maar door een ander laten doen. mijn vriend valt namelijk al flauw als hij een naald ziet dus zal het toch zelf moeten gaan doen

6. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    hoi vlinder!

wat toevallig ik begin ook dit weekend aan de pil, wij gaan voor icsi maar dat is eigenlijk hetzelfde..
    Ik heb mijn medicijnen al allemaal binnen. Ik heb 3 soorten injecties. 1 daarvan is een prikpen.. zoals bij insuline (weet niet of je die ooit hebt gezien).
    Ik heb hiervoor iui behandelingen gehad en ik vond het prikken heel erg meevallen, dus ik ben daar nu niet zo bang voor. Alleen van de bijwerkingen. ik reageer namelijk heel heftig op hormonen en kan daar nogal wat stemmingswisselingen van krijgen, maar hopelijk gaath et allemaal meevallen!

In ieder geval heel veel succes met je behandeling! hopelijk zijn we snel zwanger :)

7. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Hey,
    Ik heb zelf de spuiten nog niet in huis. Ik heb ook nog geen spuitinstructie gehad omdat ik toch pas de laatste 4 dagen van de pil moet gaan beginnen met spuiten. Ik ga dus maandag bellen voor de spuitinstructie.
    Spannend meid. Ik zou het leuk vinden elkaar een beetje op de hoogte te houden over het verloop.
    Jij ook heel veel succes meid

8. Dees79

Dees79 Actief lid

Oct 3, 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi vlinder,

Wilde je even heel veel succes wensen met het traject!
    Mij is het heel erg meegevallen, ben als de dood voor naalden, maar heb alle spuiten zelf gezet. Ik had Lucrin en Gonal f en waren op zich kleine spuitjes. Zelf had ik wel last van overstimulatie en heb na de terugplaatsing 2 weken volledige rust moeten nemen. Daar schrok ik wel van, maar ook dat is me achteraf reuze meegevallen. Van bijwerkingen had ik amper last, beetje hoofdpijn, maar wel te hebben.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gewoon, ik heb gemerkt dat het fijn is om er met lotgenoten over te praten!!
    Heel veel succes, op naar een mooi 2012!

Liefs,
    Dees

9. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Bedankt voor je reactie. Ja ik laat het maar op me af komen. Ben gewoon erg benieuwd of onze wens nu eens uit mag gaan komen. Iedereen om me heen die maar zwanger raakt. En begrijp me niet verkeerd ik gun het iedereen maar gun het mezelf ook

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hoi Vlinder, allereerst gelukkig nieuwjaar!! :D
    Er is een topic, IVF in 2012...daar beginnen we allemaal ook met IVF in Januari (ik zelfs pas februari ;))....ik zeg, kom gezellig meekletsen met dit topic!!

11. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    hey leuk idd. ik zal straks eens kijken. even een vraagje had iemand last van bijwerkingen met het gebruiken van de pil. ik heb last van mijn maag zodra ik de pil inneem en 's morgens misselijk

Share This Page